[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

  • 19 April 2024
  • 544 reacties
  • 26145 keer bekeken
[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

Toon eerste bericht

544 reacties

Reputatie 1

Wat een puinhoop zijn mijn opnames geworden. Er is gewoon een complete restore gedaan van een aantal weken geleden. Recente programma’s niet opgenomen. Op de KPN storingssite aangegeven dat ik per SMS op de hoogte wil worden gehouden, geen SMS gekregen. Ik betaal bij KPN de hoofdprijs voor dit flut product en de storing duurt al een tijd! Ik ben niet boos, ik ben woest en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt. Ze kunnen van mij in elk geval een opzegging tegemoet zien en ik zal iedereen een abonnement bij KPN afraden.

Krijg ik die nog terug??

Wel elk jaar abonnementsprijs flink verhogen maar jullie hangen van storingen aan elkaar.

Reputatie 3
Badge

Na de storing van 19/20 april bij KPN zijn er heel veel opgenomen programma’s verdwenen uit mijn lijkt en heel veel al bekeken programma’s staan er weer op, wat is dit voor iets geks?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +9

Na de storing van gisteravond zijn er veel opnames verdwenen en verwijderde opnames weer terug. Lijkt er op dat er een oude backup is terug gezet. Hoe krijg ik mijn opnames weer terug?

Zie dit bericht: [Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld | KPN Community

Bij ons werkt alles weer na behoren.

Al jarenlang klant van jullie en storingen komen nou eenmaal voor. En moet er aan toe voegen dat dit 1 van de weinige keren is dat het gebeurt. Vervelend zat natuurlijk, maar geloof best dat op de achtergrond hard gewerkt is naar oplossing voor dit probleem en dat jullie als bedrijf hier ook niet blij van worden.

En even dit thread gelezen maar geloof dat ik me hier niet zo druk om kan maken dat het even niet werkt. Heb ik het te druk voor.

Nog steeds tevreden en thanks voor het oplossen 

 

Gisteren wou ik een opgenomen programma bekijken maar kreeg een mededeling dat er een netwerkfout was.

Vandaag nogmaals geprobeerd maar alle opgenomen programma’s zijn verdwenen, alleen twee opgenomen programma’s van vandaag staan er.

Al die programma’s zijn nog geen maand oud.

Dit vind ik een heel vervelende situatie.

Dit is al eens vaker gebeurd en dat moet ik maar slikken!

Hier hetzelfde probleem..

Bij mij zijn ook opnames verdwenen en al verwijderde opnames zijn weer terug. 

Il heb geen enkele opname terug, en ja> ik heb het tv kastje inmiddels al zo'n 20 keer stroomloos gemaakt. Ik vind het vreemd dat de opnames bij een deel terug zijn en bij anderen zoals ik, alles kwijt v/d afgelopen 10 maanden.

Wat mij het meeste stoort is dat de storings-eindtijd steeds verzet wordt> nu is het 22-4-2024  om 12 uur zg opgelost (ongetwijfeld zal er tegen die tijd weer een andere eindtijd staan) en dus nog steeds niet opgelost, ik herhaal het maar even voor degenen die mensen jankerds en zeikerds en kinderachtig noemen, terwijl de storing maar voortduurt en er geen updates meer zijn gegeven.

Ik zal en kan kpn nooit serieus nemen, maar ik weet dat het bij de concurrent net zo mis kan gaan, het vervelende is wel dat kpn zelf> je naar dit forum verwijst bij problemen.

Dat kpn deze problemen ook zeer vervelend vind, gaat er bij mij niet in. Het is meer van "het is gebeurd, jammer dan voor je", net zoals de vele reacties hier zijn (niet fijn dus).

Dank jullie voor jullie negativiteit, kleineringen en betweterigheid, het heeft de storing van deze kinderachtige jankerd etc. helaas niet verholpen en de kpn zal het ook voorlopig niet doen.

En de opnames zal ik dan maar niet terug verwachten, "foutje, bedankt" is de kpn houding!

 

 

Ik heb hetzelfde probleem net gehad. Baal er ontzettend van.

