Beantwoord

Hoe weet ik dat de software echt van KPN is?

  • 12 November 2023
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Goedemorgen, 

 

Sinds ik bij KPN internet heb had ik KPN veilig en Malware etc ingesteld, vanaf het begin. Nu krijg ik sinds afgelopen week ineens alsmaar heel agressief een melding dat ik actie moet ondernemen om mijn browser extensies in te stellen en F secure moet instellen. Omdat ik net een fraude mail gekregen heb waarin ik gedreigd werd d.m.v. afpersing van hackers, wantrouw ik de software die ik op mijn scherm krijg. Kan het zijn dat die software niet van KPN is? Ik durf het niet in te stellen omdat ik al die tijd helemaal die software niet zo agressief op mijn scherm kreeg en nu bij elke keer dat ik mijn laptop opstart of dat ik mijn browser start krijg ik die melding. Ik zie ook  dit: De extensie 'Veilig browsen' wil toegang tot kpc.webmail.kpnmail.nl. en ik moet van allerlei machtigingen instellen. Maar wat is KPC? Misschien is het echt van jullie maar voor alle zekerheid dus de vraag, is dit wel echt van KPN? (Overigens, Ik heb aangifte gedaan van de fraudemail).

icon

Beste antwoord door driemaster 12 November 2023, 19:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi.

kpc.webmail.kpnmail.nl is gewoon de URL die je krijgt na inloggen op de webmail.kpnmail.nl. is dus van kpn.

En kpn veilig = f secure. 

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van die melding?

Hi, 

Okay, dank jullie wel voor de reactie. Bij deze een screenshot, waarschijnlijk ben ik voor niks ongerust.

 

Reputatie 7

Ik gebruik zelf geen KPN Veilig maar ik heb zo'n gevoel dat dit een legitiem scherm van KPN Veilig is.

Ja dat zou je dus denken natuurlijk. Alleen de reden dat ik twijfelde was omdat ik het raar vind dat ik voorheen helemaal niet zulke meldingen kreeg en dat als ik klik op KPN dat ik dan zie dat het al goed ingesteld staat. Dank je wel voor je reactie. Misschien is er iemand anders die dit scherm goed kent en er al langer mee werkt, of iemand die bij KPN werkt en zeker weet dat dit betrouwbaar is. Anyway, ik bel ze anders gewoon wel even. Dank jullie wel.

Reputatie 7
Badge +7

Dit is een legitieme melding uit KPN Veilig. Er is nl. een update geweest in KPN Veilig of in MacOS. Voor meer info kan je hier terecht https://support.apple.com/nl-nl/102343

Dank je wel voor je link. Top.

Mijn safari was al up to date trouwens en mijn Mac ook 😉