Beantwoord

KPN afstandsbediening model T4HU1910 koppelen aan LG tv

  • 6 August 2023
  • 2 reacties
  • 312 keer bekeken

Reputatie 2

Het koppelen van een KPN afstandsbediening model T4HU1910 (achterkant: wit) aan een LG TV-toestel model LG 49SJ810V (2017) lukte maar niet.
De voor deze afstandsbediening genoemde toestelcodes voor LG 005, 208, 244. 328, 741 of 744 werkten niet.

Bij een van mijn pogingen kwam ik terecht op een webpagina van de KPN decoder (TV-ontvanger), waarop ik het merk en model van het TV-toestel kon invullen. Na het invullen daarvan kreeg ik een toestelcode op het scherm (633), waarmee de koppeling direct lukte.

Ik kan die webpagina niet meer vinden en ook kan ik op internet geen tabel vinden met die toestel specifieke codes (code voor merk en model) voor deze afstandsbediening.  Zo'n tabel zou veel gehannes voorkomen.


NB Omdat de koppeling niet lukte, dacht de geraadpleegde helpdeskmedewerker zelfs dat de KPN afstandsbediening defect was!

PS Het oplichten van het rode LEDje is nauwelijks te herkennen in een zonnige kamer! Een waarschuwing daarvoor is op zijn plaats.

icon

Beste antwoord door Arjan van B 6 August 2023, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Voor TV+ staat er op De afstandsbediening van de KPN TV+ Box veel uitleg en een QR code. Lastig te scannen vanuit een browser, maar die leidt naar dit document dat niet specifiek voor TV+ lijkt te zijn. Maar daarin helaas geen andere codes voor je LG.

Heb je https://kpn.com/ab geprobeerd? Ben bang dat die dezelfde codes gaat geven, maar evengoed goed om te weten natuurlijk. (Ik zie dat diezelfde lijst op deze website staat, dus ik denk dat dit je ook niet verder helpt.)

Werkt er helemaal niks, of sommige knoppen niet?

Geheimtipp: met een camera in een telefoon kun je vaak zien of een infrarood afstandsbediening überhaupt iets uitzendt:

 

IR LED te zien in telefooncamera.

 

Of is het eigenlijk al opgelost? Leer lezen, Arjan. 🤓

Het koppelen ... lukte maar niet.
...
Bij een van mijn pogingen kwam ik terecht op een webpagina van de KPN decoder (TV-ontvanger), waarop ik het merk en model van het TV-toestel kon invullen. Na het invullen daarvan kreeg ik een toestelcode op het scherm (633), waarmee de koppeling direct lukte.

 

Reputatie 2

@Arjan van B  Dank voor je reactie. De koppeling is gelukt met een toestelcode, die ik “ergens” op de webinterface van KPN's decoder-box heb gevonden.
Als ik die tabel in handen had gehad, was het allemaal veel simpeler geweest.

Omdat velen problemen hebben met het koppelen van hun afstandsbediening, zou het handig zijn als KPN die lijst (voor de afstandsbediening model T4HU1910 (achterkant: wit) ) ook op hun website zou zetten en niet alleen ergens verstopt in een tabel in de decoder.
Dan zou de medewerker van de helpdesk ook niet gedacht hebben dat de afstandsbediening defect was, maar die code hebben kunnen doorgeven in plaats van een nieuwe afstandsbediening op te sturen.