TV+ HDMI CEC: wat werkt wel/niet bij welk merk/type TV?

  • 20 July 2023
  • 22 reacties
  • 2210 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

In Bekende bevindingen voor TV+ staat voor HDMI CEC (nu) alleen iets over problemen met LG:

 

HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

 

Maar elders lees ik dat ook Sony problemen heeft bij TV+? En zelf zie ik dat het voor de afstandsbediening niet goed werkt bij mijn (oude) Samsung. Maar voorzover ik weet werkte CEC prima met de afstandsbediening van de Loewe van mijn ouders.

Daarom: misschien zijn mensen zo aardig om hier specifieke ervaringen voor TV+ te verzamelen? En natuurlijk:

  • Misschien moet je HDMI CEC in de TV+ Box nog aanzetten: Apparaatinstellingen, Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC » CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen). Soms ook in je TV. En daar heet het soms anders.
  • Vaak zijn er verschillende soorten HDMI ingangen. Mijn Samsung heeft bijvoorbeeld HDMI1 voor “STB” (setop box) en HDMI2 voor “ARC/DVI”. Bij mij lijkt het voor CEC geen verschil te maken.
  • Problemen worden niet per definitie veroorzaakt door de TV+ Box; het kan best zijn dat de TV zelf niet helemaal goed werkt. Of dat er ook andere HDMI CEC apparaten aangesloten zijn die het nog ingewikkelder maken.
  • Uit maken van onderstaande heb ik vooral geleerd: als je wilt dat de goede HDMI ingang meteen actief is na aanzetten TV+, en dat werkt niet, gebruik dan de TV knop op de afstansbediening van TV+ (of die van je afstandsbediening van de TV) om dingen uit te zetten. Dus zet niet de TV+ Box uit (waarna je TV volgt) maar zet je TV uit (waarna de TV+ Box volgt).

Helpt het volgende?

 

Merk/type Samsung UE22H5600AW (HDMI CEC heet “Anynet+”)
Gebruikte HDMI ingang HDMI1 “STB” met meegeleverde TV+ kabel en “Snelle start” (niet Ecostand); volgens mij hetzelfde resultaat met HDMI2 “ARC/DVI”
TV gaat aan bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij inschakelen TV+ Ja als TV al aanstond, nee als TV nog niet aanstond; TV gaat dan naar de laatst gekozen bron. (Idem bij activeren van een Chromecast met Google TV.) Die laatsgekozen bron is na uitschakelen TV+ meestal TV, omdat bij uitschakelen van TV+ deze Samsung eerst nog even snel naar TV omschakelt, voordat-ie ook uitgaat. 🤯 Bij direct uitschakelen van de TV bijft de laatste bron wél HDMI.
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij bedienen TV+ Nee; afstandsbediening van TV+ Box bedient dan onzichtbaar de TV+ Box, maar TV schakelt niet om
TV+ gaat aan bij activeren HDMI bron Ja
TV+ gaat uit bij deactiveren HDMI bron/kiezen andere bron Nee (niet per se erg maar stream blijft wel lopen natuurlijk)
TV gaat uit bij uitschakelen TV+ Meestal, maar schakelt altijd eerst terug naar TV, en gaat dan/daarna meestal alsnog uit 🤯
TV+ gaat uit bij uitschakelen TV Ja; in dit geval blijft de laatste bron ook keurig de HDMI. Geheimtipp!

 

Knoppen afstandsbediening TV (niet voor iedereen interessant):

 

Merk/type Samsung UE22H5600AW (“Anynet+”)
Volume, mute, source Ja; Samsung afstandsbediening bedient TV direct
Cijfertoetsen Ja
Zender op/neer (P+, P-, zappen) Nee, TV schakelt terug naar TV (“Disconnecting Anynet+ device”)
Vorige zender (“pre-ch”) Nee (“Not available”); zie “Exit”
Pijltjes/cursor en OK/Enter Ja
Terug Ja, maar met de “Exit” knop, niet met “Back”
Exit Werkt als “terug” van de TV+ afstandsbediening
Afspelen/pauzeren Ja (twee aparte knoppen, waar TV+ gecombineerde knop heeft)
Snel vooruit/achteruit Ja
Opnemen Nee (“Not available”)
Gids Nee (“Not available”)
Start/home De Samsung “stop” knop opent de TV+ startpagina (en “channel list” geeft “Not available”). Maar lang indrukken van “stop” gaat niet naar “apps”, zoals wel bij lang indrukken van “home” op de TV+ afstandsbediening (die ook nog aparte “apps” knop heeft).
Rood, groen, geel, blauw Ja
Search Nee

 

Al het bovenstaande voor deze Samsung is voor mij trouwens geen probleem; ik gebruik(te) deze oude Samsung alleen eventjes om mijn ouders te helpen bij het rapporteren van andere problemen.


