Beantwoord

Toegankelijkheid niet onthouden TV+ Box

  • 7 June 2024
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik wil graag ondertiteling van bijvoorbeeld Disney+ en Skyshowtime in mijn eigen stijl.  Via de helpdesk moet ik dit via Android tv (kpn+ box) zelf aangeven/instellen..

Onder 'toegankelijkheid' heb ik ingesteld dat ik ondertiteling wil in de kleur geel. (Weergave). Dit omdat apps zoals Disney+ deze instelling dan overnemen. Nu heb ik al maanden lang dat ik elke keer als ik de tv+ box aanzet de instelling automatisch uitgaat. Als ik dan weer naar het menu Toegankelijkheid -> algemeen instellingen -> ondertiteling -> weergave aanschuif en terug naar de app ga is mijn ondertiteling in bijvoorbeeld Disney+ weer geel. Maar dit onthoud hij dus niet, ik moet elke keer weer de weergave aan klikken. Kan dit niet anders? Ik stel het toch niet voor niks in?

icon

Beste antwoord door Arjan van B 8 June 2024, 09:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Deezers 
Daar wordt nog druk aan gewerkt, hou het topic Product Updates in de gaten.
Nu even tijdens de EK wedstrijden komen er geen nieuwe updates, daarna wel weer

Reputatie 6
Badge +6

Het schuifje voor weergave aan/uit wordt gedeeld met de optie “Ondertiteling aan” in de infobalk van de KPN TV+ App. Ofwel: als je ondertiteling voor televisiekijken aan of uit zet, dan gaat dat schuifje ook aan of uit.

 

elke keer als ik de tv+ box aanzet de instelling automatisch uitgaat

Je schrijft dat het alleen lijkt te gebeuren als je de TV+ Box uitgezet hebt. Toch voor de zekerheid: heb je ook KPN televisie (dus niet alleen streamen), en gebruik je de ondertiteling dan ook bij televisiekijken? En vooral: zet je ‘m daar dus niet uit nadat je Disney+ gebruikt hebt?

Als je het uitzet bij televiekijken dan zou het ook al uitstaan de volgende keer dat je Disney+ gebruikt, ook als je de TV+ Box in de tussentijd niet uitgezet hebt. Dus als het echt alleen gebeurt na opnieuw aanzetten, dan heeft bovenstaande er niks mee te maken.

Op een TV+ Box zonder Disney+ blijft het schuifje wel aanstaan zolang de ondertiteling voor televisiekijken niet uitgezet wordt. Zowel in niet-Eco modus als na helemaal opnieuw opstarten.

Het schuifje voor weergave aan/uit wordt gedeeld met de optie “Ondertiteling aan” in de infobalk van de KPN TV+ App. Ofwel: als je ondertiteling voor televisiekijken aan of uit zet, dan gaat dat schuifje ook aan of uit.

 

elke keer als ik de tv+ box aanzet de instelling automatisch uitgaat

Je schrijft dat het alleen lijkt te gebeuren als je de TV+ Box uitgezet hebt. Toch voor de zekerheid: heb je ook KPN televisie (dus niet alleen streamen), en gebruik je de ondertiteling dan ook bij televisiekijken? En vooral: zet je ‘m daar dus niet uit nadat je Disney+ gebruikt hebt?

Als je het uitzet bij televiekijken dan zou het ook al uitstaan de volgende keer dat je Disney+ gebruikt, ook als je de TV+ Box in de tussentijd niet uitgezet hebt. Dus als het echt alleen gebeurt na opnieuw aanzetten, dan heeft bovenstaande er niks mee te maken.

Op een TV+ Box zonder Disney+ blijft het schuifje wel aanstaan zolang de ondertiteling voor televisiekijken niet uitgezet wordt. Zowel in niet-Eco modus als na helemaal opnieuw opstarten.

Ik heb ook een tv abonnement ja. Ik had al door dat de tv ondertiteling dan automatisch aan staat, dat hoeft van mij niet. Ik wil gewoon puur de ondertiteling weergave in de box aanpassen. Als ik het weergave schuifje niet aan zet dan krijg ik geen aanpaste ondertiteling en blijft deze gewoon wit of zoals bij Disney+ wit met zwarte achtergrondsbalk.

Reputatie 6
Badge +6

Ik had al door dat de tv ondertiteling dan automatisch aan staat, dat hoeft van mij niet.

Als je bedoelt dat je de ondertiteling bij televisiekijken uitzet, dan klopt het dat het schuifje in de Androidinstellingen ook uitgaat. (Tenminste: zo heeft KPN dat gemaakt.)

Dat Disney+ dan tóch ondertiteling laat zien voor Nederlandstalige programma’s (maar niet met je eigen instellingen), dat is misschien eerder een fout van die Disney+ app, dan van de TV+ Box?

Reageer