Beantwoord

Is mijn Arcadyan HMB2260 verouderd?

  • 18 July 2022
  • 48 reacties
  • 5391 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M: het gedoe is weer begonnen. Vraag me af of het iets te maken heeft met grotr events. Nu zijn er EK zwemmen en atletiek.

Je zal vast vinden dat het er niets mee te maken heeft, maar ik wil het toch vermelde hebben.

 

Groeten Chris

Reputatie 7
Badge +18

@clmdriessen Goed juist dat je het noemt. Als er grote evenementen zijn kijken erg veel klanten iTV en dat kan wat druk leggen op het netwerk bij jou in de buurt of op ons iTV platform. Dat laatste is niet het geval in deze, gezien ik verder geen berichten hierover langs heb zien komen, dus wellicht gaat het bij jou in de buurt dan moeizaam, of bij jou thuis specifiek. Zou je voor mij iets willen testen? Op het moment dat de TV begint te haperen, wil je dan een bekabelde speedtest doen? Dus sluit een laptop of PC rechtstreeks met een internetkabel op je modem aan en laat de speedtest lopen. Ik hoor dan graag van je welke snelheden je hebt gehaald, wellicht dat we daaruit kunnen aflezen wat hier misgaat. 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M : Ik heb opnieuw last van haperend beeld, erg vervelend.

Het advies was om de snelheidstest te doen, het resultaat staat in de bijlage

Weet niet meer van wie het advies kwam maar ik wend me maar naar jou.

 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M : ik heb er nog een gemaakt een paar uur later.

Ik weet niet wat jij ervan vind maar ik vind dit slecht.

Groet Chrid

ps: Waarom die test Rotterdam opgeeft is mij een raadsel

Reputatie 2
Badge

Beste @Sanne_M inmiddels maar gebeld met KPN en er is nieuwe software opgezet. Duurde inclusief twee keer opstarten! wel een half uur.

En wat denk je het helpt niks, blijft slecht haperend beeld.

Volgende week ga ik weer bellen en dan moet er maar eens iets echt worden opgelost.

Nieuwe klanten krijgen steeds de nieuwste spullen en de bestaande klanten houden hun apparatuur die er natuurlijk niet beter op wordt. 

Groet Chris

Reputatie 2
Badge

Beste @Sanne_M nog maar eens een plaatje van  de snelheidstest, wordt steeds langzamer.

Let wel deze is dus gedaan ná de update...

 

Hoi @clmdriessen .

"Schokt een seconde en gaat dan weer verder..."

Heb je glasvezel en constateer je dit met de glasvezel kanalen 661 tot en met 670?

Reputatie 2
Badge

Beste @PeterG Het gaat inderdaad over die kanalen, maar niet alleen ook andere zenders (Duitse bijvoorbeeld).

Inmiddels is gisteravond een procedure in gang gezet door KPN om het Arcadyan HMB2260 te vervangen.

Ik hoop dat hiermee dat het probleem is opgelost.

 

Bedankt voor het meedenken,

Groeten Chris

 

Ik vroeg dit omdat ik namelijk bij mijn moeder ook heb geconstateerd dat het beeld van de HDglas zenders regelmatig 1 seconde bevriest; het geluid loopt wel door. Wij kijken voornamelijk middels opnamen. Of het live net zo is kan ik niet met zekerheid zeggen.
Maar het gebeurde dikwijls vaak wel 3 x in een minuut. En dan soms weer een kwartier niet.
Zij heeft ook een HMB 2260.

CC: @Sanne_M .

clmdriessen, ik hoop derhalve dat je een Arris VIP 2952 zult ontvangen.

Noteer je wel je ITV-abonnementsnummer en pincode voor de éénmalige installatie?

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M Ik hoop dat ik een kastje krijg wat blijft funtioneren.

Als iemand dan regelen dat het een Arris wordt, prima. 

Maar ik denk dat die alleen aan nieuwe klanten wort geleverd.

 

De Arris VIP 2952 (HD ontvanger) wordt ook geleverd aan klanten met een Alles in 1 of Internet+TV abonnement.

De Arris VIP 5202 (4k ontvanger) wordt alleen aan Hussel abonnee's geleverd. (bij verlengers van Ai1 of I+TV dient ook het 4k zenderpakket voor minimaal 6 maanden genomen te worden).

Reputatie 7
Badge +18

@clmdriessen Ik zie dat er al een omruil in staat, dus die zou je binnenkort binnen moeten hebben. We kunnen er niet voor kiezen welke ontvanger het wordt, maar hopelijk gaat het met de nieuwe ontvanger een stuk beter. Laat je weten of alles goed werkt? 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M :

Net de “nieuwe” TV-ontvanger gehaald en geïnstalleerd.

