[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

  • 19 April 2024
  • 547 reacties
  • 26893 keer bekeken
[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

Toon eerste bericht

547 reacties

Reputatie 7

Het (nieuwe) issue dat opnames van gisteren niet teruggekeken kunnen worden en dat terugkijken uit de gids niet werkt lijkt zich te "beperken" tot de TV+ Box, KPN TV apps en site. Op mijn 5202 kan ik wel gewoon terugkijken uit de gids terwijl het via de KPN TV+ app niet lukt.

Reputatie 7
Badge +21

Bij mij werkt alles en 'heb geen storing gehad of het moet in de kleine nachtelijke uurtjes geweest zijn.
Of komt het misschien omdat ik de nieuwste update  0.28 al heb?

Reputatie 7
Badge +21

@Helga monsewije@Bob78  Wat vervelend dat het niet lukt om opgenomen programma's van gisteren terug te kijken. Om welke programma gaat het precies en zou je daarnaast willen aangeven om welke tijdstip en zender het gaat? Wil je daarnaast jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel

Reputatie 1

Het zou wel fijn zijn als KPN een reactie of een update geeft! Wordt er (nog) gewerkt aan deze storing?

Reputatie 7
Badge +9

Het (nieuwe) issue dat opnames van gisteren niet teruggekeken kunnen worden en dat terugkijken uit de gids niet werkt lijkt zich te "beperken" tot de TV+ Box, KPN TV apps en site. Op mijn 5202 kan ik wel gewoon terugkijken uit de gids terwijl het via de KPN TV+ app niet lukt.

Ik kijk nu net naar studio voetbal van gisteren, geen probleem.

@huistijger Ik heb ook alleen storing op zaterdag tussen 7-9u, Verder werken alles zonder de update 0.28

Reputatie 7
Badge +11

Ik kan een opgenomen programma, FBI International op Veronica op zondagavond niet terugzien na de storing.

 

Reputatie 7
Badge +21

Het zou wel fijn zijn als KPN een reactie of een update geeft! Wordt er (nog) gewerkt aan deze storing?

Onze specialisten zijn dit nog aan het onderzoeken, ondertussen blijven wij voorbeelden aanleveren. Zodra weer meer informatie hebben delen we dat in dit topic. 

@N.N. Ik geef het door dat je FBI International van gisteravond niet kan bekijken. Wil je daarvoor nog even jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel

Hoi @Vikash van KPN ,

 

bij mij ging het om Oranjezondag van gisterenavond, dit had ik opgenomen en kon ik niet terugkijken. (nu dus wel)

Opnames van eerder die dag, zoals F1 kon ik wel terugkijken.

Beeld bleef zwart, en onderin kwam een rode foutmelding balk die bleef knipperen.

Ook wilde ik Studio Voetbal terugkijken via tvgids (npo1), ook dit ging niet. Dit was van gisterenavond tot nu net, want ineens werkt het weer! Vreemd was dat ik oudere opnames wel terug kon kijken.

Reputatie 7
Badge +21

@Bob78 Bedankt voor je berichtje! Ik wil dit heel graag doorgeven als voorbeeld, maar daarvoor heb ik wel een aantal gegevens van je nodig. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7

Het (nieuwe) issue dat opnames van gisteren niet teruggekeken kunnen worden en dat terugkijken uit de gids niet werkt lijkt zich te "beperken" tot de TV+ Box, KPN TV apps en site. Op mijn 5202 kan ik wel gewoon terugkijken uit de gids terwijl het via de KPN TV+ app niet lukt.

Ik kijk nu net naar studio voetbal van gisteren, geen probleem.

Via de KPN TV+ app lukte het mij net bijvoorbeeld niet op 'Kopen zonder kijken" van gisteravond terug te kijken.

...maar nu lukt het ineens wel.

@Bob78 Bedankt voor je berichtje! Ik wil dit heel graag doorgeven als voorbeeld, maar daarvoor heb ik wel een aantal gegevens van je nodig. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

@Vikash van KPN  heb de gegevens opgeslagen

Terwijl de 1e storing van 19 april nog open staat tot 12 uur vandaag (tenzij dat voor de 4e keer wijzigd) en ik nog steeds 10 maanden aan opnames kwijt ben, is er nu vanaf 10.24 een NIEUWE storing, dus er staan 2 storingen over itv.

De laatste wordt verwacht rond 14.30 opgelost te zijn, er staat weer niets anders dan storing itv; geen details en gaat niet specifiek over de apps…

2 storingen, terwijl er mensen zijn die hier verbaasd (en bijna verontwaardigd) reageren nergens last van te hebben (gehad), maar geen update meer, sinds half 6 zaterdagmiddag.

