Vraag

Wanneer nieuw toestel bestellen na vervroegd aflossen

  • 30 May 2020
  • 12 reacties
  • 1190 keer bekeken

Badge

Beste medewerker van KPN<

 

Afgelopen woensdag heb ik mijn huidige toestel vervroegd afgelost. Gisteren kreeg ik een sms dat dit verwerkt is. Vanaf wanneer kan ik een nieuw toestel uitzoeken?

Via telefonisch contact kreeg ik 3 verschillende antwoorden

  1. Vanaf de laatste factuur
  2. 24 uur (minimaal) na het sms’je
  3. 120 dagen voor einde contract

Hoe zit het nu echt? Ik wil graag een nieuw toestel omdat de huidige niet goed meer werkt.

Ik hoor graag van u!

G.J. Westerhof


12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gejawes ,

120 dagen voor het einde van je contract. 
 

Je kunt wel zelf ergens een nieuw toestel kopen en dan het Sim-kaartje verplaatsen naar je nieuwe telefoon. 
 

Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te verlengen. Verlengen is namelijk niet verplicht. Je kunt jouw oude abonnement ongewijzigd laten doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. 
 

De nieuwe KPN-Hussel abonnementen zin namelijk niet altijd gunstiger. Zo worden jouw MB’s niet verdubbeld als je ook internet hebt bij KPN. 


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen
Badge

Kan ik het toestel ook bij jullie kopen en is het dan op afbetaling zoals bij m’n huidige toestel?

Ik heb een mail met de overstapwekker waar ik op mijn persoonlijke aanbod kan klikken.

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt altijd bij KPN een telefoon kopen, dat is geen probleem. 

Binnen die 120 dagen kan dat in combinatie met een verlenging.

Daarvoor weet ik niet of dat dan op afbetaling kan. Sowieso wordt er een BKR-check gedaan…

 

Badge

Oké, dat is jammer. Op basis van de informatie die mij gegeven is heb ik m'n huidige toestel vervroegd afgelost. Er werd mij verteld dat ik dan eerder een nieuw toestel kon uitzoeken bij jullie. 

Hoe kan het dat ik zoveel verschillende informatie krijg? Dat stelt me wel teleur, zeg ik eerlijk. 

Ik wil gewoon graag een nieuw toestel bij jullie. 

Je kunt ZONDER lening natuurlijk altijd een nieuwe telefoon kopen :relaxed: . Een lening is absoluut niet verplicht om wat dan ook aan te schaffen in onze maatschappij.

:arrow_right: Als je telefoon is afgelost dan wordt je abonnement “sim only”. Als een sim only langer dan 3 maanden loopt (moment van abo-start; niet v.a. aflossing) kun je verlengen en dus een nieuwe telefoon met lening kopen. Dit kan dan alleen in een fysieke KPN winkel, niet online. En ook niet in een andere winkel als Mediamarkt of lokale telefoonwinkel of andere keten.

Vind een KPN winkel (die open is in deze tijd)

Reputatie 7
Badge +28

Oké, dat is jammer. Op basis van de informatie die mij gegeven is heb ik m'n huidige toestel vervroegd afgelost. Er werd mij verteld dat ik dan eerder een nieuw toestel kon uitzoeken bij jullie. 

Hoe kan het dat ik zoveel verschillende informatie krijg? Dat stelt me wel teleur, zeg ik eerlijk. 

Ik wil gewoon graag een nieuw toestel bij jullie. 

Als over een half jaar ook eerder is dan 120 dagen voor de oorspronkelijke einddatum, dan is die informatie op zich niet onjuist. Maar het is natuurlijk niet wat jij wilt.

Mijn advies : Koop een nieuwe telefoon en laat je abonnement ongewijzigd doorlopen. Dan ga je geen lening aan en ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan met de huidige abonnementen. 

 

Vergelijk zelf maar even : 


De huidige abonnementen: 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Gejawes welkom hier! Bedankt voor je vraag. Ik zie dat de community al enige informatie met je heeft gedeeld. 
Mijn collega heeft je correct geïnformeerd en ik zal het (om verwarring te voorkomen) even op een rijtje zetten. 

Van een SimOnly naar een abonnement met toestel. Wat zijn de voorwaarden en hoe werkt het?

  • Het moet een Sim-only abonnement betreffen. Is er nog een toestelkrediet? Dan kan de klant ervoor kiezen om dit eerst af te lossen.
    • Als een klant zijn toestel afbetaalt kan deze vanaf de 1e van de volgende maand na betaling een nieuw toestelkrediet afsluiten.
  • Het (SIM-only) abonnement moet ouder dan 3 maanden zijn. 
  • Is de klant al verlengbaar? Oftewel, zit de klant in de laatste 120 dagen van zijn/haar contract, dan dient het abonnement regulier verlengt te worden.
  • Als de klant een nieuw toestelkrediet wilt in zijn huidige abonnement, dan sluit je een nieuw contract af met een nieuwe looptijd en einddatum. 
  • De klant moet contact opnemen met ons(telefonisch, chat of winkel) om gebruik te maken van deze dienst.  

Het antwoord op jouw vraag staat hier ook tussen:wink:

 

Reputatie 7
Badge +28

Dat is variant nummer vijf! 😂
 

Wat overigens tegenstrijdig is met de voorwaarde daaronder:

 

Het Sim-Only abonnement moet ouder zijn dan drie maanden. Want het is pas drie dagen oud.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee Het abonnement moet minimaal 3 maanden oud zijn. Na het afbetalen van het toestel begint het abonnement niet opnieuw. Ik zal Sim-Only tussen haakjes zetten.

Beste medewerker van KPN<

 

Afgelopen woensdag heb ik mijn huidige toestel vervroegd afgelost. Gisteren kreeg ik een sms dat dit verwerkt is. Vanaf wanneer kan ik een nieuw toestel uitzoeken?

Via telefonisch contact kreeg ik 3 verschillende antwoorden

  1. Vanaf de laatste factuur
  2. 24 uur (minimaal) na het sms’je
  3. 120 dagen voor einde contract

Hoe zit het nu echt? Ik wil graag een nieuw toestel omdat de huidige niet goed meer werkt.

Ik hoor graag van u!

G.J. Westerhof

Ik ben hier dus ook ingestonken, ze vertelden mij dat je nadat er betaald is de volgende dag een nieuwe tel uit mocht zoeken. Via de chat ook nog nagevraagd, de een zegt dat kan niet, de ander zegt pas 4 maanden van te voren. Telefoon gepakt en gebeld, wordt er gezegd nadat de betaling is uitgevoerd en ontvangen, andere aan de tel zegt kan na een maand pas. En oplossen ho maar, je mag zo weg van ze want ze lossen niks op!

Reputatie 7
Badge +24

Wat moet er opgelost worden dan? Het antwoord op uw vraag staat in dit topic.

Wat moet er opgelost worden dan? Het antwoord op uw vraag staat in dit topic.

Foutieve informatie wordt er verstrekt, en dan heb je betaald en kan je nog geen nieuwe tel kiezen.

Kan ik net zo goed wachten tot eind feb, dan ga ik toch niet eerder aflossen.

En een oplossing komt er niet vanuit jullie kant.

Reageer