22 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Arjan van B

 

Alleen de nieuwste Sagacom DIW7022 werkt met CEC.

 

Gebruik altijd HDMI ingang 1.

HDMI 2 is meestal de eARC ingang (uitgang) en die is speciaal voor de Soundbar. 

 

CEC moet je wel aanzetten in de DIW7022 en soms ook in de tv zelf. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het hierboven inderdaad over TV+ (DIW7022). Had ik bijvoorbeeld ook in de tags gezet, maar kan de titel helaas niet meer explicieter maken.

Reputatie 3
Badge +1

Moderator heeft voor mij een aparte topic aangemaakt waar ik aangeef dat ik bij het opstarten af en toe een zwart beeld heb maar wel geluid. Na verloop van tijd geeft de TV aan dat er geen signaal binnen komt.
 

 

Gaat ook om een LG TV. Zowel op de 7022 als ook de TV staat CEC nu nog aan. Mocht het probleem zich weer voor doen ga ik CEC eens uitzetten en testen of het probleem dan opgelost is.

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb een Sony uit 2014 en DiW7202 op aangesloten en het werkt zonder problemen, ik gebruik mijn Sony afstandsbediening om DiW7202 te bedienen.

Hdmi cec moet op beide apparaten worden ingeschakeld.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb begrepen van @PeterG  dat de one remote dus ook niet werkt op de 7022.

 Dat is voor mij een heikel punt om nog te wachten met de overstap dan oude kastje naar nieuwe kastje.

ik ben wel gehecht aan de one remote 😉

@PeterG werkt echt helemaal niks met de one remote? Ik krijg nu bv de gids als ik op de programma up/down klik 

@Arjan van B

 

Alleen de nieuwste Sagacom DIW7022 werkt met CEC.

Nee hoor, ook de 5202 doet dat. Die zet mijn LG (slaapkamer) gewoon aan. Van de 8001 weet ik 't niet zeker, maar daar wil ik 't ook niet want die wordt overdag vooral alleen gebruikt voor radio via TOSLink naar de soundbar. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb begrepen van @PeterG  dat de one remote dus ook niet werkt op de 7022.

 Dat is voor mij een heikel punt om nog te wachten met de overstap dan oude kastje naar nieuwe kastje.

ik ben wel gehecht aan de one remote 😉

@PeterG werkt echt helemaal niks met de one remote? Ik krijg nu bv de gids als ik op de programma up/down klik 

DiW7202 draait op Android-Tv en het voordeel ervan Android laat zich graag misleiden ,voor bijna alles is er wel met een kleine omweg een oplossing.

Als je een apparaat wilt verbinden met DiW7202 ,met deze term zal je niet veel informatie vinden en helemaal niets op YouTube. 

Met " how to connect .... to Android-Tv" zal je een stapje verder komen.

@pietheingrun

Ik vind het maar matig en lastig werken. (afgezien van het feit dat ik de One remote een drama vind zonder cijfers en met alleen tuimelaars voor volume en zappen. Je kunt 'm dus niet eens naast je laten liggen en alleen knop indrukken).

icm CEC en Samsung

TV box en TV gaan beiden aan en uit. Alleen de box aan en tv uit voor radio via SB of HTS kan (lukt) dus al niet.

Via de omslachtige cijfermogelijkheid kun je zenders kiezen. Eenmaal 2 achter elkaar gekozen kan je totaal niet meer in het startscherm. Dus kiezen voor opnames (opgeslagen) of wat anders lukt niet meer. De HOME knop blijft voor het Samsung menu  werken.

Kiezen van de kpn gids op de TV+ met de Samsung ab lukt mij niet overigens.

Zappen ook niet; krijg een zender van Samsung TV Plus.

 

Reputatie 7
Badge +20

Moderator heeft voor mij een aparte topic aangemaakt waar ik aangeef dat ik bij het opstarten af en toe een zwart beeld heb maar wel geluid. Na verloop van tijd geeft de TV aan dat er geen signaal binnen komt.
 