Er was een storing en daarna alles kwijt.

Is hier nog iets aan te doen? 

Reputatie 7
Badge +19

De storing dat tv heel beperkt of helemaal niet werkte is verholpen. De storingsmelding die is gesloten, had hier betrekking op. Dat de storing is dus is afgemeld, is dan ook niet heel vreemd. 


Nu zitten we met een ander probleem in de nasleep. @TelfortwasTOP. Uiteraard vinden wij als KPN het echt wel naar dat de klanten getroffen zijn door de storing.  
 

Reputatie 1

Dat er af en toe storingen zijn; oké. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.
Maar die van gisteren is toch wel een heel irritante...

Ook deze tekst:
Als gevolg van de storing zijn recente geplande opnames en bestellingen verloren gegaan. Deze dient u opnieuw in te stellen.

is leuk... NOT. :N


Je kunt geen recent geplande opname, van eergisteravond bijvoorbeeld, opnieuw instellen en alsnog kijken :F;w

En nee, terugkijken kan in heel veel gevallen niet! En/of sommige series laten zich niet terugkijken. Of zoals b.v. bij duitstalige zenders is die optie al helemaal niet beschikbaar.

Vooral het fenomeen dat heel veel oude, al lang gekeken opnames EN verwijderd, weer terug zijn en dat recent opgenomen zaken permanent foetsie zijn. ;w

Op het moment dat de storing opgelost zou moeten zijn; staat er vervolgens bij dat je geen opslagruimte meer hebt (0% beschikbaar). Ja, duhh... als er tientallen oude, al eerder gewiste opnames weer terugstaan. 8)7

Maar zaken die je net had ingepland van de afgelopen dagen/weken en nog bekeken moesten worden, zijn naar de eeuwige bitvelden verbannen.

 

 

Waren het wat oudere opnames? Want na één jaar verdwijnen opnames sowieso. 

 

Nee waren juist geen oude opnames. Ik weet dat deze verwijderen na 1 jaar.

Mijn opnames van 2 maanden terug zijn er nog en alles van afgelopen 2 weken zijn weg na de storing gisteren. Dit moet een verband met elkaar hebben.

Wel schandalig zeg, dat dit allemaal weg is en er is niks aan te doen. Slechte techniek zo anno 2024. 

Voor mij weer een reden om over te stappen naar een andere provider. 

Reputatie 1

Nee waren juist geen oude opnames. Ik weet dat deze verwijderen na 1 jaar.

Mijn opnames van 2 maanden terug zijn er nog en alles van afgelopen 2 weken zijn weg na de storing gisteren. Dit moet een verband met elkaar hebben.

Wel schandalig zeg, dat dit allemaal weg is en er is niks aan te doen. Slechte techniek zo anno 2024. 

Voor mij weer een reden om over te stappen naar een andere provider. 

Idd. Da's mooi balen.

Kijk hier maar eens:

Dus niet. ☻

Reputatie 1

Voor mij weer een reden om over te stappen naar een andere provider. 

Welke andere ISP?

Want imho gebruiken (zeker in het KPN FttH gebied) vrijwel alle ISP's dit platform. Dus tja...

Ik ben blij dat het weer werkt. Ook al ben ik recente serie opnames kwijt. Zelfs de eerste vier afleveringen van een nieuwe serie waar ik nog met de oude vorige serie bezig ben. En doordat heel veel oude gewiste opnames teruggezet waren ik over de 100% kwam en daardoor ook veel oudere leuke concertopnames van nog geen 8 maanden kwijt ben neem ik maar op de koop toe.

Opnames blijven sowieso ook 'maar' een jaar.

Volgens mijn moeder is het 3 weken teruggezet. 

Het moet soms op een drastische manier hersteld worden. Hulde aan het team dat alles weer soepel werkt! 😀👍

Niettegenstaande is het voor sommigen als TelfortwasTop wel héél zuur. Erg jammer.

Reputatie 1

Het moet soms op een drastische manier hersteld worden. Hulde aan het team dat alles weer soepel werkt! 😀👍

 

Hulde?

