Beantwoord

TV+ en online: opnames slaan stukjes over

  • 1 July 2023
  • 89 reacties
  • 2431 keer bekeken

Bij veel zenders worden in opnames stukjes overgeslagen. Er zijn hapjes uit.

Viel me al op bij Boulevard.

Maar nu net bij weerbericht aansluitend op Rtl nieuws van half acht verspringt het ook ineens. Tijdens Reiniers uitleg voor de groene kaart van NL is er ineens een hapje weg.

Zowel via de smart-tv app als dezelfde opname via de TV+ box.

 

Update 24 oktober 2023

TV Apps Team schrijft:

Het kan dat je nog last had van dit euvel, correct. Zie een paar posts naar boven. De oplossing wordt momenteel uitgerold. Afgelopen uren, deze nacht zijn NPO1, NPO2 en NPO3 omgezet. De korte 1,9sec jumps mogen op NPO123 in opnames en terugkijken vanaf vandaag 24 oktober niet meer voorkomen. Binnenkort dus op geen enkel kanaal meer. 

In opnames tussen juni en november 2023 (grof, voor latere lezers) zullen de jumps helaas erin blijven voor apps en TV+. 

UPDATE 11 oktober 2023

TV Apps Team schrijft:

Ik hoop dat voor de 1,9sec gaten volgende week de fix live kan… Die heeft de prio.

Bericht.

UPDATE 4 OKTOBER 2023

TV Apps Team meldt:

Verwachting momenteel is uitrol van de fix volgende week (week 41).  Ik hoop dan dus het verlossende bericht te kunnen geven. Duurt uiteraard al veel te lang. De fix geldt meteen voor iedereen (dus niet eerst een groep klanten of een regio), maar waarschijnlijk nog wel enigszins (snel) gefaseerd in meerdere kanaalgroepen. Dus niet alle zenders tegelijk.

Bericht.

TV Apps Team meldt:

Klopt, voorbeelden zijn nu niet meer nodig, zojuist ontdekt hoe dit zich profileert dankzij het Rail Away voorbeeld van PeterG. Dank daarvoor! Patroon is gevonden, dit kunnen bevestigen in het RTL5 voorbeeld van MiVoNL (ook dank daarvoor), nu achter de oorzaak komen en het oplossen. To be continued.

Bericht.

 

Admin: leesbaarheid updatemarkeringen verbeterd

icon

Beste antwoord door PeterG 22 August 2023, 11:51

Bekijk origineel

89 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ja! Ik zag het vorige week bij een opname van Arte...even een heel klein stukje dat overgeslagen werd...nog niet zo erg dat het hinderlijk werd, maar het deed mij erg denken aan het probleem van ongeveer een half jaar terug toen het zo erg oversloeg dat het helemaal niet meer te bekijken was...dat werd toen goed opgelost, maar hoop niet dat hetzelfde probleem nu weer terugkeert.…

Heb het deze week nog niet weer gezien btw.

Bij mij was het op de Chromecast trouwens.

Het zit er nog steeds in.

Vandaag Editie NL. In het eerste onderwerp mist al 2 x een pietsie klein stukje. Verspringt.

Reputatie 7
Badge +9

Ja, bij Terug naar het begin (dus niet Opnemen in dit geval) van het RTL-Nieuws werd er ook eenmalig een stukje overgeslagen...nog steeds niet hinderlijk, maar hopelijk blijft het hierbij. 

Dit was trouwens op de +Box.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @PeterG & @Ratonesque speelt dit nog altijd met opnames en/og terugkijken op rtl4? 

Hoi, Jeroen. In ieder geval gisteren nog. Vandaag niks opgenomen. Zou voor niks zijn want het is hier Wimbledon tennis wat de klok slaat.

Maar gisteren zat die storing er nog in. Zichtbaar via TV+ en apps en website.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Jeroen_dB,

Nee, vandaag bij terugkijken van RTL-Nieuws ging alles goed. 

