Beantwoord

Online tv-diensten in EER via KPN niet mogelijk

  • 16 May 2024
  • 24 reacties
  • 334 keer bekeken

Het valt mij op dat KPN haar online diensten alleen binnen de EU levert, maar niet ook binnen de EER. De bindende EU verordening Eengemaakte markt voor digitale diensten draagt dit wel op.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32022R2065

Hoe zit dit en wanneer gaat KPN wel voldoen? Concurrent Ziggo en mogelijk ook anderen voldoen wel aan deze verordening.

Waarom vraag ik dit? Ik moet vanwege werk de komende periode veel in Noorwegen zijn en wil daar graag Nederlandse televisie blijven kijken. En dat wil ik graag doen bij KPN waar ik al meer dan 20 jaar al mijn abonnementen voor internet, TV, vaste telefoon en mobiele telefoons heb lopen. Ik hoop dat KPN snel maatregelen neemt zodat ik mij niet genoodzaakt voel om over te stappen op een concurrerende dienst.

Klantenservice heeft me aanbevolen om dit via een klacht te laten oppakken. Ik gebruik dit forum liever nog als tussenstap.

Alvast bedankt voor de uitleg en tijdlijn.

Groet, Stefan

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 June 2024, 16:05

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @StefanRM, ik verwacht niet dat wij op korte termijn dit gaan aanbieden, hoe graag ik dit voor je in orde had gemaakt. De link die jij post gaat voornamelijk over handel. Als je op dezelfde website verder zoekt kom je de pagina tegen die specifiek over online content/televisie gaat. Ik verwacht dan ook niet dat een klacht hierin iets zal uitmaken. 

Bedankt voor je reactie @Alex van KPN

Heb je in die tekst je cursor al eens op EU-land gezet @Alex van KPN ???

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/access-online-content-abroad/index_nl.htm

KPN TV zou wel degelijk ook in Noorwegen en ook Liechtenstein en IJsland moeten werken. Dat doet het nu niet.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @StefanRM ,

Klantenservice heeft me aanbevolen om dit via een klacht te laten oppakken. Ik gebruik dit forum liever nog als tussenstap.

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Bedankt ook voor jouw bijdrage. Het is alleen zo dat Noorwegen geen EU is. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @StefanRM, het heeft even geduurd maar ik heb goed nieuws. Dit wordt zo snel mogelijk aangepast, ik verwacht binnen 1 week. Dan wordt het binnen alle EER-landen doorgegeven. 🙂

Reputatie 7

Hi @StefanRM, het heeft even geduurd maar ik heb goed nieuws. Dit wordt zo snel mogelijk aangepast, ik verwacht binnen 1 week. 🙂

@Alex van KPN, Wat wordt er aangepast?

Fijn @Alex van KPN! Ik ben inderdaad benieuwd naar de aanpassing die je hier hebt aangekondigd. 
Groet, Stefan 

Reputatie 7
Badge +24

Excuus voor de onduidelijkheid. Noorwegen wordt ook aan de lijst toegevoegd waar de tv app gaat werken zodat de app in de EER gaat werken. 

Naast Noorwegen zou het ook voor IJsland en Liechtenstein mogen. Zie mijn scherm foto.

Hi @StefanRM, het heeft even geduurd maar ik heb goed nieuws. Dit wordt zo snel mogelijk aangepast, ik verwacht binnen 1 week. 🙂

En dat wordt dan weer een berichtje op breedbeeldweetjes. 😉

Reputatie 7

Excuus voor de onduidelijkheid. Noorwegen wordt ook aan de lijst toegevoegd waar de tv app gaat werken. 

Dat vind ik heel apart immers Noorwegen is geen lid van de EU en er is alleen een verplichting om TV binnen de EU beschikbaar te stellen.

Als Noorwegen opgenomen wordt wat dan met landen als IJsland, Zwitserland en Liechtenstein?

Het mag in EER. Dat is EU + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. Zie mijn screenshot. 

Zwitserland zit daar niet bij, dus daar komt het niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Het mag in EER. Dat is EU + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. Zie mijn screenshot. 

Zwitserland zit daar niet bij, dus daar komt het niet. 

Die screenshot en website heb ik ook als voorbeeld gebruikt toen ik het doorgaf, ook de laatste 2 landen komen erbij. 

Excuus voor de onduidelijkheid. Noorwegen wordt ook aan de lijst toegevoegd waar de tv app gaat werken zodat de app in de EER gaat werken. 

Dat is fantastisch nieuws @Alex van KPN. Krijgen we nog bericht wanneer deze aanpassing is doorgevoerd? Over twee weken woon ik in Noorwegen dus ik sta nu op het punt om te kiezen welk abonnement ik beëindig of verleng. 

Woon????? @StefanRM .

Voor KPN TV überhaupt is op een adres in Nederland een vaste aansluiting met internet en KPN TV nodig. Anders werkt de app ook niet. Alleen KPN TV is niet mogelijk.

@PeterG

lang verhaal kort: twee adressen

Reputatie 7

Sinds wanneer is het mogelijk om in landen binnen de EER maar buiten de EU via de TV app televise te kijken.

Ook de kennisbank zal daar dan dus op aangepast moeten worden.

Bron

 

En wat te denken van de pagina van KPN over het online televisie kijken.

Bron

Ziggo biedt het al sinds augustus 2019.

Het kan en mag dus al een tijd.

Kpn heeft de nieuwe regels 'even' gemist.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-staat-online-tvkijken-ook-buiten-eu-toe/

 

Reputatie 7

Ziggo biedt het al sinds augustus 2019.

Het kan en mag dus al een tijd.

Natuurlijk "mag" het, als je de zenders maar voldoende betaalt dan mag alles, ook elders op de wereld.

Nu is KPN naar mijn weten alleen niet zo happig om hiervoor kosten te maken dus verrast het mij dat dit mogelijk zou zijn. Ik ben ook nog wat sceptisch, eerst zien dan geloven.

Reputatie 7
Badge +24

De website en Kennisbank zal ook worden aangepast zodra het doorgevoerd is, ik gaf eerder aan dat ik dit binnen ongeveer 1 week verwacht. 

Reputatie 7
Badge +24

@StefanRM, ik krijg net de bevestiging dat dit nu live staat. Zou je ons willen laten weten of het bij jou werkt als je de komende tijd in Noorwegen bent?

@Alex van KPN, zal ik doen! Bedankt voor de service en dit contact. 

Mag er een bericht op breedbeeldweetjes aan gewijd @Alex van KPN ?

Reputatie 7
Badge +24

Mag er een bericht op breedbeeldweetjes aan gewijd @Alex van KPN ?

Wat mij betreft wel, ik heb je een privébericht gestuurd. 

Reageer