Beantwoord

KPN Veilig kritische foutmelding en hangt vast in een opstart loop

  • 23 August 2023
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

KPN veilig blijft na installatie hangen in een “kritische fout” melding ‘uw pc moet opnieuw worden opgestart’ in een rood afgekaderde alinea met sneeuw over het logo. De Pop-up om opnieuw op te starten blijft verschijnen. Ja, pc voldoet aan alle eisen. Geen andere virus software draaiende, naast Windows 10 Defender. Deze aan/uit zetten had ook geen effect.

Ik heb hem al 4x opnieuw geïnstalleerd. Vrijgegeven en weer aangemeld. Alles geüpdate.

Tips?

icon

Beste antwoord door Mary76 24 August 2023, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Opgelost! Voor degenen met hezelfde probleem hier de uitleg:

  1. check windows 10 update. Instellingen>updates.  Staat er “Windows 10 22H2” failure? (ik kreeg hier een foutmelding dat het via de PC niet lukte). Zo ja, maak eerst een herstelpunt of backup van je PC. Daarna:
  2. download deze update via de Windows assistent Download Windows 10 (microsoft.com)
  3. Heb geduld, dit duur een kwartier. Daarna start hij opnieuw op en begint weer alles te verwerken. In totaal ca. 1 uur tijd.
  4. Hij begint met een zwart scherm Hallo. Schrik niet, al je gegevens staan er nog op
  5. Eenmaal opgestart op je desktop, klik KPN Veilig aan. Deze stond bij mij op ‘onbeveiligd'. Aldaar ingeschakeld...en zo waar, hij doet het!