Beantwoord

Kan mijn ip address van een blacklist af?

  • 11 March 2022
  • 8 reacties
  • 257 keer bekeken

Ik werk met hostingproviders en nu geeft een hostingprovider aan dat mijn ip address op een blacklist voorkomt.

Bij https://matrix.spfbl.net/  het doorzenden naar een postmaster van KPN resulteert in het niet aanwezig zijn van postmaster address.

graag een personal message om ip address door te geven.

 

icon

Beste antwoord door Raymondt 14 March 2022, 08:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb er niet zoveel verstand van. Maar bij mij zegt die ook "This IP was flagged due to misconfiguration of the e-mail service or the suspicion that there is no MTA at it.".

Reputatie 7
Badge +9

Als je IP op een blacklist staat zou je bij de gene moeten zijn die de betreffende blacklist beheerd.

Enige Blacklist die KPN heeft m.b.t internet is een suspendlist van wanbetalers.

KPN kan weinig doen aan een extern gemodereerde blacklist.

 

Reputatie 7
Badge +9

Als je IP op een blacklist staat zou je bij de gene moeten zijn die de betreffende blacklist beheerd.

Enige Blacklist die KPN heeft m.b.t internet is een suspendlist van wanbetalers.

KPN kan weinig doen aan een extern gemodereerde blacklist.

 

Ik mag dit niet hopen, want dan hebben spammers vrij spel.

Ik geloof dat KPN je IP tijdelijk op een blacklist zet als je flink aan het massa-mailen bent.
Dat is ook iets wat je niet vanaf je huis-en-tuin aansluiting moet doen, en via een organisatie zoals MailChimp ofzo.

Reputatie 7

Als het goed is staan alle IP adressen van particuleren op die "blacklist".

Waarom gebruikt die hostingprovider eigenlijk überhaupt die blacklist?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik mag dit niet hopen, want dan hebben spammers vrij spel.

Ik geloof dat KPN je IP tijdelijk op een blacklist zet als je flink aan het massa-mailen bent.
 

Dit klopt helemaal!

 

Als het goed is staan alle IP adressen van particuleren op die "blacklist".

Waarom gebruikt die hostingprovider eigenlijk überhaupt die blacklist?

 

En deze slaat de spijker op zijn kop. Je ziet het ook staan op deze uitlegpagina. 127.0.0.4: could not identify an email service running at this address, it’s a NAT router, or because it’s residential connection.

En dat klopt simpelweg. De grote vraag is dus, hoe gebruikt deze hostingprovider deze lijst precies? Welke dingen wil je precies doen waarbij je tegen deze listing aanloopt? Want het klinkt inderdaad alsof de lijst foutief toegepast wordt.

Hier maak ik uit op dat KPN (postmaster) niet bereid is dit aan te geven richting SPFbl.net?!

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een hostingprovider streng is en naar alle blacklist luistert.

 

 

 

Reputatie 7

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een hostingprovider streng is en naar alle blacklist luistert.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, een blacklist die bedoelt is om spam tegen te gaan moet natuurlijk niet gebruikt worden om toegang te blokkeren.

Je zult dit toch echt met die hostingprovider op moeten nemen want dat is de partij die hier vreselijk de mist in gaat.

Reputatie 7
Badge +24

Hier maak ik uit op dat KPN (postmaster) niet bereid is dit aan te geven richting SPFbl.net?!

KPN is van mening dat hun ip reeksen, en dus ook uw ip, terecht op die lijst staan. Als klant zijnde houd het dan dus snel op. Daar valt dan niet tegenop te praten.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een hostingprovider streng is en naar alle blacklist luistert.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, een blacklist die bedoelt is om spam tegen te gaan moet natuurlijk niet gebruikt worden om toegang te blokkeren.

Nou... misschien niet de bedoeling. Maar ik zou er niet vreemd van op kijken als het wel zo gebeurt.

Maar de lijst waar het hier om gaat is geen blacklist. Ook niet voor spam.