Vraag

KPN Veilig blokkeert weer sites, zoals AD.nl

  • 4 October 2022
  • 19 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 2

Net zoals een paar weken geleden

KPN Veilig blokkeert vandaag weer sites zoals:

AD.nl

Iindebuurt.nl


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @hcwwch binnen je pakket kun je aangeven dat die sites voor jou veilig zijn en komen ze in het vervolg goed door.

 

Reputatie 2

Dat vind ik echt geen oplossing. 

Ik wil geen gezeur dat ik iets moet wijzigen als ik normaal daar geen last van heb.

Reputatie 7
Badge +9

Net zoals een paar weken geleden

KPN Veilig blokkeert vandaag weer sites zoals:

AD.nl

Iindebuurt.nl

Hier inderdaad hetzelfde probleem. Misschien kan een moderator dit weer oppakken en het probleem weer laten oplossen.

Piet.

Reputatie 2

Gebruik geen KPN Veilig meer in mijn dagelijkse bezoek aan internet, maar heb het nog op een oude pc staan. Check gedaan. Ook Volkskrant, Parool en Stentor zijn onbereikbaar. Vervolgens DPG Media bezocht en bij klantenservice  https://www.dpgmediamagazines.nl/contact/ een kader rechts onderin gevonden : Heb je een vraag over online veiligheid > Meld veiligheidsissue. Daar het probleem neergelegd, dan weten ze nu misschien dat hun dagbladen onbereikbaar zijn voor “KPN Veilig”-  gebruikers. Ben het geheel met je eens dat je geen uitzonderingen moet gaan inbouwen, zoals JanD aangeeft in zijn reactie.

Reputatie 7
Badge +28

Net zoals een paar weken geleden

KPN Veilig blokkeert vandaag weer sites zoals:

AD.nl

Iindebuurt.nl

Hier inderdaad hetzelfde probleem. Misschien kan een moderator dit weer oppakken en het probleem weer laten oplossen.

Piet.

@P.J.M. van der Vooren 

Je kunt er zelf ook wat aan doen : 

 

Open (de app van) KPN Veilig

Kies veilig browsen en bankieren

Kies Toegestane en beveiligde websites beheren

Kies Veilig browsen

Kies Website uitzonderingen

Voeg daar handmatig de websites toe die jij als veilig beschouwt  

Reputatie 2

Dat is geen robuuste oplossing:

Een site kan ook onveilig worden en daar heb ik ook KPN Veilig voor, daar moet ik zonder uitzonderingen op kunnen vertrouwen!

Hoi @hcwwch . Wat vervelend dat dit gebeurt. Worden die sites nog steeds geblokkeerd? 

Heb je nog méér voorbeelden? 

Reputatie 2

Nee, het zijn nog steeds:

AD.nl

indebuurt.nl

En soms als je vanuit nu.nl wordt doorgestuurd naar een andere site.

 

Reputatie 7
Badge +16

De gehele range van DPG media worden geblokkeerd. Hier valt o.a. Q-Music, AD.nl en TotaalTV onder. Waarom is mij ook niet geheel duidelijk @Erwin_ .

 

Reputatie 7
Badge +9

Nee, het zijn nog steeds:

AD.nl

indebuurt.nl

En soms als je vanuit nu.nl wordt doorgestuurd naar een andere site.

 

@Erwin_ Het betreft alle websites die vallen onder het uitgeversconcern DPG Media.

Piet.

Reputatie 7
Badge +9

Gebruik geen KPN Veilig meer in mijn dagelijkse bezoek aan internet, maar heb het nog op een oude pc staan. Check gedaan. Ook Volkskrant, Parool en Stentor zijn onbereikbaar. Vervolgens DPG Media bezocht en bij klantenservice  https://www.dpgmediamagazines.nl/contact/ een kader rechts onderin gevonden : Heb je een vraag over online veiligheid > Meld veiligheidsissue. Daar het probleem neergelegd, dan weten ze nu misschien dat hun dagbladen onbereikbaar zijn voor “KPN Veilig”-  gebruikers. Ben het geheel met je eens dat je geen uitzonderingen moet gaan inbouwen, zoals JanD aangeeft in zijn reactie.

De link is daar niet echt voor bedoeld. Het is ook niet hun probleem.

Reputatie 7
Badge +9

De gehele range van DPG media worden geblokkeerd. Hier valt o.a. Q-Music, AD.nl en TotaalTV onder. Waarom is mij ook niet geheel duidelijk @Erwin_ .

 

DPG Media-websites worden nog steeds geblokkeerd door KPN Veilig, net als vorige maand een paar dagen het geval was.

Benieuwd of @Erwin_ al iets meer te weten is gekomen.

Piet.

Reputatie 7
Badge +16

Heb momenteel een uitzondering aangemaakt. Zodat dit niet meer voorkomt. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Heb momenteel een uitzondering aangemaakt. Zodat dit niet meer voorkomt. 

 

Daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost.

Piet.

Reputatie 7
Badge +16

Daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost.

Piet.

Nee dat niet, maar ik zie niet in waarom DPG Media een potentieel risico kan zijn. Dus voor mij is het dan wel opgelost zo😉. Maar als tijdelijke workaround voor nu is wel handig.

Reputatie 2

Probleem lijkt na 5 dagen opgelost.

 

Reputatie 2

Hallo hcwwch,

Gelijk maar even uitgeprobeerd. AD, Volkskrant en Stentor (leek me voldoende) zijn inderdaad weer bereikbaar met ingeschakelde KPN Veilig (geen ingebouwde uitzondering en andere kunstjes).
Voor hoelang en wie heeft dit nu opgelost?  Want dat hoor je niet, kijkend naar de vorige blokkade.
KPN mag wat dat betreft ook wel eens wat van zich laten horen als verschaffer van KPN Veilig.

Reputatie 7
Badge +16

KPN mag wat dat betreft ook wel eens wat van zich laten horen als verschaffer van KPN Veilig.

Naja KPN levert dit product, maar F-Secure is de eigenaar en verantwoordelijk voor de databases e.d. 
Heel officieel zou F-Secure Safe dus ook de sites van DPG moeten hebben geblokkeerd vorige week. KPN kan echter alleen tickets inschieten bij F-Secure, deze moeten de meldingen dan beoordelen en vrijgeven. 

Reputatie 2

Ik ken het contract tussen KPN en F-secure natuurlijk niet maar ik zou deze oplossingstijd voor zo'n incident niet geaccepteerd hebben. Het kan natuurlijk ook dat KPN pas later aan de bel getrokken heeft.