MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@lewendon, zou je je profiel willen invullen en ook de 06-nummers willen vermelden waar het om gaat? 

Ik wil mb's delen met andere personen uit mijn huishouden, maar steeds als ik in de app daar op klik kom ik op een informatiepagina terecht. Ik zie vergelijkbare vragen op dit forum en dat er steeds iets door kpn zepf geactiveerd wordt. Kan dit voor mij ook opgelost worden? Ik heb lang gezocht, maar heb geen telefoonnummer van jullie klantenservice kunnen vinden. 

@lewendon, zou je je profiel willen invullen en ook de 06-nummers willen vermelden waar het om gaat? 


Heb ik gedaan.  Ik heb internet/tv van xs4all misschien ligt daar het problem.  Maar xs4all is nu toch KPN.

Reputatie 7
Badge +30

@Zara19, welkom! Om MB's te delen met iemand anders zijn er twee dingen van belang. De eerste is dat de abonnementen allemaal op hetzelfde adres geregistreerd staan. Als dat het geval is, dan is het tweede punt dat jullie een huishouden moeten gaan vormen. Bij de nieuwere abonnementen gaat dit vaak automatisch. Maar, als het oudere abonnementen zijn, of het is niet automatisch gebeurd, dan kun je handmatig de abonnementen aanmelden met dit formulier. Het wordt dan over het algemeen binnen 24 uur verwerkt waarna je MB's kunt delen. Je kunt dan in de app, als je op MB's delen klikt, de naam of het nummer van degene waar je MB's heen wilt sturen selecteren.

 

@lewendon, dank je! XS4All is nog geen KPN. Maar voor MB's delen is dat ook niet relevant. Daarvoor is alleen het hebben van meerdere mobiele KPN abonnementen nodig. Dat is ook het geval bij je. En ik zie dat ze ook beiden netjes onderdeel zijn van het huishouden. Ik heb de boel nu gehervalideerd, zoals we dat noemen. Kijk het even 24 uur aan, als je daarna nog geen MB's kunt delen, laat het weten hier. Dan gaan we hier verder naar kijken.

@Zara19, welkom! Om MB's te delen met iemand anders zijn er twee dingen van belang. De eerste is dat de abonnementen allemaal op hetzelfde adres geregistreerd staan. Als dat het geval is, dan is het tweede punt dat jullie een huishouden moeten gaan vormen. Bij de nieuwere abonnementen gaat dit vaak automatisch. Maar, als het oudere abonnementen zijn, of het is niet automatisch gebeurd, dan kun je handmatig de abonnementen aanmelden met dit formulier. Het wordt dan over het algemeen binnen 24 uur verwerkt waarna je MB's kunt delen. Je kunt dan in de app, als je op MB's delen klikt, de naam of het nummer van degene waar je MB's heen wilt sturen selecteren.

 

@lewendon, dank je! XS4All is nog geen KPN. Maar voor MB's delen is dat ook niet relevant. Daarvoor is alleen het hebben van meerdere mobiele KPN abonnementen nodig. Dat is ook het geval bij je. En ik zie dat ze ook beiden netjes onderdeel zijn van het huishouden. Ik heb de boel nu gehervalideerd, zoals we dat noemen. Kijk het even 24 uur aan, als je daarna nog geen MB's kunt delen, laat het weten hier. Dan gaan we hier verder naar kijken.


Dank je wel, ik zal morgen kijgen of het nu lukt.

@Zara19, welkom! Om MB's te delen met iemand anders zijn er twee dingen van belang. De eerste is dat de abonnementen allemaal op hetzelfde adres geregistreerd staan. Als dat het geval is, dan is het tweede punt dat jullie een huishouden moeten gaan vormen. Bij de nieuwere abonnementen gaat dit vaak automatisch. Maar, als het oudere abonnementen zijn, of het is niet automatisch gebeurd, dan kun je handmatig de abonnementen aanmelden met dit formulier. Het wordt dan over het algemeen binnen 24 uur verwerkt waarna je MB's kunt delen. Je kunt dan in de app, als je op MB's delen klikt, de naam of het nummer van degene waar je MB's heen wilt sturen selecteren.

 

@lewendon, dank je! XS4All is nog geen KPN. Maar voor MB's delen is dat ook niet relevant. Daarvoor is alleen het hebben van meerdere mobiele KPN abonnementen nodig. Dat is ook het geval bij je. En ik zie dat ze ook beiden netjes onderdeel zijn van het huishouden. Ik heb de boel nu gehervalideerd, zoals we dat noemen. Kijk het even 24 uur aan, als je daarna nog geen MB's kunt delen, laat het weten hier. Dan gaan we hier verder naar kijken.

 Ik heb het enkele keren geprobeerd via dit formulier maar krijg steeds het volgende:

 

Aanmelden voordelen lukt (nog) niet

Je aanmelding lukt niet, of je bent al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen.......

Reputatie 7
Badge +20

@Zara19 Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Zara19 Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 Ik heb het profiel aangevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Zara19, de oude Telfort abonnementen (of TFT zoals ze nu in het systeem staan) kunnen geen MB's delen of krijgen. Om onderling dus MB's te delen zullen de andere abonnementen waarmee je wilt delen ook omgezet/verlengd moeten worden.

