Internet valt sinds 2 weken regelmatig weg

  • 29 May 2024
  • 7 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik heb ook 2 van die dingen (DVS?) voor tv op zolder. Werkt prima. 

Alleen sinds twee weken of zo valt zeer regelmatig de internet verbinding half uit, dwz ip4 verbindingen werken niet, ip6 wel. 

Ook ik heb een Experia V10a.… las al ergens op dit forum dat die een 'verborgen bug' heeft...

Wat is de oplossing, KPN? 

 

Groeten, Gerwin

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


7 reacties

Hoi @Gerwin19 .  Een verborgen bug?  Kun je specifieker zijn?

Valt de hele verbinding weg of die verbinding naar zolder?  Als het dat laatste is, dan zou mijn eerste advies zijn: trek even tijdelijk een kabeltje om te checken of het niet die DVS'n zijn.

Boven heb ik TV via de DVS, die valt dan helemaal weg. Maar verder ook alle websites en apps die ip4 gebruiken en dat zijn de meeste. GoogleYouTube gebruiken ip6 en blijven wel werken.

Dit gebeurt op de smartphone van zowel mijzelf als mijn vrouw. Plus dat de TV, ook de bekabelde beneden, wegvalt.

De experiabox geeft ondertussen gewoon groen licht. Tot je hem herstart via de knop op de achterkant. Dan is het rood. Als je hem dan NOG een keer herstart is het eerst lichtblauw en dan groen en werkt alles weer.

Dit is nu 4x voorgekomen in twee weken ongeveer.

Harde reset met de paperclip heb ik nog niet gedaan. 

 

 

Badge +19

Trek die dvs er een paar dagen uit en kijk of het probleem er dan nog is. Het lijken handige dingen maar ze kunnen de gekste storingen geven.

Ik heb ze niet voor niets anders geen tv in mijn cave.…

Ik woon nu in een nieuwe huurwoning en ga zelf niet lopen boren en kabels trekken.

Plus, ik heb die DVS van KPN gekocht en die waren ook niet heel goedkoop. Ik verwacht dan wel dat het ook werkt...

Badge +19

Ik vraag niet of je ze definitief weg wil doen maar tijdelijk. Om te testen dus. Kpn verkoopt ze maar als ze bij jou niet werken dan kan je ze binnen 14 dagen terug brengen.  Ze werken namelijk lang niet bij iedereen.  Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk wat er nooit voor geschikt is geweest.  Vanwege de overbelasting van het electiciteitsnetwerk wordt het steeds moeilijker om ze te gebruiken. Maar test eerst een keer.

Reputatie 3
Badge

Overbelasting van het elektriciteitsnetwerk bedoel je @Joep1965 

Overigens juist omdat ze via het elektriciteitsnetwerk gaan kunnen alle apparaten met een stekker (waar dan ook in je huis) een storing op de data die over het elektriciteitsnetwerk loopt, veroorzaken.

Dvs eruit is echt het beste. Wifipunten daarvoor in de plaats in betrouwbaarder.

Badge +19

Oh @John_92 ik ben je eeuwig dankbaar.  Het stond er inderdaad verkeerd. 

Reageer