Ik vraag mij nu ook af, ondanks "dat er overal wel eens wat is" of ik wel bij kpn moet blijven...

Reputatie 4
Badge +5

Het (nieuwe) issue dat opnames van gisteren niet teruggekeken kunnen worden en dat terugkijken uit de gids niet werkt lijkt zich te "beperken" tot de TV+ Box, KPN TV apps en site. Op mijn 5202 kan ik wel gewoon terugkijken uit de gids terwijl het via de KPN TV+ app niet lukt.

De opnames van gisteren in de app werkt ook, tenminste bij mij.

Nu 11:35 uur

Hier lukt het terug kijken van Oranje zondag via TV+, telefoon app (de oude nog), en tv.kpn.com.

Lukt het alsnog niet dan is Oranje zondag gratis terug te kijken via KIJK.

https://www.kijk.nl/programmas/de-oranjezondag/Fr6MsRNPvrK 

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen, ik zal niet te hard roepen, maar de storing lijkt opgelost. De laatste paar reacties hierboven bevestigen dit, fijn. Mocht je nog iets bijzonders opmerken, laat het dan vooral hier weten.

Wat is er nou opgelost dan? Want in zie nog steeds oude opnames en ben er nog steeds een aantal kwijt..

Badge

Sinds gisteren zijn wij een heleboel opgenomen programma's kwijt. Programma’s die we al verwijderd hadden staan er plots weer tussen. Geplande opnames kloppen ook niet meer, het lijkt wel of we terug zijn gegaan naar de stand van een hele tijd terug. 
 

Kan hier iets aan gedaan worden? Zo heeft de opnamefunctie weinig zin ☹️

 

Alvast bedankt!

 

Bart

 

Admin: samengevoegd met topic over deze storing

Reputatie 7
Badge +19

@Koenjooo Vanochtend hadden veel klanten last van zwart beeld, ook bij recente opnames. Deze storing is intussen verholpen. Het onderzoek naar het herstel van de oudere opnames die verdwenen zijn is nog in gang. We delen het hier in het topic als er nieuws over is.

Reputatie 7
Badge +19

@Meneervalkenburg Hi Bart, ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic. We hebben last gehad van een tv storing dit weekend, waarbij ook oudere opnames verdwenen kunnen zijn. Het onderzoek daarnaar loopt nog, bovenin het topic lees je meer informatie.

Ik ben bang dat mijn probleem vergelijkbaar is, maar toch anders. Bij mij zijn de opnames van de laatste twee weken eruit gegooid en vervangen door reeds bekeken opnames van de weken daarvoor. Hoewel voor sommige mensen het probleem is opgelost, is mijn situatie hetzelfde gebleven.

Ik ben bang dat mijn probleem vergelijkbaar is, maar toch anders. Bij mij zijn de opnames van de laatste twee weken eruit gegooid en vervangen door reeds bekeken opnames van de weken daarvoor.

Dat is het geval bij serie opnames. Heeft te maken met het herstel van de storing van vrijdag @Ger Apeldoorn . Dit is bij vrijwel iedereen.

Hoewel voor sommige mensen het probleem is opgelost, is mijn situatie hetzelfde gebleven.

Nog bij niemand is het probleem met verdwenen opnames opgelost.

Het systeem is gereset op 2 weken terug om het weer aan de praat te krijgen.

 

Het probleem dan nú is opgelost is dat opnames van gisteravond niet af te spelen waren.

Reputatie 7

PeterG schreef:

Het systeem is gereset op 2 weken terug om het weer aan de praat te krijgen.

Waar heb je deze kennis vandaan?

En hoe komt het dan dat ik nog wel opnames van latere datum heb?

tja, als bijna iedereen serie opnames van de laatste 2 weken kwijt is…. inclusief ikzelf en mijn moeder.

Van sommige opgenomen programma's is alles weg, dus ook die van langer dan vier weken geleden. Slechts van een paar programma's van afgelopen week zijn nog wel te bekijken via de opgenomen programma's, zoals 2 voor 12. Daarnaast zijn op drie programma's na alle geplande opnames ook verdwenen. Bestaat er nog een kans dat er een soort van herstel komt voor de nog niet bekeken, maar wel opgenomen programma's. Verder is het beeld minder scherp dan voorheen. Ik hoop dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.

Als alles weg is, stel ik voor dat KPN een website inricht, waarop mensen programma’s kunnen aanklikken die ze alsnog op hun box willen hebben. Het staat tenslotte allemaal in de cloud en hoeft alleen gelinkt te worden.

Reageer