Hallo @Zara19 , daar tegenover staat dat je bij TFT tot maximaal 2 maanden data mee kunt nemen naar de huidige maand en dat kan bij KPN dus weer niet.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

 

Bedankt voor je gegevens @Zara19, de oude Telfort abonnementen (of TFT zoals ze nu in het systeem staan) kunnen geen MB's delen of krijgen. Om onderling dus MB's te delen zullen de andere abonnementen waarmee je wilt delen ook omgezet/verlengd moeten worden.

De andere abonnementen in mijn huishouden zijn inderdaad oude telfort abonnementen, alleen de mijne heb ik om laten zetten. Dan zal ik moeten kijken of die ook omgezet gaan worden. Klopt het dat je ook mb's kan delen met iemand die geen mb's zijn abonnement heeft of kan het alleen als diegene ook een internet bundel heeft?

Bedankt voor je gegevens @Zara19, de oude Telfort abonnementen (of TFT zoals ze nu in het systeem staan) kunnen geen MB's delen of krijgen. Om onderling dus MB's te delen zullen de andere abonnementen waarmee je wilt delen ook omgezet/verlengd moeten worden.

De andere abonnementen in mijn huishouden zijn inderdaad oude telfort abonnementen, alleen de mijne heb ik om laten zetten. Dan zal ik moeten kijken of die ook omgezet gaan worden. Klopt het dat je ook mb's kan delen met iemand die geen mb's zijn abonnement heeft of kan het alleen als diegene ook een internet bundel heeft?

Hallo @Zara19 , je kunt ook MB's delen die geen data-abo heeft.

KPN heeft eind vorig jaar aan mobiele abo's, ook zonder data abo, toch 1.000MB gegeven, 1 maand te gebruiken, bij wijze van ‘kerstcadeau'.

 

Bedankt voor je gegevens @Zara19, de oude Telfort abonnementen (of TFT zoals ze nu in het systeem staan) kunnen geen MB's delen of krijgen. Om onderling dus MB's te delen zullen de andere abonnementen waarmee je wilt delen ook omgezet/verlengd moeten worden.

De andere abonnementen in mijn huishouden zijn inderdaad oude telfort abonnementen, alleen de mijne heb ik om laten zetten. Dan zal ik moeten kijken of die ook omgezet gaan worden. Klopt het dat je ook mb's kan delen met iemand die geen mb's zijn abonnement heeft of kan het alleen als diegene ook een internet bundel heeft?

Hallo @Zara19 , je kunt ook MB's delen die geen data-abo heeft.

KPN heeft eind vorig jaar aan mobiele abo's, ook zonder data abo, toch 1.000MB gegeven, 1 maand te gebruiken, bij wijze van ‘kerstcadeau'.

 

 @JanD Oh dat heb ik niet helemaal meegekregen. Bedankt!

stel: je bent samen een huishouden, de een heeft een grote databundel voor internet, de ander heeft niets. Is het nodig om data op de eerste dag van de maand te delen met elkaar, of is het zo dat als je het bijvoorbeeld pas halverwege de maand deelt, dat dit qua kosten niet uitmaakt.

Admin: Reacties verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 6
Badge +9

@Karrob 

Je kan de data delen wanneer het jou uitkomt, dus het maakt niet uit welke dag.

Het is echter zo dat de data die je gedeeld hebt op het eind van de maand wel weer op is.

Men krijgt echter weer nieuwe data volgens je abonnement.

Ik zie hier meerdere topics over, maar geen antwoord waar ik zelf mee aan de gang kan. 
beide nummers zijn zichtbaar in MijnKPN omgeving, 

helaas staat er bij mbs delen dat ik een huishouden moet vormen . 
geaag hoor ik wat ik niet goed doe? Zodat ik mijn mbs kan delen 

 

Admin: bericht samengevoegd

Hallo,

ik wil graag MB's delen met mijn dochter, haar telefoonnummer is wel toegevoegd in MijnKPN, maar ik kan haar nummer niet aanklikken om MB's mee te delen. Hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @SealDekker, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Om MB's te delen moet je een huishouden vormen met de abonnementen op hetzelfde adres. Dit staat los van of de abonnementen ook aan dezelfde MijnKPN gekoppeld zijn. Neem het startbericht van dit topic eens door. Daar vind je ook het aanmeldformulier om een huishouden te activeren.

@Essamajay, eveneens welkom 🙂 Voor jou geldt hetzelfde, je zult nog een huishouden moeten starten. Hoe je dat doet vind je in het startbericht van dit topic.

ik heb al jaren een huishouden, ik kan wel MB's delen met mijn zoon en andere dochter. Voorheen kon ik met alledrie de MB's delen, maar ineens was mijn dochter niet meer terug te vinden

 

Reputatie 7
Badge +30

Da's wel gek, @Essamajay. Wil je dan je forumprofiel eens invullen met je eigen gegevens, en dan bij ‘persoonlijke opmerking’ het missende nummer? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kijk ik dat na. 

Ik heb de gegevens ingevuld :grinning:

 

Reputatie 7
Badge +19

Alle gegevens zijn voor je rechtgezet @Essamajay. Je kunt nu weer met alle mobiele nummers mb's delen. 

Mij lukt het niet om met mijn moeder mb’s te delen, hoe moeten wij dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @meeswitteveen. Lukte dit voorheen altijd wel? Waar loop je precies tegenaan als je MB's wil delen? 

Ik probeer al een tijdje Mb's te delen. Ik heb 2 telefoonnummers op 1 adres en het lukt op geen manier om Mb's te delen met het andere nummer.

Ik heb zelfs een onbeperkt Hussel mobiel abonnement en het Hussel voor thuis.

 

Wat doen we niet goed??

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst