Beantwoord

Is mijn Arcadyan HMB2260 verouderd?

  • 18 July 2022
  • 48 reacties
  • 5399 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb de Arcadyan HMB2260, met een productie datum van 2014/07/17.

Dit apparaat is dus 8 jaar oud en ik heb nu opnieuw problemen met het beeld, schokt een seconde en gaat dan weer verder. Heel irritant.

Kan het niet zijn dat dit apparaat een beetje oud is voor deze techniek?

 

Groet Chris

icon

Beste antwoord door clmdriessen 29 August 2022, 10:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Badge +19

De buitenkant mag dan 8 jaar oud zijn maar de software is up to date. Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Reputatie 2
Badge

Ja, bij die vorige keer werd me dat geadviseerd. Toen heb ik ook die “oude” Arcadyan gekregen.

Het heeft ook weer een hele tijd goed gewerkt, maar nu begint het weer sinds een week of twee ongeveer.

Badge +19

Zit er ook geen switch tussen?

Reputatie 2
Badge

Geen switch.

afstand tot modem 3 meter!

Reputatie 2
Badge

Heb vanmiddag, ondanks de hitte, de procedure uitgevoerd zoals beschreven in de bijlage.

Maar het levert niet het gewenste resultaat op. Nog steeds schokkend beeld uiterst irritant.

Wat kan ik hier (zelf) nog aan doen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Geen switch.

afstand tot modem 3 meter!

Dus ook geen draadloze verbindingset? Heeft u al eens een andere utp-kabel geprobeerd? Ook al eens een andere hdmi kabel?

Reputatie 2
Badge

Allemaal al eens geprobeerd maar het helpt allemaal niet, dus ook geen draadloze verbindingsset. Die werd me de vorige keer afgeraden en daarom bekabeld met UTP.

Overigens lijkt het me sterk dat kabels waar niets mee gebeurt ineens slecht worden, daar geloof ik niet in. 

Ik begrijp niet waarom dat ineens weer begint en dan steeds erger word?

Jaar lang geen probleem en dan begint het weer.

Ga morgen maar bellen als ik ergens een nummer kan vinden.

 

Reputatie 2
Badge

Nog even een aanvulling: Als ik kijk via NPOSTART (internet !!) dan is er geen enkel probleem, dus voor mij is het duidelijk dat er ergens in de configuratie van de tv-ontvanger iets niet goed is.

De vraag is alleen waarom gebeurt dat na een vrij lange periode en normaal wat kan ik eraan doen en kan ik het eventueel voorkomen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

NPOSTART

Dat kijkt u op de smarttv? Is verbonden via WiFi? 

Gebruikt u voor de tv ontvanger de originele witte utp kabel met gele stekkers van KPN? 

Welke Experiabox heeft u?

Reputatie 7
Badge +20

De Arcadyan VIP HMB 2260 is nu 10 jaar op de markt.

Dus 10 jaar oud.

Ja hij begint oud te worden en ik lees op dit forum al meer klachten.

 

Vul je gegevens in je Profiel van dit modem zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en op afstand meten. 

Reputatie 2
Badge

@Nick83 een ExperiaBox V10, uiteraard verbonden via WiFi hoe wil ik anders naar NPOSTART kijken?

@joop2011  Hij is uit 2014 de Arcadyan dat is “pas” 8 jaar oud. En waar in in welk profiel moet ik die gegeves allemaal invullen en vooral  waarom en wanneer gaat er dan iemand naar kijken?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 een ExperiaBox V10, uiteraard verbonden via WiFi hoe wil ik anders naar NPOSTART kijken?

Een smarttv kan ook via utp kabel aangesloten worden.

Reputatie 2
Badge

Daar heb je gelijk in, maar tot nu toe werkt het perfect met WiFi, alleen geen glasvezel beeld kwaliteit 

 

@joop2011  Hij is uit 2014 de Arcadyan dat is “pas” 8 jaar oud. En waar in in welk profiel moet ik die gegeves allemaal invullen en vooral  waarom en wanneer gaat er dan iemand naar kijken?

In dit profiel.Waarschijnlijk komt er morgen iemand.

