Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 283 reacties
  • 27705 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken
Reputatie 7
Badge +30

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ app is een nieuwe app en vervangt op termijn de bestaande KPN TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineair tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. 

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

 

 

 

 

 

 

Maak het persoonlijk

Hoofdscherm met profiel

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

We zijn nu eerst gestart met de uitrol van deze nieuwe app voor een deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de app draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

Films en series uit het Pluspakket zitten momenteel nog niet in de app. Dit gaan we zeker toevoegen! Nog even geduld dus.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 21-03-2024


283 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Zoeken wordt pas echt makkelijk wanneer je de KPN-kanaalnummers integreert in de app/zoekmodule…. 

Reputatie 7
Badge +7

Interessante ontwikkeling. Ik zal nog even moeten wachten omdat ik een Apple gebruiker ben. Is het op termijn de bedoeling dat de profielen ook naar TV+ komen zodat je een naadloze integratie met de app hebt? Geen idee of Android tv profielen toelaat.

Zou wel interessant zijn als iedereen eigen notificaties kan krijgen, bijvoorbeeld als een programma start.

Reputatie 7
Badge +8

Hij staat nog niet in playstore

Reputatie 7
Badge +19

@MennoG78 We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten die een Android toestel gebruiken. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

Reputatie 7
Badge +25

Interessante ontwikkeling. Ik zal nog even moeten wachten omdat ik een Apple gebruiker ben. Is het op termijn de bedoeling dat de profielen ook naar TV+ komen zodat je een naadloze integratie met de app hebt? Geen idee of Android tv profielen toelaat.

Zou wel interessant zijn als iedereen eigen notificaties kan krijgen, bijvoorbeeld als een programma start.

Goeie, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Android TV laat wel profielen toe als ik het goed heb. Dus in theorie moet het mogelijk zijn. Maar er zitten natuurlijk veel meer systemen achter om zoiets mogelijk te maken. Time will tell...

Badge

Kpn tv+ waar kun je deze app downloaden 

 

En dan nog een vraag waarom kun je de sex kanalen niet kijken op je mobiele 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MarcMatser De uitrol zal in fases worden gedaan worden, in eerste instantie voor Android gebruikers. Zie ook de faq bovenaan in dit topic.

Badge

Ik heb alleen maar Android telefoon  ma kan nergens de kpn tv+ vinden 

 

En waarom kun je de sexy kanalen niet kijken op mobiel 

Reputatie 7
Badge +13

Dat lijkt me niet echt direct een onderwerp voor dit topic Marc. Dit gaat specifiek over de uitrol van de KPN TV+ App.  Maar dat heeft vaak te maken met de beperkingen die de rechthebbenden van deze zenders stellen. Mocht je verder nog vragen hebben maak dan daar even een apart topic voor aan.  

Badge

KPN TV+ app. Waar kun je deze vinden

Reputatie 7

KPN TV+ app. Waar kun je deze vinden

Die wordt gefaseerd beschikbaar gemaakt in de Google Play Store.

Helaas heb je geen invloed op wanneer die ook in de Google Play Store op jouw Android telefoon of tablet beschikbaar zal komen.

Reputatie 7
Badge +13

Dat zal automatisch gebeuren in de vorm van een update Marc. Heb je de FAQ al even gelezen?

Reputatie 7

@Remco_, Nog even de link naar de FAQ's aanpassen. 😉

Reputatie 3
Badge

Kpn tv+ waar kun je deze app downloaden 

 

En dan nog een vraag waarom kun je de sex kanalen niet kijken op je mobiele 

Die beperking van de kanalen (zal naast beperking van de rechthebbende zelf) ook te maken hebben met de regels van het aanbieden van de app in de playstores(Google en Apple). Uit mijn hoofd mag dat niet zo in een app zitten. 

 

Reputatie 2

misschien een beetje offtopic...maar is het ook mogelijk om alleen tv via de app te bestellen ipv zo'n kastje erbij ? ik heb al internet van kpn. En wat is de beeldkwaliteit met de app? is dat in hd 1080p ?

