Beantwoord

Kpn Veilg houdt websites (PostNL, ING) tegen

  • 20 December 2021
  • 10 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik moet iets kopen op Postnl. Helaas kan dat niet ergens anders. Ik krijg meteen een melding van kpn 'veilig' dat ik toestemming voor het bezoeken van deze site moet geven. Dat doe ik. Ik ga weer naar Postnl, weer hetzelfde. Nu krijg ik als ik weer naar Postnl zoek vanuit Google alleen een enorme rits cijfers, letters en leestekens. Horizontaal. Wat heb ik fout gedaan?  Ik kan meerdere websites niet meer bezoeken terwijl dat vanmorgen nog kon. Ik krijg nu bij iedere website op mijn pc de melding dat de beveiligde verbinding mislukt is. Ik kan geen gebruik meer maken van ING, ook nog. De app mag niet, ik mag niet inloggen. Wat is dit, zal ik kpn veilig er mss af moeten gooien? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 December 2021, 16:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Er is iets mis bij kpn. Ik heb een onaangename chat gehad. Ik heb gevraagd of ze mij kunnen bellen. Dat wil kpn niet. Ik moet bellen. Dus gebeld, tot 15 wachtenden voor me. Ik zal er maar vanuit gaan dat het voorlopig niet veilig is transacties te plegen ivm een fout in mijn kpn 'veilig'. Ik zal ook mensen uit mijn omgeving die kpn hebben, waarschuwen. Ik kon ook mijn reactie niet updaten. Fijne dag allemaal

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon geen KPN Veilig gebruiken --> probleem opgelost 😊

Hallo @Ecaj heb je de bankierbeveiliging aan- of uit staan binnen KPN-Veilig.?

Is PostNL een bankieromgeving of anderszins.?

Aan KPNVeilig kun je ook opgeven dat specifieke websites altijd doorgelaten moeten worden, de verantwoording voor de veiligheid van de website ligt dan bij jou en niet (meer) bij KPNVeilig.

 

Reputatie 7
Badge +28

Er lijkt wel wat raars aan de hand te zijn. Er is een foutmelding binnen KPN Veilig dat de securitycloud niet beschikbaar is. 

Normaal krijg je die melding nooit te zien. 

 

@Ecaj 

Misschien toch even KPN Veilig tijdelijk op non-actief zetten. 

Meestal lost KPN een storing snel op. 

 

Ik heb een chat gehad met een  medewerker die amper reageerde. Hij kon nog net melden dat hij vond dat er iets serieus aan de hand was en dat ik zelf moest bellen. KPN zpu niet naar buiten kunnen bellen. Reden kreeg ik niet dus noemde ik dat KPN mij moet bellen, niet andersom.. Juist om hoe hij het zei dacht ik, dat ga ik niet doen, straks is er een beveiligingsprobleem en krijg ik spijt dat ik gebeld heb 😬. Plots begon hij over een storing die al voorbij was. Uiteraard had ik net de storingschecker geraadpleegd, geen storing bekend. Ik ben niet gebeld door KPN, heb ook geen bericht meer gehad. Ik kan weer normaal sites bezoeken, sinds kort (heb het maar een tijdje niet geprobeerd). Ik zet ook nog liever niets op non-actief, ik heb het programma al eens opnieuw moeten installeren mbv een medewerker, dus ik durf er even niet aan te komen ☺️

Hallo @Ecaj heb je de bankierbeveiliging aan- of uit staan binnen KPN-Veilig.?

Is PostNL een bankieromgeving of anderszins.?

Aan KPNVeilig kun je ook opgeven dat specifieke websites altijd doorgelaten moeten worden, de verantwoording voor de veiligheid van de website ligt dan bij jou en niet (meer) bij KPNVeilig.

 

De bankiersbeveiliging staat aan, daar verscheen een melding. Post nl wordt als bankier gezien, zowel op pc als op android. Op de pc zie je zo'n belijning of hoe je dat ook noemt, om de site heen gaan met de melding bankier beveiligd Die staat dus gewoon aan. Ik denk toch dat er iets aan de hand is idd bij KPN

Reputatie 7
Badge +24

KPN zpu niet naar buiten kunnen bellen. 

Kan wel. Maar het is beleid om dat niet te doen. KPN medewerkers bellen soms klanten op. Dat doen ze als ze dat zelf willen. Niet zomaar op verzoek van de klant. Als de klant een probleem heeft kan deze zelf bellen. 

Ik heb al uitgelegd waarom ik dat niet doe.

Tja, dan word het lastig, KPN gaat jou never bellen als jij KPN niet eerst belt op 0800-0402, als het dan nodig blijkt kan een medewerker beslissen of die terug belt als er iets uitgezocht moet worden.

Een chat medewerker zal ook niet bellen, die zit achter de chat en is geen call center nedewerker.

En KPN veilig, heb het effe getest omdat het “gratis” is, wat een slecht beveiligings programma is dat zeg, ik betaal wel wat voor mijn beveiliging en nooit last dat iets niet wil.

Reputatie 7
Badge +28

 

 

De bankiersbeveiliging staat aan, daar verscheen een melding. Post nl wordt als bankier gezien, zowel op pc als op android. Op de pc zie je zo'n belijning of hoe je dat ook noemt, om de site heen gaan met de melding bankier beveiligd Die staat dus gewoon aan. Ik denk toch dat er iets aan de hand is idd bij KPN

Ik heb een uitgebreide scan uitgevoerd. Niets gevonden. Daarna de PC opnieuw opgestart. Daarna werkte alles weer normaal. Alleen de bankiersbeveiliging staat bij mij standaard uit.