@joop2011 De eerste HMB2260 ontvangers kwamen uit 2013, dus hij is 9 jaar op de markt😎

Reputatie 2
Badge

@Martijn197108: Hoe bedoel je “waarschijnlijk komt er morgen iemand langs” ?

Dat er morgen een moderator(KPN medewerker) in dit topic zal reageren om dit op te gaan lossen.

Reputatie 2
Badge

@martijn197108: Ik dacht bij mij thuis 😟

Reputatie 7
Badge +24

@martijn197108: Ik dacht bij mij thuis 😟

Er komt niet gauw een monteur voor een tv ontvanger. Alles wat een monteur kan doen kunt u zelf ook. Andere kabels bijvoorbeeld. Maar dat heeft u al geprobeerd zegt u. Het kastje resetten, dat kunt u ook zelf. Bovendien: je zal altijd zien dat op het moment dat de monteur bij u in de woonkamer staat, dat die het dan goed doet natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83 een ExperiaBox V10, uiteraard verbonden via WiFi hoe wil ik anders naar NPOSTART kijken?

@joop2011  Hij is uit 2014 de Arcadyan dat is “pas” 8 jaar oud. En waar in in welk profiel moet ik die gegeves allemaal invullen en vooral  waarom en wanneer gaat er dan iemand naar kijken?

 

Ik had hem oktober 2013 ontvangen, was mijn eerste KPN tv decoders.

Deze is bij mij enkele jaren geleden al vervangen (werkte niet goed meer destijds).

Het model is dus meer dan 9 jaar oud.

Maar er is ook een V2 (versie 2), die is jonger.😉

 

En hoe heb jij de Arcadyan met de Experiabox verbonden?

Dat kan niet via WIFI.

NPOSTART via de smart tv kan via WIFI (ook al geef ik altijd de voorkeur aan vaste UTP kabels).

Dus ik heb 2 UTP kabels lopen (waar de tv staat).

1 naar de KPN tv decoder.

1 naar de LG Smart tv.

Ook naar de 2de KPN tv decoder in de slaapkamer (Arcadyan HMB2260V2) heb ik een UTP kabel lopen.

 

P.S.

Wij zijn allemaal klant bij KPN, net zoals u.

Alleen de moderater is een KPN medewerker.😉

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @clmdriessen en welkom op het forum! Dagje eerder dan aangekondigd, maar ik ben er. 🙂 Ik zie ook dat je al een eind op weg bent geholpen door de community, dank voor jullie hulp! 💚

Ik ga de verbinding doormeten, super dat je je profiel al hebt ingevuld. Zou je ook willen laten weten welk type modem (Experia Box) je hebt? Ook ben ik benieuwd of je internetverbinding ook traag is op de momenten dat het beeld van de TV hapert. De kabels heb je allemaal al eens vervangen geef je aan, dus die stap sla ik over. Heb je de ontvanger zelf ook al eens een reset gegeven (stap 2)? Ik hoor het graag! 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M: zoals al eerder in de vraag aangegeven heb ik de onderstaande procedure uitgevoerd zonder resultaat:

 

De volgende vraag ExperiaBox V10

De reset die je voorstelt moet ik eens proberen, ik heb wel de stekker eruit gehad (zie hierboven) maar deze procedure nog niet gedaan.

Ik ga dan resetten via het TV-menu

 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M : nog een aanvulling met internet is er geen enkel probleem.

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M : Ik heb zojuist de reset gedaan vanuit het menu, ook dat lost het probleem niet op helaas.

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M: wat schetst mijn verbazing, vanochtend geen schokken.

Wat me wel opviel in juni vorig jaar heb ik dezelfde problemen gehad en ook toen was er een EK aan de gang.

Het zal vast  niks met elkaar te maken hebben, maar toch.

 

Voor nu, maar even on hold. Vanavond ga ik pas weer TV kijken.

Reputatie 7
Badge +18

Check en check @clmdriessen. Mysterieus, maar goed nieuws dusverre. Laat het weten als er toch weer problemen zijn! Ik duim dat het in de tussentijd stabiel is gebleven. 😬