Wel had ik op het ZDF het programma om 20.15 opgenomen (Terra X History) en dat bleek volkomen out-of-sync te zijn! Toen maar via de app gekeken (dan kan je wel terug naar het begin, programma liep nog) en dat was weer helemaal goed. Dus...over het algemeen werkt het wel goed, met af en toe wat vreemde haperingen.

Reputatie 7
Badge +7

Kunnen jullie voorbeelden geven van recente programma's (afgelopen dagen) die dit hebben gehad?

  • Datum, exacte kanaal en starttijd in de gids van het programma zijn dan nodig. Of een direct linkje door het programma in de gids op te zoeken op tv.kpn.com en dan de URL te delen is nog minder foutgevoelig (voorbeeld: https://tv.kpn.com/details/909962175.1)
  • Na hoeveel minuten in de opname (terugkijken is technisch identiek aan een opname; maar Begin Gemist dan weer iets totaal anders) was of waren de skips?
  • Op welk apparaat ervaarde je de skip?
  • En terugspoelen en dezelfde scene nog een keer afspelen levert een identieke skip op of net een andere of mogelijk geen skip?


Mogelijk is het gerelateerd aan de andere wat vage klachten bij live op apps (maar niet TV+) waar een oplossing voor aanstaande is, maar indien niet, dan is zoveel mogelijk detail toch gewenst, hoe vervelend de vraag ook mag overkomen. 

  • Datum, exacte kanaal en starttijd in de gids van het programma zijn dan nodig. Of een direct linkje door het programma in de gids op te zoeken op tv.kpn.com en dan de URL te delen is nog minder foutgevoelig (voorbeeld: https://tv.kpn.com/details/909962175.1)

Zie dit topic. Laatste dagen heerlijk tennis genoten, en nog. Dus niks opgenomen van RTL 4 om het te kijken. Van de commerciëlen kijk ik nooit direct op moment van uitzending.

  • Na hoeveel minuten in de opname (terugkijken is technisch identiek aan een opname; maar Begin Gemist dan weer iets totaal anders) was of waren de skips?

Ene keer na een paar minuten. Bij terugspoelen op zelfde punt weer. TV+ en dan bij checken via Android-TV app…. zelfde punt.

  • Op welk apparaat ervaarde je de skip?

Net genoemd: TV+ én Android-TV app. Via de app op telefoon en de website kijk ik eigenlijk nooit opnames. Eh, kijk ik eigenlijk nooit. Punt. Thuis diverse tv's tenslotte.

  • En terugspoelen en dezelfde scene nog een keer afspelen levert een identieke skip op of net een andere of mogelijk geen skip?

Ook net aangegeven. Zelfde moment; zelfde skip.

 

Nog een topic hierover

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de laatste tijd geen problemen meer ervaren.

Gisteravond. Opname Boulevard. Geen hupjes.

Reputatie 7
Badge +8

Hier ook geen hupjes

Nog even een hups melden. Wel een iets oudere

Rail Away. NPO 2. 14 juli. Op punt 13:58 - 13:59 zit een verspringing. Er mist een stukje.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb meer en meer verspringende momenten, tot zelfs een volzin toe. Lijkt steeds erger te worden.

Opname BBC First. Death in paradise. 5 juli 1:04:40.

Verspringing. TV+, app (smart-tv, maar goed… online dus). 

Alleen via de Arris loopt het goed. Maarja, ander platform.

Opname. BBC One 14 juli. Film Sully. 2 x een verspringing. 2de keer bij terugteltijd (TV+ namelijk) 24:52. (resterende tijd dus 24 min. 52 sec.)

Dit zijn dus wat oudere opnames.

Hoewel Sully 3 dagen geleden. En Paradise nog veel langer. Dit speelt dus al een tijd.

Reputatie 2
Badge

Opname RTL 5, 18 juli, rond 21:35 uur: 112 Vandaag, tijdens de inleiding van het eerste nieuwsitem.