Omdat een backup/restore niet eens met de juiste selectieparameters kan worden uitgevoerd?

 

Als ik zo m'n werk zou doen, dan was het snel afgelopen… 🤔

Storingen kunnen altijd optreden. Maar hoe je e.e.a. oplost EN proactief er voor zorgt dat de boel weer teruggezet wordt, zodat de betalende (!) klant de dienst weer kan gebruiken zoals in alle reclameuitingen wordt voorgespiegeld; daar gaat het hier fors mis. 😒

Reputatie 7

Ik moet mijn vrouw nog vragen of zij opnames kwijt is maar zelf lijk ik geen opnames te missen.

Opnames van 18 april en eerder lijken bij ons gewoon in de lijst te staan.

Opnames op de 19e waren wel verdwenen of niet gemaakt.

Ik heb hetzelfde probleem, na de storing van afgelopen vrijdag t/m  afgelopen zaterdag ben ik ook bijna al mijn opnames kwijt. Mijn ontvanger had programma's terug gezet die ik al gezien had. En dat nam al mijn opslagruimte in beslag. 

Ik heb daarover contact met de KPN klantenservice gehad. En daar werd gevraagd op ik de app KPN+ heb. Die heb ik inderdaad, die moest ik vrijdag updaten omdat ik er anders niet in kwam. Omdat je via de app zenders kon opnemen die niet opgenomen konden worden waren de programma's gewist. Maar ik heb de app van KPN al een hele poos niet meer gebruikt. En programma's opnemen doe ik via de tv. 

Ze hebben mijn "probleem" doorgezet naar hulp op afstand, en die zouden binnen een werkdag contact met mij opnemen. Dus ik wacht even af. Maar als ik mijn programma's niet meer terug krijg, dan hoop ik dat KPN mij tegemoet komt, want het is niet mijn schuld dat ik mijn opnames kwijt ben. 

Maar ik wil iedereen aanraden om de klantenservice te bellen, en door te geven dat de opnames weg zijn. Dan krijgen ze een overzicht dat het bij meerdere mensen gebeurt is, en niet alleen bij mij. 

 

Ik hoop hiermee jullie een beetje verder heb kunnen helpen. 

Reputatie 3
Badge

Jammer, storing bij kpn, oude opnames foetsie en bekeken opnames staan er doodleuk weer op, rara hoe kan dit?📺

Reputatie 7
Badge +7

Even een tegengeluidje, hier (18xx xx) nergens last van gehad, gelukkig. 

Reputatie 7

Even een tegengeluidje, hier (18xx xx) nergens last van gehad, gelukkig. 

Waarschijnlijk heb je alleen live televisie gekeken naar één van de Nederlandse publieke of commerciële zenders, klopt dat?

Reputatie 7
Badge +12

Gisteravond bij een vriend geweest waar ik elke zaterdag tv kijk en die was niks kwijt, maar zelf ben ik eigenlijk alles kwijt. So be it, volgens mij is dit met opnames nog nooit eerder gebeurt en weet zeker dat KPN hier ook van baalt en er van zal leren.

Reputatie 7
Badge +7

Even een tegengeluidje, hier (18xx xx) nergens last van gehad, gelukkig. 

Waarschijnlijk heb je alleen live televisie gekeken naar één van de Nederlandse publieke of commerciële zenders, klopt dat?

Nee, dat klopt niet @wjb . In deze ‘storingsperiode’ zijn hier best een aantal programma’s uitgesteld gekeken en ook opnames afgespeeld. Voor zover ik kan zien missen we niets. 

Misschien is het onderstaande van belang, de gebruikte ontvangers zijn:

1 x ontvanger Arris Vip5202 , 1 x ontvanger HMB 2260

Zelfde probleem hier

Na de update was onze schijf ineens 100% vol.

Bijna alle oudere film opnames zijn verdwenen, series die we allang hadden bekeken en verwijderd weer terug. Series waar we nog aan moesten beginnen missen de eerste paar episodes.. geen enkele serie of film was ouder dan hooguit een half jaar. 😕

Niet blij met deze ‘update’

Reageer