Beantwoord

Geen geluid bij gehuurde film Pathe

  • 16 July 2023
  • 45 reacties
  • 6934 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een aantal weken heb ik nu KPN+. Het is even wennen, maar over het geheel genomen zijn we best tevreden.

nu heb ik een film gehuurd bij Pathe thuis, ap opgestart, film aangezet…

geen geluid. Wel beeld.

ap Pathe verwijderd, opnieuw geïnstalleerd. Tv ontvanger opnieuw opgestart. Geluidsinstellingen gecheckt.

Niets. Dat was geen goed begin van mijn zaterdagavond…

Hebben meer mensen hier last van en is er een oplossing?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 August 2023, 16:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

De app van Pathé Thuis ????????

Pathé is gewoon beschikbaar binnen de TV+ omgeving van KPN. KPN werkt samen met hen onder '’Films huren'’. Gisteren daar Mission Impossible gehuurd en die deed het gewoon. Maar dus niet de app van Pathé thuis zelf gebruikt, want niet nodig als je kpn hebt.

Reputatie 1

De app van Pathé Thuis ????????

Pathé is gewoon beschikbaar binnen de TV+ omgeving van KPN. KPN werkt samen met hen onder '’Films huren'’. Gisteren daar Mission Impossible gehuurd en die deed het gewoon. Maar dus niet de app van Pathé thuis zelf gebruikt, want niet nodig als je kpn hebt.

Ik gebruik de app van Pathe inderdaad binnen de TV+ omgeving.

Apart. Aangezien dat dus niet nodig is als je tv via kpn zelf ook al hebt. Het volledige aanbod van Pathé Thuis is via de TV+ app zelf al beschikbaar. En makkelijk betalen via je itv pincode en de factuur van kpn.

Maar ja, als je het perse wilt. De Pathé thuis app al geprobeerd via je smart-tv? Werkt het dan wel?

Heb al eerder signalen gelezen dat apps soms niet helemaal (lekker) werken binnen de KPN schil van Android-TV. 

Reputatie 1

Apart. Aangezien dat dus niet nodig is als je tv via kpn zelf ook al hebt. Het volledige aanbod van Pathé Thuis is via de TV+ app zelf al beschikbaar. En makkelijk betalen via je itv pincode en de factuur van kpn.

Maar ja, als je het perse wilt. De Pathé thuis app al geprobeerd via je smart-tv? Werkt het dan wel?

Heb al eerder signalen gelezen dat apps soms niet helemaal (lekker) werken binnen de KPN schil van Android-TV. 

Uiteindelijk inderdaad de app van de smart  tv gebruikt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vandaar mijn concrete vraag.

de app van de smart  tv gebruikt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Waarom niet? Je hebt de smart-tv toch ook daarom gekocht?

Ik gebruik nog diverse apps via de Samsung smart-tv (onder Tizen). Gewoon, omdat die daarin beter werken (of prettiger) dan in de kpn box (onder Android-TV). 

En inderdaad, niet zozeer de bedoeling. Want Pathé is volledig ingebakken in het kpn aanbod. Dus dan het gewoon op die manier doen.

Of de Pathé app in je tv.

Want het kan wel “even” duren voordat dit herstelt is in de software. Gerust weken….

Met KPN TV heb je al alle Pathé films. Daar is die hele app niet voor nodig. Of lidmaatschap van Pathé Thuis.

Reputatie 1

de app van de smart  tv gebruikt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Waarom niet? Je hebt de smart-tv toch ook daarom gekocht?

Ik gebruik nog diverse apps via de Samsung smart-tv (onder Tizen). Gewoon, omdat die daarin beter werken (of prettiger) dan in de kpn box (onder Android-TV). 

En inderdaad, niet zozeer de bedoeling. Want Pathé is volledig ingebakken in het kpn aanbod. Dus dan het gewoon op die manier doen.

Of de Pathé app in je tv.

Want het kan wel “even” duren voordat dit herstelt is in de software. Gerust weken….

Met KPN TV heb je al alle Pathé films. Daar is die hele app niet voor nodig. Of lidmaatschap van Pathé Thuis.

Ik heb geen lidmaatschap van Pathe, alleen zo nu en dan een kortingscode voor een film van Pathe. Die kan ik niet gebruiken voor het huren van een film via KPN, dat moet via de Pathe app. Natuurlijk zijn me de work-arounds bekend. Maar, nogmaals, als ik iets a&neem bij KPN mag ik verwachten dat het werkt, lijkt me. Vandaar mijn vraag.