 

Gaat ook om een LG TV. Zowel op de 7022 als ook de TV staat CEC nu nog aan. Mocht het probleem zich weer voor doen ga ik CEC eens uitzetten en testen of het probleem dan opgelost is.

 

Zie hier, als het goed is, is dit probleem met deze update opgelost. 

Reputatie 7
Badge +6

Oké en heeft de tv box geen submenu zoals bij de oude? @PeterG 

met de knop “stroom” zet ik bv de ontvanger aan

Oké en heeft de tv box geen submenu zoals bij de oude?

Nee, dat werkt met CEC anders. Ongeacht het apparaat. 

met de knop “stroom” zet ik bv de ontvanger aan

Ja. En dat gaat dan via de IR-hub onderaan het scherm** van de tv. Want CEC wordt NIET ondersteund door de oude ontvangers.

Ofwel. Via BT geeft je One remote het signaal naar de televisie. En via IR geeft je televisie het aan de ontvanger. Staat de ontvanger op een plankje onder de tv, en net als bij jou de tv niet op een glasplaat, dan werkt het ook met de oude ontvangers niet.

**bij mijn Samsung zonder hdmi hub, zit het onderaan het scherm. Het kan zijn met zo'n bakje met losse aansluitingen (ook niet handig) dat de IR-hub daarin zit.

Reputatie 6
Badge +6

Bij mijn ouders:

 

Merk/type Loewe Connect 40 UHD
Gebruikte HDMI ingang Onbekend
TV gaat aan bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij bedienen TV+ Onbekend
TV+ gaat aan bij activeren HDMI bron Ja
TV+ gaat uit bij deactiveren HDMI bron/kiezen andere bron Ja
TV gaat uit bij uitschakelen TV+ Onbekend
TV+ gaat uit bij uitschakelen TV Ja

 

Knoppen afstandsbediening TV:

 

Merk/type Loewe Connect 40 UHD
Volume, mute, source Ja; Loewe afstandsbediening bedient TV direct
Cijfertoetsen Ja
Zender op/neer (P+, P-, zappen) Ja
Vorige zender Knopje bestaat niet, maar “end” werkt zoals “terug” op de TV+
Pijltjes/cursor en OK/Enter Ja
Terug Ja, met de “end” knop
Afspelen/pauzeren Ja (twee aparte knoppen, waar TV+ gecombineerde knop heeft)
Snel vooruit/achteruit Ja
Opnemen Ja
Gids Nee, “epg” gaat naar startpagina (net als “stop” en “info”)
Info Ja, gaat naar startpagina
Rood, groen, geel, blauw Ja
Search Knopje bestaat niet
Reputatie 6
Badge +6

Blijkbaar, voor Samsung Frame televisies, en misschien alleen voor wat betreft de afstandsbediening zoals hierboven ook al genoemd door @PeterG:

Ook Frame bezitters melden hier slechte CEC ondersteuning met Samsung voor TV+. Vooral als je de One Remote van Samsung hebt is het niet te doen met de TV+ box. Eenmaal 2 zenders achter elkaar gekozen kom je ook niet meer in het startmenu van de TV+ box.

Reputatie 4
Badge +3

ik gebruik unicerseel de kpn remote, dit werkt mooi. een samsung tv uit 2012 heeft op zich geen problemen, wel na updates raakt de cec in de war . nu komt het waarschijnlijl door de veroudering van de tv.

de arc is bedoeld om audio vanuit de tv naar randaparatuur te brengen. heeft niets met CEC te maken. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Ik kwam dit goede nieuws tegen van @Eric89:

Bij mij via de sony bravia tv kan ik de KpnTv+ volledig bedienen met de sony afstandsbediening. Letterlijk alle knoppen werken.

 

En ook dit van @jamrox01:

Ik kan beide ontvangers gewoon met de afstandsbediening van de tv bedienen.

Heb een Philips en een Toshiba tv. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Voor wat betreft de keuze van de HDMI-ingang, een anekdote over een Sony Bravia A80J televisie uit december 2022, samenvatting van verschillende reacties:

The way the A80J works is that it steps through all of the HDMI inputs, backwards (I have another example of it prioritizing the highest one before lower ones, and the Playstation is on HDMI 4), and if it runs into one device doesn't have HDMI CEC enabled, it just stops looking and doesn't do any of the other devices.

