Vraag

Wat doe ik als de snelheid van mijn Sneller internet buitengebied niet gehaald word?

  • 27 May 2024
  • 29 reacties
  • 268 keer bekeken

Ik woon in het "buitengebied”, haal hooguit 4Mbps maar soms nog geen 1Mbps binnen over oude koperdraad. Voor dik €11/mnd zou ik "snel internet buitengebied” kunnen bestellen. Maar hoeveel ga ik er dan daadwerkelijk op vooruit?

Mijn telefoon als hotspot geeft me 25-35Mbps en ik lees dat mobiel bellen voorrang krijgt op 4G internet bij KPN.
Wat zijn mijn rechten als de beloofde 50MBps niet gehaald wordt?
En wat zijn mijn rechten nú: ik betaal voor 20Mbps (al lees ik dat er max. 9Mbps haalbaar is op mijn adres), zou ik een 4G modem kunnen krijgen om die 20 te kunnen benaderen?

Als mijn snelheid ondermaats blijft, kan ik dan meteen weer opzeggen? De website is nogal vaag, en stelt dat een internetabonnement meestal voor minimaal 12 maanden is...


29 reacties

Je vader kan beter zelf even bellen. Uiteraard met z'n mobiel. Met alles aangesloten kunnen ze het doormeten. 

Het is mijns inziens gewoon een storing. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je topics even samengevoegd @Marcel Wijkstra 

Vanmiddag anderhalf uur aan de telefoon geweest met een behulpzame KPN-medewerkster. Na 2x ruggenspraak en een website dan wel intranet dat niet werkte zoals verwacht is mijn oude (ex-Telfort) internet-only abbo omgezet in een "KPN 100Mbps” intenet-only abbo. 4G Modem is onderweg. KPN TV+ kan later worden bijgevoegd. Niet "de eerste 6 maanden gratis” zoals in de KPN-winkel werd beloofd (maar daar ging het mij niet per se om).

Morgen bij mijn vader zijn 4G modem terugzetten en kijken wat dat doet. En dan evt. nog een keertje KPN bellen.

Bestelde 4G modem is binnen (de mijne mét antennes, en een handleiding waarin zowe de V10 als V10a genoemd worden, en ook verwijzing naar Cat 5e UTP i.p.v. Cat 6 (meegeleverde kabel is ook Cat 5e).

Snelheid varieert maar upload is nu 26Mbps, dus oké. Download is 0 volgens Ookla speedtest, daar moet ik nog wat mee...

Bij mijn vader ook weer aangesloten, met een kort Cat 5 UTP kabeltje en 1 streepje signaal op de 4360 zag ik daar ook 40Mbps. Met de bijgeleverde kabel (een 8m lange Cat 5e) en 3 streepjes signaal helaas slechts 3Mbps.  Ik ga nog maar eens met kabeltjes spelen voordat ik KPN bel.

Reageer