Beantwoord

MB's delen lukt niet en verlenging thuis gaat niet goed

  • 20 June 2023
  • 11 reacties
  • 59 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Hi,

Afgelopen week heb ik 3x telefonisch contact gehad maar tot op heden heb ik nog geen oplossing voor ons probleem met het delen van data. Wij hebben internet+tv en 3x mobiele abonnementen maar het lukt ons niet om met een van deze abonnementen (net verlengd en geupgrade naar 12GB/maand) data te delen met de andere abonnementen. 

Daarbij heb ik een aanbieding gehad voor verlenging en upgrade van mijn vaste abonnement naar glasvezel met 1 GB/s voor de eerste 6 maanden bedrag A en daarna bedrag B, dit zou voor eind juli geregeld zijn: 

  • na het gesprek kreeg ik 3 bevestigingsmails met de samenvatting/bevestiging van mijn contract: mail 1 en 2 noemen bedrag C en D (hoger dan besproken) en mail 3 noemt bedrag E en F (nóg hoger)
  • hierop heb ik direct weer gebeld en aangegeven dat ik andere bedragen in de mails zag staan ten opzichte wat is afgesproken met het verzoek de opname van ons gesprek op te zoeken en af te laten spelen: dit kon alleen een supervisor, hierop gevraagd dit met een supervisor te bespreken. Er zou een notitie worden gemaakt voor degene met wie ik origineel heb gesproken om mij terug te bellen. Dit was vrijdag, tot op heden heb ik nog niets gehoord
  • Vandaag ontving ik een mail dat de startdatum is gewijzigd naar 30 november: dit betekent dat het contract pas dan ingaat (als hij niet verder wordt verschoven) en dat ik tot die tijd de huidige hoge tarieven zou betalen
  • er is op geen andere manier dan via een (publiek) forum schriftelijk contact met jullie te krijgen, de chatbot biedt alleen de mogelijkheid om teruggebeld te worden en ik heb geen zit om het verhaal elke keer opnieuw aan een nieuwe medewerker te moeten uitleggen. 

<zin over herroeping verwijderd> 

Mvgr, Carlos

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 23 June 2023, 15:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

 

Het forum is geen goede manier om een verlenging te beëindigen, ook worden klachten niet via het forum verwerkt. Moderators hier op het forum hebben soms enige tijd nodig om berichten op het forum af te handelen en dit kan qua bedenktijd negatief voor je uitpakken.

Het annuleren van een bestelling kan via dit online formulier, na het invullen neemt een medewerker binnen enkele dagen contact met je op. Wil je het nog sneller, dan kan je het beste even bellen met 0800-0402 en aangeven dat je wilt afzien van de verlenging en je jezelf beroept op herroepingsrecht.

Bellen kan van Maandag tot en met Vrijdag van 8:00 tot 18:00 en Zaterdag van 8:00 tot 17:00.

 

Dank voor je reactie, heb een zin mbt herroeping verwijderd. Natuurlijk kan ik weer bellen maar eigenlijk heb ik geen zin om het verhaal wéér aan iemand te moeten uitleggen, nu staat alles duidelijk in 1 bericht. 

Dank voor je reactie, heb een zin mbt herroeping verwijderd. Natuurlijk kan ik weer bellen maar eigenlijk heb ik geen zin om het verhaal wéér aan iemand te moeten uitleggen, nu staat alles duidelijk in 1 bericht. 

Sowieso zou je via dit formulier een klacht kunnen indienen over de gang van zaken. Als je, je Forum Profiel nog niet hebt ingevuld, is het een goed idee dit als nog even te doen. Misschien kan een moderator meer zeggen over de abonnementsprijzen die onjuist zijn.

Voor wat betreft het delen van MB's, als je inlogt op Mijn KPN, hier vervolgens naar Producten gaat en eenmaal geladen op ‘Bekijk uw voordelen’ klikt, dan kan je nakijken of alle abonnementen zijn aangemeld voor de voordelen.

Via de app doe je dit via Mijn KPN → Profiel → Abonnementen → Voordelen bekijken, ook hier geldt… hier zouden alle abonnementen vermeld moeten zijn.

Ik vrees echter dat het abonnement waarvan je de MB's wilt delen er niet tussen staat.

