Sticky

KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet

  • 5 August 2021
  • 76 reacties
  • 12889 keer bekeken
KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet

Toon eerste bericht

76 reacties

Badge

Dit klinkt alsof data roaming in het toestel niet aan staat. Netwerkinstellingen herstellen op het telefoon om de situatie te resetten is eventueel een optie. Of anders de klantenservice bellen om te vragen of er een blokkade actief is?

Ja hoor, dataroaming staat gewoon aan. We wonen op het platteland en de dekking verschilt daar per provider (ook al zegt elke provider dat hún dekking 100% is 😁). Met dataroaming aan heb je daar in ieder geval geen last van.

Zo, een waarschuwing na 60 euro dat is een dure waarschuwing.

Ik ben gisteren aangekomen in de Verenigde Staten en heb bewust m'n dual sim telefoon zo ingesteld dat m'n zakelijke SIM gebruikt zou worden voor data. Nou blijkt er ook een instelling te zijn die ervoor zorgt dat bij slecht bereik m'n privé sim gebruikt wordt. Binnen 20 minuten na landen krijg ik het bericht dat er 60 euro aan kosten zijn gemaakt voor 27 MB. Dat is schrikken! Ik ben gelijk op onderzoek gegaan heb die instelling gevonden en uitgezet en gelijk een buitenland voordeelbundel aangeschaft van EUR 9,99 voor 100 MB.

 

KPN, Dit kan je toch niet menen, dat drie klikjes in de app voor 10 cent per MB zorgt, maar een verborgen instelling zorgt voor een rekening van 60 euro in 20 minuten met ongeveer 2 euro per MB. ik hoop echt dat er iemand in staat is om dit recht te zetten, want dit zit me niet lekker. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Kaag, wat rot dit :-(. Ik was ook niet bekend met deze instelling: weer iets opgestoken! Het zal je dus in ieder geval niet nog een keer overkomen. Wij vergoeden de kosten tot 60,50 euro niet, dus daarin kan ik je helaas niet tegemoetkomen. 

Echt bagger ontvangst in Duitsland/Luxemburg.

Amper een treepje of niks.

Handmatig ook niks, behalve 1 provider die heeft volle bak ; L TANGO

Maar mag niet van mijn SIM van KPN 😡

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Ingrid040, wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Als je op de grens zit, is het zeker mogelijk dat het bereik wat minder is. De masten van beide landen stralen dan wat minder hard, om niet te ver over de landsgrens heen te komen. Ik ben bang dat we daar weinig aan kunnen doen. Meer landinwaarts zou je echter wel verbetering moeten merken en met meer netwerken handmatig moeten kunnen verbinden. In Luxemburg is dat met e-LUX, MTX, Orange, Post en Proximus.

Reputatie 6

@Marcia_  Ik heb een unlimited abo met mobiel en me vrouw een 0 Gb nu heb ik mbS gedeeld met haar maar in buitenland kan ze er geen gebruik van maken.

gaat niet van die bundel af.


vorig jaar in Oostenrijk zelfde gedaan en werkte toen wel nu in Griekenland werkt het niet.

 

ik heb hier met kpn over gebeld en en ook op dit forum Werd gezegd dat dit wel zou werken wat gaat er niet goed?

 

zowel klantenservice en ook kpn winkel zei dat dit gewoon moet werken

Reputatie 7
Badge +29

Waar in Griekenland zit je, @MennoG78? De gedeelde MB's zijn bruikbaar in de EU. Als je nabij de Turkse grens zit, en je vrouw zit per abuis op een Turkse mast, dan zal het inderdaad niet van de gedeelde MB's afgaan.

Ter aanvullende check: je vrouw ziet wel in haar MijnKPN dat de gedeelde MB's zijn ontvangen?

Reputatie 7
Badge +20

Precies wat ik in dit topic ook al (vrijwel letterlijk 😊) zei tegen MennoG78.

Reputatie 6

@Erik_ @RBxx denk dat ik het al gevonden heb me vrouw heeft in vliegtuig boven Albanië ontvangst gehad en hier ook dat gebruikt 

Beste,

 

Sinds een aantal weken heb ik in België geen data/internet meer, terwijl dat eerder wel het geval was.

Stappenplan op de site al doorlopen, helaas zonder succes.
Contact met de klantenservice wil niet vlotten doordat de wachttijden altijd te lang zijn en ik altijd door een robotstem word afgekapt.

