Skip to main content
Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik ga ervan uit dat het hier een incident betreft, @Carboxy, maar we houden het in de gaten!


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 september 2021
Carboxy schreef:
Erik_ schreef:

Verder, de uitrol van HTML4.129.204 is voltooid. De uitrol van NMC8.0.129_1 loopt nog. Daarvan is net deze week de tweede testgroep gedaan. IJs en weder dienende zal die dan verder uitgerold worden op 14, 16 en 21 september.

Oh nee! Ik zet de tv aan en open de gids (horizontaal). Dat duurt toch ineens lang: zo’n 3 seconden, waarbij de tekst pas aan het eind de vakjes in de lijst vult. Even kijken en ja hoor, zowel de HTML en NMC 129-versies binnen. Het zal toch niet waar zijn. Gaan we daar nu weer???


@Carboxy Dat heb ik hier regelmatig op de 2260 sinds de laatste updates….. :-( 

Heb er al eens een melding van gemaakt. 


Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 12 september 2021
Anneke-Anna schreef:
Carboxy schreef:

Oh nee! Ik zet de tv aan en open de gids (horizontaal). Dat duurt toch ineens lang: zo’n 3 seconden, waarbij de tekst pas aan het eind de vakjes in de lijst vult. Even kijken en ja hoor, zowel de HTML en NMC 129-versies binnen. Het zal toch niet waar zijn. Gaan we daar nu weer???


@Carboxy Dat heb ik hier regelmatig op de 2260 sinds de laatste updates….. :-( 

Heb er al eens een melding van gemaakt. 

Een herstart heeft het weer verholpen. Geen idee wanneer die HTML en NMC updates precies zijn gekomen (misschien een idee om dat te melden na het aanzetten?), maar de NMC-update zou sowieso een restart ten gevolge moeten hebben, dus waarom moet ik nog een handmatige restart doen? 


  • 13395 reacties
  • 13 september 2021

NMC updates gaan altijd gepaard met een herstart, maar de ervaring leert dat een extra herstart soms nodig is. 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 september 2021

Vraag: Werkt de TV ontvanger van KPN net zo traag als de TV ontvanger van Telfort?

Mijn ontvanger van Telfort is een stuk langzamer geworden sinds het nieuwe menu.

Kan de Telfort ontvanger dit nieuwe menu wel aan of is deze inmiddels verouderd na zo'n tien jaar, want zo lang heb ik hem ongeveer al.

Of kan hij beter vervangen worden om bij de tijd te zijn?

Of zijn er buiten 4K geen verschillen tussen deze twee ontvangers?


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 september 2021
Deurknop schreef:

Mijn ontvanger van Telfort is een stuk langzamer geworden sinds het nieuwe menu.

Kan de Telfort ontvanger dit nieuwe menu wel aan of is deze inmiddels verouderd na zo'n tien jaar, want zo lang heb ik hem ongeveer al.

Welk type TV ontvanger heb je dan?


Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6538 reacties
  • 13 september 2021

@Erik_ Is er ook al bekend wanneer de nieuwe layout voor '’Apps op TV'’ gelanceerd wordt? Ik weet dat er twee NMC's terug over gesproken werd dat het in een volgende update vernieuwd zou worden. 

Je merkt hier als klant in augustus nog niets van omdat het alleen om voorbereidend werk gaat. Het wordt vervolgens geactiveerd in een volgende update


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 september 2021

Hallo Forumleden, 

Ik heb ook een TV ontvanger van Telfort, maar ik kan mij niet voorstellen dat de inhoud van de nieuwste KPN ontvanger het zelfde is als van de Motorola vip 1853 die ik al zo'n 10 jaar heb.

ik zal het er mee moeten doen, omdat een nieuw KPN abonnement meer kost per maand, en 25 euro eenmalige kosten.

Nadelen zijn de foutmeldingen af en toe, en het traag reageren op de afstandsbediening.

Als hij aan het eind van zijn latijn is dan krijg ik hopelijk wel een nieuwe (nieuwste) van KPN.

 

 


  • 0 reacties
  • 13 september 2021

Hallo @Deurknop , de Motorola's worden in de regel vervangen door recentere toestellen. Even bellen met 0800 0402 en je kunt het regelen.

Succes.

 


PeterG
Superuser
  • 62497 reacties
  • 13 september 2021

De Motorola vip1853 is altijd best traag geweest t.o.v. de Arris en Arcadyan. Met het nieuwe menu, waar de 1853 overigens een uitgeklede/aangepaste versie van heeft, zal ie nog wat trager zijn geworden.

De 1853 is al jaren (6 à 7) uit de roulatie, maar wordt inderdaad niet pro-actief omgeruild. (wel de 1963, 1903 en 1910-9, die heeft inmiddels daardoor niemand meer).

Vervang 'm via http://kpn.com/omruilen .

N.B. noteer het itv-abonnementsnummer! Dat vind je via INFO (instellingen). Dat en de pincode heb je nodig om de nieuwe éénmalig aan te melden.


Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 13 september 2021
Chrizziey schreef:

@Erik_ Is er ook al bekend wanneer de nieuwe layout voor '’Apps op TV'’ gelanceerd wordt? Ik weet dat er twee NMC's terug over gesproken werd dat het in een volgende update vernieuwd zou worden. 

Je merkt hier als klant in augustus nog niets van omdat het alleen om voorbereidend werk gaat. Het wordt vervolgens geactiveerd in een volgende update


Ha @Chrizziey, ik heb het net even aan @Erik_ gevraagd en dit is nog niet bekend. Zodra dit wel in een update zit, zal hij dit laten weten. :blush: ​​​​​​​


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 september 2021

Onze TV ontvangers hebben afgelopen nacht de nieuwe NMC (8.0.129_1) ontvangen maar op de ZTE ZXV8001 hebben we sindsdien al meerdere storingen gehad zoals de melding "Zender niet beschikbaar. Een ogenblik geduld a.u.b." en wel beeld maar geen geluid.

Daar word ik natuurlijk niet vrolijk van.


cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1847 reacties
  • 14 september 2021

Goedemiddag ook wij hebben de nieuwe software gekregen. als werk prima geen storing met beelden en geluid. op Arris 4k 5202.🙂


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28666 reacties
  • 14 september 2021
Henk2304 schreef:

NMC updates gaan altijd gepaard met een herstart, maar de ervaring leert dat een extra herstart soms nodig is. 

Voor mensen die na de recente NMC update wat issues ervaren, ik onderschrijf wat Henk aangeeft. Dus herstart je ontvanger even en kijk of dat het oplost. 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

Onze TV ontvangers hebben afgelopen nacht de nieuwe NMC (8.0.129_1) ontvangen maar op de ZTE ZXV8001 hebben we sindsdien al meerdere storingen gehad zoals de melding "Zender niet beschikbaar. Een ogenblik geduld a.u.b." en wel beeld maar geen geluid.

Daar word ik natuurlijk niet vrolijk van.

Ooit komt er een moment dat zelfs de ZTE ZXV8001 omgeruild moeten worden. 😒


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@Erik_ ik merk als ik naar een andere zender ga dat het geluid pas na 2 à 3 seconden komt. TV ontvanger is een Arris 5202, en heb de allernieuwste Firmware. 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Dennis Schreve schreef:

@Erik_ ik merk als ik naar een andere zender ga dat het geluid pas na 2 à 3 seconden komt. TV ontvanger is een Arris 5202, en heb de allernieuwste Firmware. 

Merk je dit sinds de laatste firmware update, of al langer? Maak je gebruik van geluidsapparatuur of alleen het geluid van de tv? In het eerste geval, test het even zonder extra apparatuur, aangezien dit verschillende oorzaken hebben kan. 


cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1847 reacties
  • 15 september 2021

Goedemorgen ikzelf heb hier geen last van het geluid werk perfect op de decoder Arris 4k 5202.direk geluid op ons homecinema Sony via HDMI kabel. tv ook Sony bravia.4k 👍


Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2808 reacties
  • 16 september 2021

Ik heb nu de update(s) gekregen die bovenaan deze pagina staan.

Maar ik heb  ergens gelezen dat HTML4.130.206 eraan zit te komen. Uitrol volgende week.

Is die html-versie in dit topic voorbij gekomen? @Erik_ wil jij de details ervan publiceren?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 30982 reacties
  • 16 september 2021
Katana321 schreef:

Ik heb nu de update(s) gekregen die bovenaan deze pagina staan.

Maar ik heb  ergens gelezen dat HTML4.130.206 eraan zit te komen. Uitrol volgende week.

Is die html-versie in dit topic voorbij gekomen? @Erik_ wil jij de details ervan publiceren?

Even één pagina terug, @Katana321! Wanneer we echt gaan uitrollen, zullen we die als ‘antwoord markeren’ zodat ‘ie ook bovenaan staat.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28666 reacties
  • 16 september 2021

Heb hem zojuist maar vast als antwoord gemarkeerd, met een klein editje erin over de laatste groep aan mensen die de NMC nog moet krijgen :)


wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 58 reacties
  • 17 september 2021

Als ik een herinnering plaats gaat hij op dat tijdstip niet naar de betreffende zender , er komt 5seconden in beeld dat het programma begonnen is maar schakelt niet over .


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ik kijk “Voor de rechter” aflevering 4, in de gids geeft ie 1 uur aan. Maar start ik het terugkijken, dan staat er in de minigids (infobalk) 1 uur en 20 min. Dat klopt niet wat er in de tv gids staat: 1u. 


PeterG
Superuser
  • 62497 reacties
  • 17 september 2021

Mogelijk de opgenomen uitlooptijd, Dennis?


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
PeterG schreef:

Mogelijk de opgenomen uitlooptijd, Dennis?

Ik heb het niet opgenomen, ik kijk via terugkijken, dus daarom snap ik die 20 min niet. Zet dan in de gids 1u 20 min.