These guys have 4-5 devices they want to control with one remote. Sony tvs limit to 4 separate CEC devices and it's not Sonys fault it's the limit of the software create to use CEC.

...

Thanks for this post. This is why my Sony CEC was so flaky. I made sure Apple TV is on highest hdmi port and now everything is working as it’s supposed to

Reputatie 7
Badge +7

Ik mis even de LG problematiek.

Tenminste voor de update.

Voor de laatste update werkte een aantal LG toestellen niet goed icm de CEC van KPN.

Gevolg-TV start op zonder beeld

Gevolg-TV start op zonder geluid.

Work a round 

Op KPN stb CEC aan zetten en ECO stand aan-snel opstarten uit

Op LG CEC of smartlink aanzetten

Op KPN stb ab aanzetten met knop tv uitzetten met knop KPN afhankelijk van type.

Na laatste update eind jullie werkt die goed nu dus CEC op KPN en LG icm snelle start en of zonder opstartscherm.

mvg

Reputatie 6
Badge +6

In LG webOS moet HDMI CEC “Simplink” geativeerd worden, en dat heeft verder geen extra instellingen.

 

Merk/type LG OLED48C24LA (HDMI CEC heet “Simplink”)
Gebruikte HDMI ingang HDMI4 en HDMI1, geen andere apparatuur aangesloten
TV gaat aan bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij bedienen TV+ Nee; afstandsbediening van TV+ Box bedient dan onzichtbaar de TV+ Box, maar TV schakelt niet om
TV+ gaat aan bij activeren HDMI bron Ja
TV+ gaat uit bij deactiveren HDMI bron/kiezen andere bron Nee (niet per se erg maar stream blijft wel lopen natuurlijk)
TV gaat uit bij uitschakelen TV+ Ja, als de gebruikte HDMI ingang dan actief is
TV+ gaat uit bij uitschakelen TV Ja

 

Knoppen afstandsbediening TV, getest met meegeleverde Magic Remote (bluetooth), en met alle werkende codes voor een One For All URC7115 universele afstandsbediening (infrarood):

 

Merk/type LG OLED48C24LA (“Simplink”)
Volume, mute, source Ja; LG afstandsbediening bedient TV direct
Cijfertoetsen Nee, er gebeurt niks, ook niet op de televisie zelf, en ook niet bij gebruik universele afstandsbediening
Zender op/neer (P+, P-, zappen) Nee, er gebeurt niks
Pijltjes/cursor en OK/Enter Ja
Terug Ja
“...” Opent “Extra acties” schermmenu; zie foto hieronder
Afspelen/pauzeren Knoppen bestaan niet op de Magic Remote, maar wel via (moeilijk) schermmenu na drukken van “...”; ja op de universele remote
Snel vooruit/achteruit Idem (handig voor 24 uur terug/vooruit in de gids)
Opnemen Idem
Gids Nee (LG webOS gids wordt getoond)
Start/home Nee (LG webOS startpagina wordt getoond)
Rood, groen, geel, blauw Ja
Search Knop bestaat niet op de Magic Remote
Microfoon/Google Assistent Nee (LG webOS acties worden getoond)

 

De knop “...” toont een menu met “Meer acties”. Ik weet niet hoe bovenstaande LG precies ingesteld was; je kunt de afstandsbediening instellen voor een setopbox maar ik dacht dat zoiets om infrarood via de IR-blaster ging (wat niet gaat werken bij de TV+ Box) dus volgens mij niet gedaan.

Drukken van “...” toonde in ieder geval het volgende, met “SIMPLINK” naast de naam die via HDMI is uitgewisseld:

 

LG webOS: “Meer acties” na drukken “...” voor TV+ Box via HDMI CEC.

 

Bediening via dat on-screen menu is natuurlijk geen vervanging voor knoppen op een afstandsbediening.

Reputatie 6
Badge +6

Voor wat betreft bovenstaande LG OLED48C24LA: de LG helpdesk geeft geen antwoord op mijn directe vragen. En dan vooral niet op de vraag: worden de cijfertoetsen en P+/P- überhaubt doorgestuurd? Ondanks herhaalde verzoeken heb ik alleen ontwijkende antwoorden gekregen, dus ik denk dat het antwoord is: nee, die worden domweg niet doorgestuurd, ongeacht welke LG afstandsbediening gebruikt wordt.

