Beantwoord

Anti diefstal optie in KPN veilig niet zichtbaar op Android telefoon.

  • 29 August 2022
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Beste,

 

Al enige tijd heb ik KPN veilig op mijn Android toestel geïnstalleerd (Oneplus Nord met Android versie 12).

Vandaag las ik toevallig een artikel omtrent anti diefstal van je telefoon. Na wat onderzoek te hebben gedaan kwam ik een handleiding van KPN tegen om anti diefstal te activeren: KPN Veilig op Android installeren, gebruiken en verwijderen | KPN

 

 

De handleiding gaat ervanuit dat de optie zichbaar is zodra de applicatie is geïnstalleerd. Op mijn telefoon zie ik alleen: 1. vrirus -en bedreigingsbescherming en 2. veilige browser.

 

Volgens de gemaakte matrix tijdens het rondzoeken op het forum zou het moeten werken.

KPN Veilig, beveilig je computer, telefoon of tablet | KPN Community

 

Mijn vraag: hoe komt het dat de tegel niet op mijn telefoon zichtbaar is? De applicatie heeft de rechten waar tijdens de instalatie om gevraagd is. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze tegel wél zichbaar word?

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 1 September 2022, 20:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @VincentvdH24 en welkom op het forum! Goede vraag… Ik heb overal rondgekeken, maar kan geen informatie meer vinden over de anti-diefstal functie van KPN Veilig. Het laatste topic dat je noemt komt uit 2016, toen we KPN Veilig introduceerden, en ik vermoed dat de anti-diefstal in de tussentijd stop is gezet. De reden kon ik niet vinden, maar veel toestellen hebben andere apps en eigen instellingen die het mogelijk maken om je toestel bij diefstal te beveiligen. Wellicht dat een alternatieve app een oplossing voor je is, of is er iets in de instellingen van je toestel te vinden! 

Bedankt @Sanne_M voor de terugkoppeling! Dan weet ik bij deze genoeg.