Kennisbank

MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt?

  • 30 March 2022
  • 0 reacties
  • 11162 keer bekeken
MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt?
Reputatie 7
Badge +17

Je kunt onderling MB's delen met 2 of meer mobiele abonnementen van KPN. Heb jij elke maand MB's over en heeft jouw partner, huisgenoot of dochter juist te weinig? Of lukt MB's delen niet? Lees dan verder. Deel jouw MB's makkelijk via de MijnKPN app.

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten, of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Combivoordeel huishouden.

Om MB's te delen heb je een KPN account nodig. Heb je deze nog niet? Meld je aan via kpn.com/MijnKPN.

Je kunt zoveel MB's delen als je wilt. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Automatisch MB's delen

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID
  2. Kies voor 'MB’s delen' en daarna 'Automatisch'
  3. Selecteer het aantal MB’s
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger
  5. Klik op 'Opslaan'

De MB's worden bij de start van je nieuwe maandbundel om 07.30 uur gedeeld. Je ontvangt een melding als het is gelukt.

Let op: We stoppen op 6 april 2023 met sms'en over MB's delen. Je ontvangt voortaan een melding in de MijnKPN app. Je kunt de meldingen zelf aan- of uitzetten. Dit doet je onder Profiel > Instellingen > Meldingen.

 

Eenmalig MB's delen

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID.
  2. Kies voor 'MB’s delen'.
  3. Selecteer het aantal MB’s dat je wilt delen.
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  5. Klik op 'Delen' om de MB's te versturen.

 

Met welke abonnementen kan ik MB’s delen?

MB's delen kan alleen met KPN Mobiel abonnementen die op hetzelfde adres aangemeld staan. Je kunt met iedere bundel MB's delen, dus ook met KPN 0 GB. Met KPN Unlimited deel je elke maand tot 50 GB. Deel je deze 50 GB met een 0 GB abonnement, dan heb je dus eigenlijk een Unlimited én een 50 GB abonnement!

MB's delen kan niet met een oud-Telfort abonnement dat is overgezet naar KPN. Deze klanten gebruiken nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a., MB’s 2 maanden meenemen). Je ziet op je factuur of je een oud Telfort abonnement hebt: er staat 'TFT' bij de naam van je abonnement.

 

Hoelang zijn gedeelde MB's houdbaar?

De MB's die jij hebt gedeeld, zijn net zolang houdbaar als jouw bundel. Dus tot aan de laatste dag van jouw factuurperiode. 

De MB's die jij hebt ontvangen, zijn zolang houdbaar als de bundel van degene die de MB's met jou gedeeld heeft.

Met andere woorden: degene die deelt, bepaalt tot wanneer de gedeelde MB's te gebruiken zijn.

Voorbeelden

  • Jouw factuurperiode loopt van 1 tot en met 30 november. Jij deelt op 1 november (of later) MB's met iemand met een factuurperiode van 15 november tot en met 14 december. De gedeelde MB's komen dan per 30 november te vervallen.
  • Jouw factuurperiode loopt van 8 november tot en met 7 december. Jij deelt op 8 november (of later) MB's met iemand met een factuurperiode van 15 november tot en met 14 december. De gedeelde MB's komen dan per 7 december te vervallen.
  • Jouw factuurperiode loopt van 8 november tot en met 7 december. Jij deelt op 8 november (of later) MB's met iemand met een factuurperiode van 1 tot en met 30 november. De gedeelde MB's komen dan per 7 december te vervallen.

 

MB's delen lukt niet

Controleer eerst of beide KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres aangemeld zijn. Dit is een voorwaarde voor KPN Combivoordeel en KPN Compleet voordelen. Via de MijnKPN app kun je dat gemakkelijk controleren via Profiel → Abonnementen → Voordelen bekijken.

Staat dit goed, maar lukt MB's delen toch nog niet? Dan is jouw mobiele nummer waarschijnlijk nog niet aangemeld voor KPN Compleet en/of KPN Combivoordeel.

