Beantwoord

Is er meer informatie over de toekomstige nieuwe TV+ afstandsbediening?

  • 13 August 2023
  • 11 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

In een ander topic schreef @Erik_:

… we werken aan een nieuw type afstandsbediening voor de TV+ Box. Die gaat wel naast de huidige afstandsbediening te koppelen zijn.

Is hier meer informatie over? Zoals geplande datum, ondersteunt-ie ook weer infrarood voor bediening andere apparaten, en wat is het verschil met de huidige afstandsbediening?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 17 August 2023, 11:48

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het nieuwe type is toch bedoelt voor senioren? Met minder en grotere knoppen dacht ik?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben héél benieuwd naar het antwoord van Erik. Persoonlijk vind ik de huidige combi van tvbox en bijgeleverde afstandsbediening geen onverdeeld succes. Ik schreef hierover o.a. in dit bericht

Reputatie 7

Google tv in welk jasje dan ook leent zich heel goed om met de bijgeleverde afstands van je tv merk,provider of Google zelf te bedienen, kwestie van wennen. Je hebt letterlijk maar een paar toetsen nodig,.…

Voor het gemak neem je er  gewoon een los toetsenbordje, evt met trackpad bij. Ik heb een Logitech K400 liggen.

Reputatie 6
Badge +6

Google tv in welk jasje dan ook leent zich heel goed om met de bijgeleverde afstands van je tv merk,provider of Google zelf te bedienen, kwestie van wennen.

We dwalen af, maar bij een (oude) Samsung waarmee ik HDMI CEC getest heb deed P+/P- het niet eens, en had ik Samsung’s “stop afspelen” knop nodig om de startpagina te openen. Ja, ook daar kun je aan wennen. 😅 En koppelen van een Google Chromecast remote lukte mij niet. (In ieder geval niet als de KPN L8 ook gekoppeld was.)

Reputatie 6
Badge +6

Ah, alwetende @Erik_ schreef begin juli elders:

Vanuit KPN kan ik aangeven dat er inderdaad gewerkt wordt aan een nieuwe, simpelere, afstandsbediening, maar ook die heeft meer dan de 5 knoppen die je zus nu gewend is. Plus dat nog niet duidelijk wanneer die nieuwe afstandsbediening dan beschikbaar zal zijn.

Benieuwd of die nare Netflix en Disney+ knoppen dan ook opgeofferd worden. En zoeken en de malle Google Assistent.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Arjan van B, de info die je hebt verzameld is correct. Meer is echter niet bekend. Zodra we weer weten over de look and feel en design en functionaliteiten
lees je het uiteraard op het forum! 

 

Reputatie 6
Badge +6

Voor toekomstige lezers: ik heb het antwoord van @Jeroen_dB niet zelfs als “Beste antwoord” gekozen. Dat is het namelijk ook niet.

Reputatie 6
Badge +6

@Erik_ en @Jeroen_dB, als KPN nog bezig is met het ontwerp: volgens mij zou het fijn zijn als de auto-repeat voor de knoppen wat minder agressief is. En liefst geen auto-repeat voor de cijfertoetsen? Ik zie dat sommigen die motorisch wat minder controle hebben consequent te lang drukken, en dan krijg je bijvoorbeeld de verkeerde zender. Of wordt het bij “OK” te snel gezien als “long press”.

Reputatie 6
Badge +6

Voor toekomstige lezers: er is meer bekend, maar KPN deelt het nog niet. Maar er is dus hoop!

Vandaag (twee) nieuwe TV+ boxen ontvangen (voor slaapkamer zelden en woonkamer standaard).

Tot heden beschikten mijn echtgenote en ik ieder over ‘n afstandsbediening.

Als er nu geen twee AB-en te koppelen zijn aan dezelfde TV+ box, dan gaan we er functioneel fors op achteruit!  Bovendien geen ondersteuning voor een goed huwelijk.

Ik ga de hele zending retourneren. Dan maar “oude techniek”.  (De nieuwe lay-out op scherm vind ik ook niet geweldig; maar smaken verschillen)

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga de hele zending retourneren. 

Dat kan volgens mij niet. Over een paar weken worden de oude ontvangers gedeactiveerd heb ik wel eens ergens gelezen.

Reageer