Dus een LG OLED48C24LA is prima voor de meeste gebruikers, die alleen de KPN TV+ afstandsbediening gebruiken en waarvoor het dan voldoende is dat LG’s HDMI CEC “Simplink” de juiste bron selecteert en de televisie uitschakelt. Maar het apparaat is niet ideaal voor wie een tweede afstandsbediening wil, of voor wie alles met de LG afstandsbediening wil bedienen, waarvoor HDMI CEC op de LG te beperkt is.

Reputatie 6
Badge +6

Op een Philips 48OLED807 (2022) werkt HDMI CEC goed met de TV+ Box.

Geen HDMI CEC instellingen nodig op de televisie zelf; alles staat daar al aan. (Zoals “EasyLink-afstandsbediening”, “EasyLink-apparaat automatisch uitschakelen”, “EasyLink automatisch inschakelen” en “EasyLink automatisch inschakelen met de TV”.)

 

Merk/type Philips 48OLED807 (HDMI CEC heet “EasyLink”)
Gebruikte HDMI ingang HDMI1 ARC, geen andere apparatuur aangesloten (en alle HDMI-aansluitingen zijn ARC of eARC)
TV gaat aan bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij bedienen TV+ Ja bij bijvoorbeeld drukken van de TV+ Home knop, maar niet bij kiezen van een ander kanaal (maar het is érg fijn dat de Home knop op de KPN TV+ Box afstandsbediening de televisie dus altijd in de juiste stand zet, als er iets in de war is)
TV+ gaat aan bij activeren HDMI bron Ja
TV+ gaat uit bij deactiveren HDMI bron/kiezen andere bron Nee (niet per se erg maar stream blijft wel lopen natuurlijk)
TV gaat uit bij uitschakelen TV+ Ja, in ieder geval als de gebruikte HDMI ingang dan actief is
TV+ gaat uit bij uitschakelen TV Ja

 

De Philips afstandsbediening getest zónder die ook met bluetooth te koppelen met de televisie. Geen idee of dat koppelen iets verandert, maar zonder die koppeling werkt de Philips afstandsbediening prima met HDMI CEC, en gebruikt dan infrarood. (Goed te zien met de camera van een telefoon. En ook handig voor een infraroodverlenger.) Maar de Philips afstandsbediening heeft bijvoorbeeld ook een eigen Google Assistant knop, die bluetooth nodig heeft. Die functie echter niet gebruikt, niet ingesteld, niet getest, en ik weet of er na koppelen voor bluetooth nog steeds infrarood gebruikt wordt voor de basisfuncties. En of dat iets uitmaakt voor HDMI CEC.

De Philips televisie is ook slim genoeg om bepaalde knoppen niet via CEC door te sturen als dat even niet handig is. Bijvoorbeeld als het volume geregeld wordt: dan kun je met de pijltjestoetsen kiezen tussen de ingebouwde luidspreker en de hoofdtelefoon, dus dan worden die toetsen tijdelijk gebruikt voor de volumeregeling in plaats van doorgestuurd naar de TV+ Box. En idem bij kiezen van een andere bron.

Ook getest  met een One For All URC7115 universele afstandsbediening (infrarood), die met de “magic” shortcode 5 niet volledig werkte met deze televisie, maar met code 4209 wel.

 

Merk/type Philips 48OLED807 (“EasyLink”)
Volume, mute, sources (bron) Ja; Philips afstandsbediening bedient TV direct
Cijfertoetsen Ja
Zender op/neer (P+, P-, zappen) Ja
Pijltjes/cursor en OK Ja
Terug ↩ Ja
Afspelen/pauzeren Ja (twee aparte knoppen, waar TV+ gecombineerde knop heeft)
Snel vooruit/achteruit Ja (ook handig voor 24 uur terug/vooruit in de gids)
Stop Nee (het laatst actieve scherm van de TV+ app wordt getoond)
Opnemen Ja
Gids Nee (het laatst actieve scherm van de TV+ app wordt getoond)
Home Nee (Philips Android tv wordt getoond)
Menu Philips menu wordt getoond
“+” Philips opties-menu wordt getoond
Rood, groen, geel, blauw Ja
Search Knop bestaat niet op de Philips afstandsbediening
Microfoon/Google Assistent Nee (afstandsbediening niet ingesteld)

 

Geheimtipp: de Philips screensaver (een suf bewegend Philips logo) die bijvoorbeeld ook gestart wordt als de TV+ Box helemaal geen beeld geeft bij radioluisteren, is te verbergen via de Philips Instellingen » Android instellingen » Apparaatvoorkeuren » Opslag » Interne gedeelde opslag » Apps » Speciale app-toegang » Weergeven voor andere apps: rechten voor “Tv System UI” uitzetten. (Bron.) Geen idee of dat iets uitmaakt voor normaal gebruik van de televisie.

