Beantwoord

Waarom doen jullie een inflatiecorrectie?

  • 21 May 2023
  • 28 reacties
  • 551 keer bekeken

Ik weet het antwoord, maar ik begrijp niet waarom tijdens een contract de kosten worden verhoogd met inflatiekosten. Je kan zeggen dat anderen het ook doen, maar dat is niet waar. Wel worden de kosten verhoogd na afloop van je contract als je hem niet verlengd. Dit was vroeger ook bij Telfort en later KPN. 
Ik betaalde vorig jaar 25 euro bij het afsluiten van een nieuw contract. Dat is nu 26,79. Als ik hem weer verleng ga ik weer naar 25 euro. Ik had hem beter voor 1 jaar kunnen afsluiten. Dat is een euro duurder maar dan kan ik hem weer na 1 jaar opnieuw afsluiten voor een lager bedrag. Dat is toch heel apart en niet echt stimulerend voor vaste klanten. 
Waarom doen jullie dit?

icon

Beste antwoord door RBxx 21 May 2023, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @Galdor68 Telfort is eind 2020 in KPN opgegaan, dus zo'n 2,5 jaar geleden en tot nu toe heb ik altijd bijtijds bericht gehad van belangrijke aanpassingen.

Eind 2020? Dat was bijna zeker begin 2020, feitelijk al eerder want Telfort was gewoon een merknaam.

Maar goed dat is niet van belang. Als KPN nu pas, en ik schrijf bewust pas, met een mededeling komen zijn ze veel later dan ik gewend ben.

Reputatie 7
Badge +6

Hallo @Sebas14 , een inflatiecorrectie is nooit een reden om binnen een contract gratis op te kunnen zeggen, alleen bij bepaalde aanpassingen, zoals de nieuwe voorwaarden per 1 april jl.

Klopt, maar daar had ik het niet over als je mijn bericht terug lees. We gaan het gewoon maar netjes afwachten.

Hallo @Galdor68 Telfort is echt pas in oktober 2020 opgegaan in KPN, de voorbereidingen daarvoor zijn inderdaad begin 2020 begonnen. Ik heb alle papieren daarvan nog.