Beantwoord

Android schakelt KPN Veilig uit

  • 27 December 2023
  • 5 reacties
  • 388 keer bekeken

Zo ongeveer elke dag of twee dagen kom ik tot de ontdekking dat op mijn Samsung telefoon de KPN Veilig app is uitgeschakeld (het -v- tje bovenin het scherm is weg). Ik moet dan via instellingen naar de apps en hem daar weer inschakelen.

Heb uitgeschakeld dat de app uitgeschakeld mag worden bij weinig gebruik

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 December 2023, 17:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Cees Timmer, ik denk graag mee. 

Ik herken dit niet zo snel. Voor de zekerheid, zijn dit de stappen in de sluimerinstellingen van Android die je hebt gedaan? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen? En zou je anders de app zelf willen verwijderen en opnieuw installeren? 

Hoi Alex,

De app opnieuw installeren had ik al geprobeerd. Maar na enig zoeken heb ik na het advies de volgende stappen uitgevoerd in Android 14:

  • instellingen
  • batterij
  • batterij
  • limieten achtergrondgebruik
  • Ongebruikte apps laten sluimeren stond en staat uit
  • gekeken of KPN app ergens tussen stond. Dat was niet zo.
  • bij nooit automatisch sluimerende apps KPN Veilig toegevoegd en
  • opgeslagen

Zou nu dus goed moeten gaan. We gaan het zien. Dank voor het advies

 

Cees Timmer

Reputatie 7
Badge +24

Top, fijn om te lezen en hopelijk blijft het nu werken zoals het hoort. 

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Samsung A9+ tablet. Heeft een paar weken (na installatie) goed gewerkt. Opeens is het vinkje verdwenen, zonder dat ik daar een melding van kreeg. Na opnieuw opstarten van de tablet wordt wel een scan uitgevoerd, maar er verschijnt geen vinkje.

App is inmiddels opnieuw geïnstalleerd, zonder gewenst resultaat. De meldingen voor deze app staan aan. Tevens bovenstaande stappen uitgevoerd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Intussen heb ik alle 'sluimerende apps', waar KPN-veilig echt niet tussen stond omdat deze een tijdje terug aan 'nooit sluimeren' was toegevoegd, uit de sluimerstand gehaald. Vervolgens de tablet opnieuw opgestart en... PROBLEEM is opeens OPGELOST. (Conflict met sluimerende app in achtergrond misschien?)

Reageer