Reputatie 7
Badge +7

In LG webOS moet HDMI CEC “Simplink” geativeerd worden, en dat heeft verder geen extra instellingen.

 

Merk/type LG OLED48C24LA (HDMI CEC heet “Simplink”)
Gebruikte HDMI ingang HDMI4 en HDMI1, geen andere apparatuur aangesloten
TV gaat aan bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij inschakelen TV+ Ja
TV schakelt naar juiste HDMI bron bij bedienen TV+ Nee; afstandsbediening van TV+ Box bedient dan onzichtbaar de TV+ Box, maar TV schakelt niet om
TV+ gaat aan bij activeren HDMI bron Ja
TV+ gaat uit bij deactiveren HDMI bron/kiezen andere bron Nee (niet per se erg maar stream blijft wel lopen natuurlijk)
TV gaat uit bij uitschakelen TV+ Ja, als de gebruikte HDMI ingang dan actief is
TV+ gaat uit bij uitschakelen TV Ja

 

Knoppen afstandsbediening TV, getest met meegeleverde Magic Remote (bluetooth), en met alle werkende codes voor een One For All URC7115 universele afstandsbediening (infrarood):

 

Merk/type LG OLED48C24LA (“Simplink”)
Volume, mute, source Ja; LG afstandsbediening bedient TV direct
Cijfertoetsen Nee, er gebeurt niks, ook niet op de televisie zelf, en ook niet bij gebruik universele afstandsbediening
Zender op/neer (P+, P-, zappen) Nee, er gebeurt niks
Pijltjes/cursor en OK/Enter Ja
Terug Ja
“...” Opent “Extra acties” schermmenu; zie foto hieronder
Afspelen/pauzeren Knoppen bestaan niet op de Magic Remote, maar wel via (moeilijk) schermmenu na drukken van “...”; ja op de universele remote
Snel vooruit/achteruit Idem (handig voor 24 uur terug/vooruit in de gids)
Opnemen Idem
Gids Nee (LG webOS gids wordt getoond)
Start/home Nee (LG webOS startpagina wordt getoond)
Rood, groen, geel, blauw Ja
Search Knop bestaat niet op de Magic Remote
Microfoon/Google Assistent Nee (LG webOS acties worden getoond)

 

De knop “...” toont een menu met “Meer acties”. Ik weet niet hoe bovenstaande LG precies ingesteld was; je kunt de afstandsbediening instellen voor een setopbox maar ik dacht dat zoiets om infrarood via de IR-blaster ging (wat niet gaat werken bij de TV+ Box) dus volgens mij niet gedaan.

Drukken van “...” toonde in ieder geval het volgende, met “SIMPLINK” naast de naam die via HDMI is uitgewisseld:

 

LG webOS: “Meer acties” na drukken “...” voor TV+ Box via HDMI CEC.

 

Bediening via dat on-screen menu is natuurlijk geen vervanging voor knoppen op een afstandsbediening.

Het is al een tijdje bekend dat een LG Magic Remote niet competable is met de VIP7022.

Deze modellen worden door LG ondersteund:

  • VIP2952
  • VIP1963
  • VIP1903
  • VIP19109
  • VIP1853
  • VIP19609DB
  • VIP1910/9
  • VIP1960

Verder op dit forum zijn een aantal artikelen hierover te vinden.

Reputatie 6
Badge +6

Het is al een tijdje bekend dat een LG Magic Remote niet competable is met de VIP7022.

Deze modellen worden door LG ondersteund:

Verder op dit forum zijn een aantal artikelen hierover te vinden.

Ik neem aan dat deze oudere decoders infrarood ondersteunen. Dat heeft dan niks te maken met dit topic over HDMI CEC, zoals nodig is voor de KPN TV+ Box (DIW7022). De TV+ Box onderteunt zelf geen infrarood, maar alleen bluetooth en HDMI CEC. En heeft dus die HDMI CEC nodig om bediend te worden met de afstandsbediening van een televisie zelf.

Reageer