Helaas duurt het vaak enige tijd voordat moderators hier iets in kunnen betekenen en geldt ook hierbij, telefonisch wordt dit direct in orde gemaakt (hooguit een minuut of 5 die ervoor nodig is).

 

Sowieso zou je via dit formulier een klacht kunnen indienen over de gang van zaken. Als je, je Forum Profiel nog niet hebt ingevuld, is het een goed idee dit als nog even te doen.

Voor wat betreft het delen van MB's, als je inlogt op Mijn KPN, hier vervolgens naar Producten gaat en eenmaal geladen op ‘Bekijk uw voordelen’ klikt, dan kan je nakijken of alle abonnementen zijn aangemeld voor de voordelen.

Via de app doe je dit via Mijn KPN → Profiel → Abonnementen → Voordelen bekijken, ook hier geldt… hier zouden alle abonnementen vermeld moeten zijn.

Ik vrees echter dat het abonnement waarvan je de MB's wilt delen er niet tussen staat.

 

Klopt, het nummer staat niet tussen de voordelen (ik zie deze wel gewoon in de mijn KPN app). Als ik vervolgens op ‘Voeg een bestaand KPN product toe’ klik (onderaan deze pagina) en adres/nummer invul dan krijg ik de melding ‘Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.’

Helaas duurt het vaak enige tijd voordat moderators hier iets in kunnen betekenen en geldt ook hierbij, telefonisch wordt dit direct in orde gemaakt (hooguit een minuut of 5 die ervoor nodig is).

Ik heb dit telefonisch al een paar keer geprobeerd (verschillende mensen) maar tot nu toe nog niet gelukt

De afgelopen maand heb ik helaas meer mensen gezien met dit probleem en allen werden ze via de telefonische klantenservice binnen no-time geholpen en werd alles als nog gekoppeld. Balen dus dat dit bij jou dus niet het geval is terwijl het echt hooguit 2-5 minuten in beslag neemt voor ze.

De abonnementen moeten allemaal in dat overzicht vermeld staan alvorens de MB's kunnen worden gedeeld, doordat het nummer zelfs ontbreekt, krijg je dus ook de maandelijkse korting niet.

Misschien toch nog eens een poging via de telefoon wagen, en anders hopen (duimen draaien) dat een moderator dit als nog voor je in orde kan maken. 

Om het te bespoedigen, kan je het beste misschien even het nummer dat ontbreekt in je profiel vermelden onder het kopje ‘Persoonlijke opmerkingen'. Dat scheelt over en weer reageren en dus tijd!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @cls! Vervelend te horen dat op deze manier het delen niet lukt. En vooral dat de klantenservice niet meewerkt. 

Wel wil ik je bedanken voor het toevoegen van het nummer in je profiel. Deze voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb het dan ook direct in orde gemaakt. Wil je hier bevestigen dat het lukt data te delen?

Verder heb je door het koppelen ook recht op 2,50 euro korting per maand. Deze wordt per dag berekend. Vanaf je volgende factuur wordt deze met terugwerkende kracht vanaf vandaag toegevoegd. 

Wil je hier laten weten of daarmee alles in orde is?

Hi @Bram_ ,

het delen is gelukt, dank je wel. Vraag is nog wel wat m’n nieuwe maandbedrag ivm de verlenging nu wordt en wanneer deze in kan gaan, eind november is te laat.

Gr, Carlos

Reputatie 7
Badge +17

@cls ter bevestiging, dit gaat om het abonnement met het klantnummer eindigend op 862?

Hi @Bram_ , nee om klant nummer eindigend op 207 (het vaste abonnement).

Reputatie 7
Badge +17

@cls blij dat ik het even gevraagd heb. 😉 Gezien het gaat om het overstappen naar glasvezel kan ik dit nog niet met zekerheid zeggen. Ik vraag het voor je na. 

Reputatie 7
Badge +17

@cls ik heb antwoord bij de navraag. Wat betreft de ingang van het nieuwe abonnement, dit gebeurt zodra de glasvezel is aangelegd. Dit wordt gedaan door Glaspoort. 

De datum die in het systeem staat is een voorlopige datum. Zodra Glaspoort terugkoppeling geeft dat de kabel in huis ligt en afgemonteerd kan worden passen we die aan. Dit betekent dus niet dat het eerder, later of precies die datum wordt. Voor meer informatie kan je het best contact opnemen met Glaspoort. Die kunnen meer informatie geven over de planning die ze hebben.Â