Het werkt, of het blijft werken is natuurlijk maar de vraag, want, wat schetst mijn verbazing: de productie datum van deze is 2016/04/22 ????? Is twee jaar jonger dan degene die ik heb ingeleverd.

Het zal allemaal wel goed zijn, maar ik heb het gevoel dat ik onderhand de oude spullen aan het opmaken ben. Vraag me af wat nieuwe klanten allemaal voor materiaal krijgen?

Groet Chris

Reputatie 7
Badge +24

...maar ik heb het gevoel dat ik onderhand de oude spullen aan het opmaken ben.

Ja dat klopt ook. Zo realistisch moet je zijn om dat zo te zeggen denk ik. Maar dat is goed voor het milieu natuurlijk 👍

Maar als het goed werkt, en het kastje door de vorige gebruiker(s) niet beschadigd is, dan hoeft dat geen probleem te zijn. U neemt een dienst af: interactieve tv. Niet het product "tv ontvanger". Het gaat erom dat de dienst goed bij u in de huiskamer terecht komt en daar goed werkt. Hoe oud het kastje is doet er dan niet toe. 

Vraag me af wat nieuwe klanten allemaal voor materiaal krijgen?

Groet Chris

Die krijgen wel een nieuwe kastje. Die heeft u ook gekregen toen u nieuwe klant werd.

Koop je elke 4 jaar een nieuwe tv als de oude nog prima werkt…. en regelmatig software updates krijgt?

Of je laptop? Smartphone?

Ook niet, toch? Die blijf je toch ook gewoon gebruiken.

Reputatie 7
Badge +18

@clmdriessen Fijn dat het goed gaat dusverre! Wat betreft de productiedata

...maar ik heb het gevoel dat ik onderhand de oude spullen aan het opmaken ben.

Ja dat klopt ook. Zo realistisch moet je zijn om dat zo te zeggen denk ik. Maar dat is goed voor het milieu natuurlijk 👍

Maar als het goed werkt, en het kastje door de vorige gebruiker(s) niet beschadigd is, dan hoeft dat geen probleem te zijn.

Daar geldt dit inderdaad voor. We gebruiken onze hardware zoveel mogelijk opnieuw, zolang het niet beschadigd is en goed werkt. Hopelijk draait de nieuwe ontvanger als een zonnetje! 

Reputatie 2
Badge

Beste allemaal,

Tot nu toe werkt het allemaal, maar dat was ook bij de vorige twee die ik heb gehad ook zo.

Vraag is hoelang gaat dit nu weer goed gaat. Ik vind het nog steeds vreemd dat dergelijke oude apparatuur als nieuw wordt uitgeleverd. Dat er mensen zijn die dit geen bezwaar vinden, prima. Maar ik koop ook regelmatig een nieuwe Mac, ook al werkt de oude nog! Daarom vind ik wat @PeterG zegt ook flauwe kul.

Wat mij betreft wordt deze discussie pas weer verder gevoerd als het weer nodig is, niet allerlei raadgevingen en dergelijke.

Groeten Chris

Reputatie 7
Badge +18

Dank voor het terugkoppelen @clmdriessen! Mochten er weer problemen spelen, trek dan inderdaad gerust weer aan de bel hier. 🙂 Dan sluiten we dit topic voor nu. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste allemaal,

Tot nu toe werkt het allemaal, maar dat was ook bij de vorige twee die ik heb gehad ook zo.

Vraag is hoelang gaat dit nu weer goed gaat. Ik vind het nog steeds vreemd dat dergelijke oude apparatuur als nieuw wordt uitgeleverd. Dat er mensen zijn die dit geen bezwaar vinden, prima. Maar ik koop ook regelmatig een nieuwe Mac, ook al werkt de oude nog! Daarom vind ik wat @PeterG zegt ook flauwe kul.

Wat mij betreft wordt deze discussie pas weer verder gevoerd als het weer nodig is, niet allerlei raadgevingen en dergelijke.

Groeten Chris

 

Wel erg jammer dat je een forum lid met heel erg veel ervaring beledigt.

Nergens voor nodig.

@PeterG weet echt wel waar hij / zij het over heeft.😉

 

P.S.

Welke KPN tv decoder heb je nu ontvangen?

 

En een apparaat moet minimaal 10 jaar mee kunnen gaan.

En zoals je in mijn handtekening kunt zien, heb ik beide modellen (wel HD (2K)) en beide werken perfect.😉

Een oude discussie maar ik kom hem toevallig tegen.

 

Waar ik eerlijk gezegd van baal is dat KPN je in eerste instantie voorziet van alle apparatuur die je nodig hebt en je vervolgens jarenlang dik laat betalen voor je aansluiting en je verouderde apparatuur.
Waarom niet eens in de zoveel jaar de oude merken en/of modellen vervangen door de nieuwste merken en/of modellen. Dat mag je als trouwe klant voor je duur betaalde glasvezelaansluiting toch wel verwachten?

Bovendien is de willekeur op dit gebied troef. Mijn zwager had wat klachten over zijn aansluiting. Zijn verouderde apparatuur werd door een medewerker van KPN uit eigener beweging en gratis en voor niets vervangen. Geen enkele klacht meer. Kleinere TV ontvanger met betere afstandsbediening, beter modem, etc. Het kan dus wel.

Reputatie 7
Badge +20

Een oude discussie maar ik kom hem toevallig tegen.

 

Waar ik eerlijk gezegd van baal is dat KPN je in eerste instantie voorziet van alle apparatuur die je nodig hebt en je vervolgens jarenlang dik laat betalen voor je aansluiting en je verouderde apparatuur.
Waarom niet eens in de zoveel jaar de oude merken en/of modellen vervangen door de nieuwste merken en/of modellen. Dat mag je als trouwe klant voor je duur betaalde glasvezelaansluiting toch wel verwachten?

Bovendien is de willekeur op dit gebied troef. Mijn zwager had wat klachten over zijn aansluiting. Zijn verouderde apparatuur werd door een medewerker van KPN uit eigener beweging en gratis en voor niets vervangen. Geen enkele klacht meer. Kleinere TV ontvanger met betere afstandsbediening, beter modem, etc. Het kan dus wel.

 

Dat gebeurd ook.

Zie o.a. hier, de Motorola 1853 gaat er helemaal uit.

 

Maar waarom goede apparatuur vervangen?

De overige werken namelijk allemaal goed.

 

Je betaald voor het tv pakket.

De KPN tv decoder krijg je in bruikleen.

 

En als de KPN tv decoder defect is, kan je hem inderdaad gratis omruilen.

O.a. door gratis 0800-0402 te bellen.

Een oude discussie maar ik kom hem toevallig tegen.

 

Waar ik eerlijk gezegd van baal is dat KPN je in eerste instantie voorziet van alle apparatuur die je nodig hebt en je vervolgens jarenlang dik laat betalen voor je aansluiting en je verouderde apparatuur.
Waarom niet eens in de zoveel jaar de oude merken en/of modellen vervangen door de nieuwste merken en/of modellen. Dat mag je als trouwe klant voor je duur betaalde glasvezelaansluiting toch wel verwachten?

Bovendien is de willekeur op dit gebied troef. Mijn zwager had wat klachten over zijn aansluiting. Zijn verouderde apparatuur werd door een medewerker van KPN uit eigener beweging en gratis en voor niets vervangen. Geen enkele klacht meer. Kleinere TV ontvanger met betere afstandsbediening, beter modem, etc. Het kan dus wel.

 

Dat gebeurd ook.

Zie o.a. hier, de Motorola 1853 gaat er helemaal uit.

 

Maar waarom goede apparatuur vervangen?

De overige werken namelijk allemaal goed.

 

Je betaald voor het tv pakket.

De KPN tv decoder krijg je in bruikleen.

 

En als de KPN tv decoder defect is, kan je hem inderdaad gratis omruilen.

O.a. door gratis 0800-0402 te bellen.

Dus als je auto een grote beurt krijgt (voor een hoop geld) hoeft de olie niet vervangen te worden omdat er nog genoeg in zit en de auto nog rijdt?

Reputatie 7
Badge +20

 

Dus als je auto een grote beurt krijgt (voor een hoop geld) hoeft de olie niet vervangen te worden omdat er nog genoeg in zit en de auto nog rijdt?

 

Een auto is heel iets anders dan een elektronisch apparaat.

Dit is appels en peren vergelijken.

 

Als een elektronisch apparaat goed werkt, dan hoeft er niets aan te gebeuren.

Wat KPN op de werkende decoders doet (ook op de Experiabox en box12) regelmatig updates uitbrengen.

Dat is eigenlijk wat jij vergelijkt met onderhoud. (zo mag je dit ook wel zien in dit geval). 

Zie hier voor update