Vraag

Wegvallend geluid op Sennheiser RS 5000 in combinatie met KPN TV+ box

  • 21 April 2024
  • 6 reacties
  • 32 keer bekeken

Het geluid slaat af en toe 1 of enkele woorden over. Het lijkt dat het ook verschillend is per programma of uitzending.  RS 5000 van Sennheiser met optical kabel aangesloten op de KPN + box.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @LR50, welkom hier. 

De vraag is of dit aan de ontvanger ligt of aan de combinatie van deze 2. Ervaar je dit probleem ook wanneer je de Sennheiser loskoppelt van de ontvanger en dus het geluid via de televisie laat lopen? Heeft je televisie ook een optical out aansluiting? Wat gebeurt er als je de Sennheiser daarop aansluit? 

Ik hoor graag van je. 

Hallo Alex, ik heb een soundbar op die aansluiting van de TV zitten. En het is een Sony TV waarvan in de beschrijving staat dat deze maar een apparaat tegelijk ondersteund. Ik heb de sennheiser nu via de optical kabel aangesloten omdat deze storing ook voorkwam met de audiokabel op de KPN+ box.

Reputatie 7
Badge +24

En als je de Sennheiser loskoppelt en het geluid via de soundbar laat lopen, slaat het geluid dan ook over? 

Ik heb de soundbar los gekoppeld en de Sennheiser op de tv gehad en nog een andere koptelefoon 

geprobeerd rechtstreeks op de tv en dan heb ik geen probleem. Dus dit komt alleen voor als ik hem op de KPN + box aansluit.

Reputatie 7
Badge +24

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo snel een oplossing heb. Zou je de TV Box willen resetten? 

Dat was een van mijn eerste reacties maar niets schijnt te helpen. Bedankt voor het mee denken, ik probeer nog wat dingetjes. 

Reageer