Beantwoord

Kan iemand mijn internetverbinding platleggen als die door online gaming mijn IP-adres weet?

  • 9 January 2023
  • 7 reacties
  • 168 keer bekeken

Goedendag!

Mijn zoon speelt GTA via platform Discord.

Nu was daar een hacker actief en dreige onze wifi internet plat te leggen, omdat hij ons Ip adres kent. Uiteindelijk heeft hij bij mijn zoon de toegang en internet platgelegd op Discord. Hij dreigde onze gehele wifi thuis plat te leggen.  Hacker is verwijderd uit dat Discord en nu wel opgelost.

Hebben jullie advies hiervoor?

Kan iemand onze wifi zomaar plat leggen?

Ik heb begrepen dat Kpn onze ip adres niet kan wijzigen? 

 

Ik graag, Bedankt alvast.

Groet Tamara

icon

Beste antwoord door wjb 9 January 2023, 12:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kan iemand onze wifi zomaar plat leggen?

Nee. Wel uw internetverbinding. 

Ik heb begrepen dat Kpn onze ip adres niet kan wijzigen? 

Nee. Uiteraard niet. Uw oude ip zou dan weer uitgegeven worden aan een nieuwe klant. Die hacker zou dan de internetverbinding van die nieuwe klant platleggen. Dat is uiteraard geen optie hé? 

Gebruik vooraan een VPN verbinding om te gamen. En maak geen contact met andere gamers. Want juist bij dat rechtstreekse contact krijgen andere gamers de mogelijkheid om je ip te achterhalen. Bij alleen het spelen van de game is die mogelijkheid er meestal niet.

Hallo @T Klein op de 1e plaats bekabeld gamen, is stabieler, sneller en veiliger.

Voor alle zekerheid het wifi-wachtwoord aanpassen.

De wifi kan alleen plat gelegd worden als ze de inloggegevens hebben.

De standaard wifinaam is vaak iets waar de letters KPN in voorkomen, dat maakt het voor hackers al een stuk eenvoudiger en weten ze waar ze moeten zoeken.

Advies: verander niet alleen de wifinaam (SSID) door een eigen naam maar wijzig tevens het wachtwoord i.p.v. standaard wachtwoord.

Bij een KPN Box12-modem is het zelfs verplicht omwille van de veiligheid, de inloggegevens van het modem en de wifigegevens aan te passen.

Succes.

 

Bedankt voor de reacties.

We gamen wel op bedraad internet, rest is wel via WiFi.

Oke ik zal inlog en wachtwoord aanpassen.

Ik wilde graag weten of ze onze internet aansluiting plat kunnen leggen, maar dat kan dus wel.

Ik zal bij mijn zoon informeren, hij heeft veel contact met gamers, dus dat is een risico.

VPN verbinding heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Ik ga dit dan regelen.

 

 

Reputatie 7

VPN verbinding heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Ik ga dit dan regelen.

Als ze het IP adres van jouw aansluiting al weten dan heeft zo'n VPN verbinding weinig zin meer. Daarbij komt dat de snelheid via zo'n VPN verbinding vrijwel altijd beduidend lager is en dat een VPN verbinding ook niet gratis is.

Meestal duren dergelijke DDoS aanvallen (de methode om jouw internetaansluiting plat te leggen) niet lang.

Reputatie 7
Badge +12

VPN verbinding heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Ik ga dit dan regelen.

Als ze het IP adres van jouw aansluiting al.weten dan heeft zo'n VPN verbinding weinig zin meer. Daarbij komt dat de snelheid via zo'n VPN verbinding vrijwel altijd beduidend lager is en dat een VPN verbinding ook niet gratis is.

Meestal duren dergelijke DDoS aanvallen (de methode om jouw internetaansluiting plat te leggen) niet lang.

Dat, plus het kost de dader vaak geld om botnets te huren terwijl ze er zelf niks aan hebben. Dus de kans dat iemand in staat is om dit te doen en ook nog eens geld aan wilt verspillen is zeer klein.

Reputatie 7
Badge +24

Meestal duren dergelijke DDoS aanvallen (de methode om jouw internetaansluiting plat te leggen) niet lang.

Dat, plus het kost de dader vaak geld om botnets te huren terwijl ze er zelf niks aan hebben. Dus de kans dat iemand in staat is om dit te doen en ook nog eens geld aan wilt verspillen is zeer klein.

Er zijn mensen zat in deze wereld die geld in overvloed hebben. Die geven daar niets om.

Ik ben hier niet in thuis namelijk.

Mijn zoon en wij schrokken hiervan. Omdat die hacker hem belde via discord en dreigde met het plat leggen van de wifi en ook wilde hij geld.  Maar goed, toen wisten wij zijn reden dus. 

 

Bedankt voor de reacties!