Zou iemand van de helpdesk daar naar kunnen kijken aub.
Is het misschien vergelijkbaar met Bart32 die dit schrijft “beperkte roaming aan” in zijn abonnementsinstellingen? 

 

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de moeite.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @J. Vinck. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van internet in Belgie. Wil je jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij controleren of alles goed staat in onze systemen. 

@Vikash  zojuist ingevuld, dankjewel voor je snelle reactie alvast.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb de netwerkinstellingen voor datagebruik in het buitenland een reset gegeven @J. Vinck. Kun je eens testen na een herstart van je toestel 

Beste @Jeroen_dB 

Ik zal het testen zodra ik weer in het buitenland ben.

Dankjewel voor je bericht.

Bundel buitenland buiten EU internet 2000 MB werkt al twee dagen niet terwijl ik moet reizen door Bosnië. Ik ben nu totaal afhankelijk van wifi terwijl de bundel wel aan is zie ik in mijn kpn account. 
 

Ik heb wel deze melding gekregen:

“system error, please try again later.EXCETION”

Reputatie 7
Badge +20

@Ovhoff Heb je al geprobeerd om handmatig een ander netwerk te kiezen?

Beste @Vikash en @Jeroen_dB 

Ben nu weer sinds onze laatste berichten in België maar internet werkt nog steeds niet…

 

Als provider staat er "Orange B - KPN" in beeld.

 

Vervelend dat het nog steeds niet werkt.

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Reputatie 7
Badge +19

Is het mogelijk om handmatig een ander netwerk/provider te kiezen? Om zo wellicht toch internetverbinding te krijgen. 

Hoi @Jeroen_dB 

 

Ja dat is mogelijk, maar alleen "base" werkt en Proximus niet. Ook springt de provider steeds terug naar Orange en stopt daardoor met werken...

Reputatie 7
Badge +19

Duidelijk. Wat ik nu kan en ga doen is een melding aanmaken voor de Technische Dienst om dit verder te onderzoeken. 

Natuurlijk ben ik 12uur later niet meer in het buitenland... Ik begin te vermoeden dat mijn probleem nooit opgelost gaat worden.

26 Augustus avond ik nam de veerboot van Genua naar Sardinië. In de ochtend vond ik een SMS van de KPN dat ik in Malta was en internet in het buitenland gebruikte. Maar hoe? Ik ben daar niet geweest. Malta ten zuiden van Sicilië. Voor dit internet heb ik volgens de factuur al 37.666 euro betaald. Op de terugweg, van Sardinië naar Genua, betaalde ik 60,50 euro voor "Ik was in Malta". Hoe? Jullie hebben onjuiste grensinstellingen tussen landen. Ik was niet buiten de Europese Unie. Geef me dit geld terug.

Reputatie 7
Badge +29

Natuurlijk ben ik 12uur later niet meer in het buitenland... Ik begin te vermoeden dat mijn probleem nooit opgelost gaat worden.

Jammer dat dit zo liep, @J. Vinck. Als je weer in het buitenland bent en dit probleem hebt, dan is de kortste klap om op dat moment contact met ons op te nemen (0800-0402, of 1200 via je mobiele telefoon). Er kan direct meegekeken/doorverbonden worden.

 

26 Augustus avond ik nam de veerboot van Genua naar Sardinië. In de ochtend vond ik een SMS van de KPN dat ik in Malta was en internet in het buitenland gebruikte. Maar hoe? Ik ben daar niet geweest. Malta ten zuiden van Sicilië. Voor dit internet heb ik volgens de factuur al 37.666 euro betaald. Op de terugweg, van Sardinië naar Genua, betaalde ik 60,50 euro voor "Ik was in Malta". Hoe? Jullie hebben onjuiste grensinstellingen tussen landen. Ik was niet buiten de Europese Unie. Geef me dit geld terug.

Hoi @Alina_K, welkom hier! Het kan aan de randen van de EU voorkomen dat je verbinding maakt met een buiten-EU mast en dan dus buiten-EU kosten maakt. Maar dit is wel heel bijzonder. Ik zie dat die ferry in noord Sardinië stopt, dat is honderden kilometers bij Malta vandaan. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we hier even verder naar kijken.

Dankjewel @Erik_ 

Toevallig ben ik eind van de middag in België dus dan zal ik dat meteen doen.

Dankjewel voor je reactie.

Badge

In België is het helemaal ruk 

Reageer