Meld jouw mobiele nummer dan snel aan voor KPN Combivoordeel:

  1. Ga naar onze website voor het aanmeldformulier.
  2. Scroll even naar beneden tot ‘Wil je een extra mobiel telefoonnummer aanmelden?’ Vul daaronder jouw gegevens in. Je kunt tot maximaal 10 telefoonnummers aanmelden voor 1 KPN huishouden.
  3. Vink ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’ aan. En klik op ‘Check aanmelding’.
  4. Je krijgt van ons een bevestiging per sms/e-mail als jouw aanmelding klaar is.

 

Lukt het hierna nog niet om MB's te delen? Neem dan contact met ons op: 0800 0402 (gratis).

 

Veelgestelde vragen

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten. Hoe kan ik hiermee MB's delen?

  1. Ga naar onze website voor het aanmeldformulier.
  2. Scroll even naar beneden tot ‘Wil je een extra mobiel telefoonnummer aanmelden?’ Vul daaronder jouw postcode, huisnummer en het nieuwe mobiele nummer in. Je kunt tot maximaal 10 telefoonnummers aanmelden voor 1 KPN huishouden.
  3. Vink ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’ aan. En klik op ‘Check aanmelding’.
  4. Je krijgt van ons een bevestiging per sms/e-mail als jouw aanmelding klaar is.

 

Krijg ik een bevestiging van mijn gedeelde MB's?

Ja. Tot 6 april 2023 ontvang je een bevestiging via sms. Daarna ontvang je een melding in de MijnKPN app. Je kunt de meldingen zelf aan- of uitzetten in de MijnKPN app. Dit doet je onder Profiel > Instellingen > Meldingen. De ontvanger blijft een bevestiging via sms ontvangen, omdat hij/zij mogelijk de MijnKPN app (nog) niet heeft.

 

Waarom zie ik de automatisch gedeelde MB's niet?

Automatisch MB's delen is alleen beschikbaar in de MijnKPN app. Zie je deze mogelijkheid niet in de app? Dan heb je mogelijk niet de laatste versie 6.6.0. Ga naar jouw appstore en update de MijnKPN app.

 

Kan ik automatisch MB’s delen altijd aanpassen of stoppen?

Ja, dit kan je tussentijds op elk moment aanpassen of stoppen. Dit kan alleen niet van 0:00 uur tot 7:30 uur op de dag dat je nieuwe databundel ingaat. Weet je niet wanneer dit is? Bekijk dan jouw factuur in de MijnKPN. Jouw factuurperiode is gelijk aan de maand voor jouw databundel.

Om MB's delen aan te passen, volg dezelfde stappen als voor het aanzetten maar vul een ander aantal MB's in.

Om MB's delen te stoppen, kies in je MijnKPN voor MB's delen en dan automatisch. Je ziet dan ook een optie ‘Uitzetten’.

 

Kun je in het buitenland ook MB's delen?

Ja, in heel de EU kun je MB's delen. Zoveel als je wilt, zolang je zelf maar minimaal 50 MB overhoudt.

Heb je een Unlimited abonnement? Dan kun je geen MB's ontvangen. Met het Unlimited abonnement kun je wel 50 GB delen in de EU met KPN abonnementen op hetzelfde adres.

 

Kan ik ook MB's delen uit een buitenlandbundel?

Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit een extra aangeschafte buitenlandbundel. Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken.

Heb je een Unlimited abonnement? Dan heb je maandelijks 50 GB om te delen met anderen. Deze MB's zijn ook in de hele EU te gebruiken.

 

Hoeveel MB's kan ik per maand ontvangen?

Je kunt zoveel MB’s ontvangen als een ander jou kan geven. De MB's die je krijgt zijn geldig in NL en de EU.

Heb je een Unlimited data abonnement? En ben je door je 50 GB EU bundel heen? Dan kun je geen MB's van iemand anders ontvangen. Je kunt dan altijd een extra NL-EU bundel bijkopen. 

 

Kan ik ontvangen MB's doordelen of terugdelen?

Ja, dit kan!

 

Kan ik MB's delen uit een extra bundel?

Het is niet mogelijk om MB's te delen uit extra bundels die je hebt aangezet.

 

Kan ik MB's ook delen als ik de MijnKPN app niet gebruik?

MB's delen kan niet via de browser. Je kunt alleen via de MijnKPN app MB's delen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.