Vraag

Onredelijke helpdesk KPN + TV bij aanvraag tweede afstandsbediening

  • 11 May 2024
  • 11 reacties
  • 215 keer bekeken

Afgelopen week een gesprek gehad met de helpdesk van de kpn. Ik mis een 2e afstandsbediening, maar de reactie van de “dame” van de helpdesk kan ik echt niet waarderen.

dat ik ivm persoonlijke omstandigheden graag een 2e afstandsbediening voor mijn TV met KPN +  wat dus niet mogelijk is maar de vergelijking wie deze dame noemde is natuurlijk totaal niet relevant. Zij vond dat onzin en haar argument was “als je een auto koopt vraag je toch ook niet om een 5e wiel gaat natuurlijk helemaal mank. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar naar vragen, tenzij ze het reserve wiel bedoelen. Maar als ik al die berichten op internet lees zijn er heel veel mensen die heel graag een 2e. Afstandsbediening willen. Dus beste mevrouw ga een cursus doen,omgaan met klanten. Want echt uw reactie slaat nergens op.laten we het er maar op houden dat u een lange vermoeiende dag hebt gehad. Sterkte en beterschap 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Jan Wiggers Je kan jouw plan toch niet realiseren. De TV+Box laat zich niet koppelen met 2 identieke AB.

Reputatie 7

Ik heb het verzoek opgenomen in de feature requests TV+ als punt 79.

Reputatie 7
Badge +24

U kunt hier een 2de afstandsbediening kopen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3191356/afstandsbediening-voor-diw7022-tv-box/

En hier kunt u gewoon gratis een nieuwe afstandsbediening bestellen:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

Heb ik vorige week nog gedaan. Keurig over de post gekomen. Zat in de brievenbus. 

Maar zoals anderen hier al schreven: bij de TV+ ontvanger kan er maar 1 werken. Als je de 2de afstandsbediening koppelt, dan word de eerste weer afgekoppeld. Die werkt dan niet meer.

[..] bij de TV+ ontvanger kan er maar 1 werken. Als je de 2de afstandsbediening koppelt, dan word de eerste weer afgekoppeld. Die werkt dan niet meer.

Dat is toch weer niet te geloven, zoals wel vaker, allerlei toeters en bellen waar niet om gevraagd wordt wel er bij en de eenvoudige handigheidjes wegmoderniseren, psja.

Dat is niet zoals iemand te woord gestaan moet worden. Dat is weer jammer. 

2 kan wel…

Maar dan 1 x de bijgeleverde. 

En verder de Google Home app. Koppelen met de box, apparaat selecteren en op 'afstandsbediening openen' klikken. 

En met knopje bovenaan kun je het alfa numerieke toetsenbord activeren om héél makkelijk tekst in te voeren. Bijvoorbeeld bij de zoekbox of apps zoeken. Veel handiger dan met de gewone afstandsbediening. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Er komt wel een KPN afstandsbediening die naast de bestaande te koppelen is. Jammer dat de helpdesk dat blijkbaar niet weet. Ik heb zelfs wat meer details, maar die plaats ik hier niet want dat wordt raar genoeg weer verwijderd: KPN houdt de voortgang liever onder de pet. Dus of er verder bij het ontwerp naar klanten geluisterd is weet ik ook niet. Maar er is hoop.

Overigens kun je met de app niet het geluid regelen. (Tenzij je de TV+ Box instelt om het volume niet via je televisie te regelen maar via de TV+ Box. Maar dan werken de “TV” en “bron” knoppen ook niet meer. En dat is geen bug volgens KPN.)

Reputatie 7
Badge +9

@Arjan van B Ik kan alle mijn BT Input Devices (dat zijn heleboel) als AB voor TV+Box koppelen, alleen kloppen de Functie en Beschrijving op de knoppen niet altijd, soms wordt Netflix gestart als je op Prime Video druk, als ik b.v. op de AB van mijn TV de telelext drukt, gaat TV+Box Menu open😂

U kunt hier een 2de afstandsbediening kopen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3191356/afstandsbediening-voor-diw7022-tv-box/

En hier kunt u gewoon gratis een nieuwe afstandsbediening bestellen:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

Heb ik vorige week nog gedaan. Keurig over de post gekomen. Zat in de brievenbus. 

Maar zoals anderen hier al schreven: bij de TV+ ontvanger kan er maar 1 werken. Als je de 2de afstandsbediening koppelt, dan word de eerste weer afgekoppeld. Die werkt dan niet meer.

Klopt maar waarom zeggen ze dat niet gewoon, de afstand bediening werkt met bluetooth  en niet zoals de vorige met infrarood, Helaas.

Reputatie 7
Badge +24

Klopt maar waarom zeggen ze dat niet gewoon, de afstand bediening werkt met bluetooth  en niet zoals de vorige met infrarood, Helaas.

Omdat da opzich niet een reden hoeft te zijn dat 2 afstandsbedieningen gebruiken niet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +24

[..] bij de TV+ ontvanger kan er maar 1 werken. Als je de 2de afstandsbediening koppelt, dan word de eerste weer afgekoppeld. Die werkt dan niet meer.

Dat is toch weer niet te geloven, zoals wel vaker, allerlei toeters en bellen waar niet om gevraagd wordt wel er bij en de eenvoudige handigheidjes wegmoderniseren, psja.

Ik heb zelf een beetje het vermoeden dat ze het misschien expres zo gemaakt hebben. 

Reputatie 7

De TV+Box laat zich niet koppelen met 2 identieke AB.

Dan is dat toch iets om te veranderen, technisch gezien is er geen enkel probleem om twee afstandsbedieningen te koppelen.

Reageer