Hoi @TV Apps Team 

Er zijn nu (zie boven) al een aantal voorbeelden gegeven. Probleem is er nog steeds bij online (apps, site) en TV+.

Betreffende opnamen heb ik nog maar even laten staan. Het lijken alle zenders te zijn. Het begon met RTL 4 (maar daar neem ik het meest van op ivm reclame skippen). Maar ook NPO, BBC First andere RTL zenders enzo.

Soms ben je gewoon een hele zin kwijt. Dus dat zijn wel een paar seconden. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik ga niet eens de moeite nemen om de data, tijden en programma's door te geven? Het gebeurt denk ik in alle programma's wel 1 of 2 keer momenteel. TV+ via de tv kijken, dus niet online via de app.

Overigens heb ik nu ook opnames, die ik nog steeds niet via de tv kan terugkijken, omdat ie dan automatisch iets zegt over een HBOMAX app? Die ik niet eens heb. Dat kan ik dan via de app wel terugkijken, maar via de tv niet. Gaat allemaal van kwaad tot erger lijkt het wel.

Reputatie 2
Badge

Ik heb er weer 1, en die meld ik gewoon. Sorry als iemand het irritant vindt. 

Opname SBS6, 18 juli, rond 21:40 uur, de oranjezomer, en ook aan het begin net zoals 112 vandaag.  In Oranjezomer is het wanneer één van de gasten het heeft over Groen Links en PVDA dat in de krant BN  De Stem staat op de voorpagina, en vind dat het metoo is. Ik schrijf dit erbij voor tv apps team als ze dit gaan onderzoeken.

 

Edit: uitzenddatum toegevoegd.

@MiVoNL 

Opname data? Ik neem aan allebei van gisteren, 18 juli.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @TV Apps Team 

Er zijn nu (zie boven) al een aantal voorbeelden gegeven. Probleem is er nog steeds bij online (apps, site) en TV+.

Betreffende opnamen heb ik nog maar even laten staan. Het lijken alle zenders te zijn. Het begon met RTL 4 (maar daar neem ik het meest van op ivm reclame skippen). Maar ook NPO, BBC First andere RTL zenders enzo.

Soms ben je gewoon een hele zin kwijt. Dus dat zijn wel een paar seconden. 

Klopt, voorbeelden zijn nu niet meer nodig, zojuist ontdekt hoe dit zich profileert dankzij het Rail Away voorbeeld van @PeterG . Dank daarvoor! Patroon is gevonden, dit kunnen bevestigen in het RTL5 voorbeeld van @MiVoNL (ook dank daarvoor), nu achter de oorzaak komen en het oplossen. To be continued.

Reputatie 2
Badge

@MiVoNL

Opname data? Ik neem aan allebei van gisteren, 18 juli.

Ja, was ik vergeten, heb ik net even toegevoegd.

TV Apps Team meldt:

Klopt, voorbeelden zijn nu niet meer nodig, zojuist ontdekt hoe dit zich profileert dankzij het Rail Away voorbeeld van PeterG. Dank daarvoor! Patroon is gevonden, dit kunnen bevestigen in het RTL5 voorbeeld van @MiVoNL (ook dank daarvoor), nu achter de oorzaak komen en het oplossen. To be continued.

Hee, verrassend. Die Rail Away. Maar fijn dat de vinger nu op de zere plek ligt. Nu de genezing nog. Doe je best tv dokters! 😎

Is hier nog steeds geen oplossing voor gevonden? Nog steeds stukjes weg nl. bij heel veel recente opnames. Behoorlijk irritant. 

Het probleem is er nog steeds. Eigenlijk alle zenders. Heb 't al gehad in opnames NPO, RTL, SBS6, BBC First, BBC Two, … Oorzaak nog niet gevonden, @TV Apps Team ?

Het doet zich voor bij afspelen opnames op TV+, smart-tv app en vast ook via mobiel, laptop.

Reageer