Reputatie 7

misschien een beetje offtopic...maar is het ook mogelijk om alleen tv via de app te bestellen ipv zo'n kastje erbij ? ik heb al internet van kpn. En wat is de beeldkwaliteit met de app? is dat in hd 1080p ?

Nee, zonder een TV abonnement kan je ook geen gebruik maken van de TV+ app.

De beeldkwaliteit is maximaal full-HD (1080p) maar wel met een stevige compressie.

Reputatie 2

Nee, zonder een TV abonnement kan je ook geen gebruik maken van de TV+ app.

De beeldkwaliteit is maximaal full-HD (1080p) maar wel met een stevige compressie.

 

ik bedoel kan je ook een tv abonnement nemen waar je alleen de tv app kan gebruiken. bijvoorbeeld net zoiets als NLziet. 

Reputatie 7

Nee, zonder een TV abonnement kan je ook geen gebruik maken van de TV+ app.

De beeldkwaliteit is maximaal full-HD (1080p) maar wel met een stevige compressie.

ik bedoel kan je ook een tv abonnement nemen waar je alleen de tv app kan gebruiken. bijvoorbeeld net zoiets als NLziet. 

Nee, je zult gewoon het normale TV abonnement bij KPN moeten afnemen om gebruik te kunnen maken van deze app.

Even offtopic; misschien een idee om namens KPN een basiscursus “begrijpend lezen” aan te bieden aan de lezers van dit forum. Scheelt jullie 15 keer dezelfde vraag beantwoorden die gewoon in het bericht zelf al staat. Verder complimenten voor alle ontwikkelingen waar KPN mee bezig is. 

Badge

Allemaal best wel leuk, al die vernieuwing van de KPN TV+ app. Maar wat is het toch jammer dat het geen mogelijkheid heeft om de opgenomen programma's of series die je thuis opgenomen hebt, mobiel kan kijken. Dat zou pas echt een verbetering zijn! Dan kan je bijvoorbeeld op de camping ook genieten van je KPN abonnement. Want met Digitenne lukt dat ook al niet! Daarmee zou KPN een groot verschil maken, tenopzichte van de andere providers!

Reputatie 7

Maar wat is het toch jammer dat het geen mogelijkheid heeft om de opgenomen programma's of series die je thuis opgenomen hebt, mobiel kan kijken.

Maar dat kan toch ook met de meeste opnames? Opnames van bepaalde zenders, zoals de publieke zenders uit de ons omringende landen, zijn inderdaad niet via de app te kijken maar dat is niet zozeer een issue van de app maar een rechten issue.

Daarnaast is het zo dat opnames van de HD-"Glas" zenders (661 t/m 670) niet via de TV apps en site teruggekeken kunnen worden en dat is mij ook een doorn in het oog. Daardoor kunnen wij 95% van onze opnames niet terugkijken via de app. Ook dit is niet een issue van de TV+ app immers dit speelt al vele jaren met de "gewone" TV app.

Reputatie 1

Gaat deze app op termijn ook beschikbaar zijn voor smart tv's met AndroidTV?

Reputatie 7

Gaat deze app op termijn ook beschikbaar zijn voor smart tv's met AndroidTV?

Het zou zo maar kunnen dat daar zelfs al aan gewerkt wordt. Het zou in ieder geval wel een logische volgende stap zijn.

Nou. Hier dan maar even. 

En waarom kun je de sexy kanalen niet kijken op mobiel 

Apps met exotische inhoud kosten veel meer om in de Play Store te plaatsen. En hebben beperkingen bij zoeken. @MarcMatser . En Apple staat het helemaal niet toe.

Wat is de minimale Android vereiste voor deze app, of lees ik er overheen.

 

Wel bijzonder dat alle updates de laatste tijd  zo gecontroleerd gaan. Eind maart is nog uit te houden, ik zal deze update mogelijk eerder hebben dan voor mijn Box 12 😉

Reageer