Oh, aha. Nou dan in zo'n geval eventjes de app in je smart tv gebruiken. Dat kan natuurlijk gewoon.

Dit is, denk ik ook, de éérste melding hierover aangezien Pathé dus gewoon deel uitmaakt van het kpn aanbod. Een kpn moderator, die hier nog komt, zal het wel ff doogeven.

En als dit de éérste melding is dan zal het vast lang duren vooralleer dit hersteld is…. Daar zal niet direct de prioriteit liggen ( ook pathé via kpn enzo).

Mee eens dat het zou moeten werken. Maar het is nu eenmaal niet zo. En je hebt een smart-tv met de app dus zie ik voor nu het probleem ook niet echt.

Alleen werken inderdaad de Pathé vouchers niet via het kpn aanbod.

Overigens heb ik nog nooit een Pathé voucher gehad. Hoe kom je daaraan? Door naar de bios te gaan? Want dat zou ik ook wel eens leuk vinden🙂. (via de app in m'n tv dan).

Gisteren nog moeten betalen voor een film via Pathé (via TV+ / kpn dus). En die film (mission impossible) viel nog tegen ook.

Reputatie 1

Oh, aha. Nou dan in zo'n geval eventjes de app in je smart tv gebruiken. Dat kan natuurlijk gewoon.

Dit is, denk ik ook, de éérste melding hierover aangezien Pathé dus gewoon deel uitmaakt van het kpn aanbod. Een kpn moderator, die hier nog komt, zal het wel ff doogeven.

En als dit de éérste melding is dan zal het vast lang duren vooralleer dit hersteld is…. Daar zal niet direct de prioriteit liggen ( ook pathé via kpn enzo).

Mee eens dat het zou moeten werken. Maar het is nu eenmaal niet zo. En je hebt een smart-tv met de app dus zie ik voor nu het probleem ook niet echt.

Alleen werken inderdaad de Pathé vouchers niet via het kpn aanbod.

Overigens heb ik nog nooit een Pathé voucher gehad. Hoe kom je daaraan? Door naar de bios te gaan? Want dat zou ik ook wel eens leuk vinden🙂. (via de app in m'n tv dan).

Gisteren nog moeten betalen voor een film via Pathé (via TV+ / kpn dus).

Ik gebruik mijn  Freebees voor gratis Pathe films😂

Oh, leuk! Daar moet je toch voor tanken bij BP? Hier geen auto helaas. Maar voor het geld dat ik daarmee bespaar kan ik wel 100 films per jaar huren 😏. Via het Pathé aanbod bij kpn zelf 😉.

Maar… heb ook eens een keer iets over voor Cliniclowns🤡? Die doen goed werk en zijn totaal afhankelijk van giften. Ik heb Airmiles maar doneer altijd aan Stichting Aap🐒.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het ook nog niet eerder gezien. Geen idee waarom de Pathé app geen geluid geeft. Ook niet aangezien je de app al hebt verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zal de feedback meenemen. 
Gelukkig ging het wel goed via de Smart tv. 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 4 films in mijn films staan in de pathetisch thuis app… 2 hebben we geluid en 2 hebben geen geluid.

 

Ik heb de pathe thuis app gebruikt omdat ik een kortingscode voor een film had van pathe thuis. 

 

Hoe is dit op te lossen? Zouden jullie de gehuurde film beschikbaar kunnen stellen in de KPN omgeving (in het kan aanbod van pathe)?

 

Reputatie 7
Badge +20

2 films geven via de Pathé app dus wel geluid en de andere niet. Dat is wel heel gek. 

Welke films zijn het?

Heb je de ontvanger gereset?

Hoe is je opstelling? Zit daar bijvoorbeeld een Soundbar of iets tussen? Welk merk & type? Hoe is die aangesloten?

Reputatie 1

John wick gisteren gehuurd en Encanto een tijd geleden gekocht. Twee andere films hebben wel geluid. 

 

Geluid van de twee films doet het niet over de tv en niet over de boxen (geluid tv staat meestal uit)

Wat vervelend. 

Zit de Pathé app niet in je smart-tv?

Reputatie 7
Badge +20

App ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? En de ontvanger een reset gegeven? Dat is mij niet duidelijk nog. 

Reputatie 1

Zeker. Allebei al gedaan.

App ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? En de ontvanger een reset gegeven? Dat is mij niet duidelijk nog. 

