Beantwoord

Hoe zet ik de bankiersbeveiliging uit?

  • 21 April 2024
  • 10 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb geen bankgegevens openstaan, ik ben niet ingelogd bij de bank. Toch krijg ik continu de mededeling dat de bankiersbeveiliging actief is. Dit is mega-irritant. Zelfs na het toestaan van de website die ik wil bezoeken, heb ik niet de volledige toegang.

Ik wil vergelijken wat reisverzekeringen kosten. Ik krijg de gegevens van de Ohra te zien, vervolgens wil ik vergelijken met de ANWB en kom ik niet verder dan 'berekening maken', alleen krijg ik niets om de berekening te kunnen maken, want geblokkeerd.

Ik ben overgeschakeld naar KPN veilig omdat ik gek werd van Norton, nu lijkt dit niet veel beter.

Het was al een zoektocht om KPN veilig te vinden op de laptop, er lijkt nergens een knopje te zijn waar je de bankiersbeveiliging kunt uitschakelen. Wie kan me vertellen hoe ik dit doe?

icon

Beste antwoord door N.N. 22 April 2024, 09:54

Bekijk origineel

10 reacties

Binnen KPN veilig het vinkje weghalen bij bankier beveiliging @Teadrip 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Teadrip ,

In het instellingen-menu van KPN Veilig kun je voor Veilig Browsen twee vinkjes plaatsen: 

  • Browserbeveliging inschakelen
  • Bankierbeveilinging inschakelen. 

Je kunt die tweede dus uitvinken. 

 

 

Hier een screenshot van mijn KPN veilig. Je ziet dus alleen welke apparaten 'veilig’ zijn, geen instellingsmenu.

Per apparaat kan ik wel op instellingen klikken, dan kan ik alleen de naam van het apparaat veranderen.

Reputatie 7
Badge +28

Ik gebruik KPN Veilig niet meer, mede omdat mijn iMac dat niet meer ondersteunt. Maar uit mijn herinnering: In Safari kun je op het KPN Veilig-icoontje klikken en dan kom je in het instellingen-menu. Daar kun je het uitvinken. 
 

Ik vond ergens nog een oud plaatje wat ik ooit heb gebruikt in een ander topic: 

 

Ik gebruik KPN Veilig niet meer, mede omdat mijn iMac dat niet meer ondersteunt. Maar uit mijn herinnering: In Safari kun je op het KPN Veilig-icoontje klikken en dan kom je in het instellingen-menu. Daar ku je het uitvinken. 
 

Ik vond ergens nog een oud plaatje wat ik ooit heb gebruikt in een ander topic: 

 

Dank je wel dat je het voor me uitzocht. Ik zit helaas op een 'gewone’ Windows/Chrome omgeving, niet op een Apple/Safari.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Teadrip ,

Ik heb geen plaatje voor jou van een omgeving in Chrome. Maar het moet te vinden zijn in het instellingen-menu. 

Onderstaand een screendump uit Chrome @Teadrip en @Noordzee :

 

Het is me uiteindelijk gelukt! Nadat ik door héél veel surfen erachter kwam dat er een aparte app was op de laptop, dus niet inloggen bij veilig.kpn.com maar gewoon de app openen. Dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @Teadrip ,

Dat is dan dat icoontje waar ik het over had: 

Ik gebruik KPN Veilig niet meer, mede omdat mijn iMac dat niet meer ondersteunt. Maar uit mijn herinnering: In Safari kun je op het KPN Veilig-icoontje klikken en dan kom je in het instellingen-menu. Daar kun je het uitvinken. 
 

 

Dat icoontje is gewoon een app. 

Reageer