Beantwoord

Contact KPN

  • 5 November 2020
  • 5 reacties
  • 322 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort problemen met het internet. Hiervoor heb ik geprobeerd contact te krijgen met KPN. Als ik via de site https://www.kpn.com/service.htm aangeeft dat ik problemen heb met internet kom ik in een vragenlijst terecht. Als ik door alle vragen heen ben en KPN vraagt of het probleem is opgelost en ik “Nee “ invul, krijg ik de knop "neem contact op”. Als ik hier op druk verwacht ik dat ik op een één of andere manier een medewerker te spreken krijg.

Maar helaas is dit niet zo. Ik kom vervolgens weer op exact dezelfde vragenlijst terecht en kom zo in een cirkel terecht zonder oplossing. Op de website kan ik geen telefoonnummer o.i.d. vinden of een andere manier van contact. Via het Forum lukt wel, maar daar gaat soms veel tijd in zitten. 

Gelukkig kon ik na enig speurwerk vinden dat het nummer 0800 - 0407 nog steeds actief is. En als je aangeeft een medewerker te willens preken dan lukt dit ook nog aardig. 

 

Vraag: Waarom is de service om contact te krijgen zo slecht geworden? Waarom staat er geen telefoonnummer meer online in geval van storingen?

Als ik eenmaal contact heb met een medewerker dan is de service altijd super! Maar ik kan mij voorstellen dat veel a-technische dan wel oudere mensen hierdoor slecht contact kunnen krijgen en overwegen over te stappen.. 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 November 2020, 19:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @swier050 , het KPN nummer is 0800 0402, of de chat, of de overige sociale media.

 

Excuses @JanD , 0800 0407 was vroeger het storingsnummer. Het klopt, ik heb met 0800 0402 gebeld en met een medewerker gesproken en mijn probleem wordt aan geholpen. Als je eenmaal een medewerker te pakken hebt is de service (mijn ervaring) altijd super!

 

Maar wat ik bedoel is dat het nummer nergens op de site van KPN genoemd is. Als je een probleem hebt wordt je naar een vragenlijst gestuurd zonder dat je een oplossing krijgt of contact kan opnemen. Chat kan soms lang duren en Forum werk wel als je geen urgente klacht hebt. Na lang zoeken kwam ik via via het nummer tegen. Maar mensen die niet technisch zijn, geen google skills hebben, zoals mijn ouders, kunnen dus niet zelfstandig hulp vragen aan KPN. Ik vind dat de service hiervoor wel wat beter kan. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @swier050 ,

Als regelmatige bezoeker van kpn.com weet ik dat het nummer wel op de site staat, maar dat het heel moeilijk te vinden is. Je moet er (dacht ik) minimaal vier keer voor klikken. 

De reden dat KPN dit zo moeilijk maakt is dat men liever heeft dat de klant op de website of Mijn KPN zelf de oplossing vind.

Mijn persoonlijke mening is anders: KPN zou het telefoonnummer pontificaal op de website moeten plaatsen en de bezetting van de telefonische helpdesk sterk moeten uitbreiden. Maar kostentechnisch is dat kennelijk niet gewenst.

Ook de toegang tot de chat zou simpeler kunnen, regelmatig wordt er hier op het forum naar gevraagd. 

 

Kanttekening : Als je in Google "Telefoonnummer KPN" intoest , dan zie je het nummer direct staan.  

  

hier hetzelfde probleem, vind het gewoon weg schandalig. Bedankt voor het nummer er hier op te zetten.

Kijk uit dat je niet belt met een bedrijf dat je doorverbinden wil voor 1 euro per minuut.