Dat had de oorspronkelijke starter van dit topic ook al gedaan

Er is gewoon ‘iets' op de sagemcom met de kpn android-tv software wat problemen geeft met de Pathé app.

Aangezien ik 'm in mijn tv heb had ik 'm niet eens op de box gezet.

Reputatie 1

Heb geen smart tv, maar wel de KPN-box. Heb hetzelfde probleem met de Pathé Thuis-app. Wel beeld, geen geluid. Heb bij Pathé Thuis ook een account waar tegoed op staat. 

Heb bij Pathé Thuis ook een account waar tegoed op staat.

Euh, heb je dat genomen vanaf dat je de tv+ box in huis hebt? Of al eerder. @BrietjeRasta .

Het is totaal niet nodig om een Pathé (prepaid) account te hebben. Of de app. Het volledige aanbod van Pathé is al binnen het TV+ / i-TV aanbod beschikbaar onder “Films”. En dan films per pakket: Pathé.

Reputatie 1

Dat account inclusief tegoed had ik al voordat ik de tv-box in huis had (ik keek voorheen via mijn desktop pc met een hdmi kabel naar mijn tv). Daar staat nog ruim € 28,- op waar ik nog heel veel films mee kan kijken. Beetje zonde om weg te gooien, toch?   

 Daar staat nog ruim € 28,- op waar ik nog heel veel films mee kan kijken. Beetje zonde om weg te gooien, toch?   

Inderdaad. @BrietjeRasta .

(ik keek voorheen via mijn desktop pc met een hdmi kabel naar mijn tv)

Dat kan dus nog steeds om het tegoed op te maken.

Een desktop met een hdmi uitgang….. Zelf doe ik het dan met de laptop met hdmi uitgang naar een tv. Alleen buiten de deur. Gaat ook prima. Ook met de laptop via 4G (hotspot smartphone).

Hoe lang heb je al KPN TV? Sinds juli 2021 is het volledige Pathé aanbod via de decoders beschikbaar in het kpn menu zelf. Dat account was dus niet nodig mijns inziens.

Reputatie 1

Dat is een prima oplossing, maar je bestaande budget in Pathé thuis app kun je niet opmaken en je kunt vouchers van Pathé thuis niet gebruiken. Alleen de vouchers van kpn. 
 

Er is een oplossing die goed werkt. De Pathé thuis app op je telefoon (of ander device) en de film kijken via de app op je telefoon en Chromecast die geïntegreerd is in de kpn tv ontvanger. Op die manier kijk je de films uit Pathé thuis app en kun je voucher van Pathé thuis gebruiken en budget van Pathé thuis opmaken. 
 

Er is dus een goede oplossing. Echter, blijft staan dat het gek is dat 2 films wel geluid en 2 geen geluid hebben in de Pathé thuis app op de knp tv ontvanger.

 

 

Ah, die oplossing Pathé app in telefoon en casten naar TV+ kastje is een hele goede, @Tom1980 ! 👌

Ik vind het wel buitengewoon makkelijk om Pathé feitelijk af te rekenen via de kpn factuur middels het aanbod binnen de kpn structuur.

Reputatie 1

 Daar staat nog ruim € 28,- op waar ik nog heel veel films mee kan kijken. Beetje zonde om weg te gooien, toch?   

Inderdaad. @BrietjeRasta .

(ik keek voorheen via mijn desktop pc met een hdmi kabel naar mijn tv)

Dat kan dus nog steeds om het tegoed op te maken.

Een desktop met een hdmi uitgang….. Zelf doe ik het dan met de laptop met hdmi uitgang naar een tv. Alleen buiten de deur. Gaat ook prima. Ook met de laptop via 4G (hotspot smartphone).

Hoe lang heb je al KPN TV? Sinds juli 2021 is het volledige Pathé aanbod via de decoders beschikbaar in het kpn menu zelf. Dat account was dus niet nodig mijns inziens.

Ik heb geen laptop, alleen een desktop pc die naast mijn tv staat. 

KPN TV pas sinds begin 2023, daarvoor dus geen KPN TV in gebruik, vandaar Pathé Thuis account. Heb destijds tot 2x toe  tegoed voor Pathé Thuis gewonnen via de Vriendenloterij en aangezien ik niet dagelijks films kijk, maar zo'n 1 a 2x per maand staat dat tegoed er dus nog steeds.       

Gebruik voor dat tegoed bij Pathé de oplossing van @Tom1980 , @BrietjeRasta .

Pathé app in telefoon casten via de chromecast van de tv+ box. Dat zal zéker werken!