Beantwoord

KPN Veilig op Windows 10 computers: wel of niet beveiligd?

  • 23 February 2022
  • 5 reacties
  • 389 keer bekeken

Goedendag,

 

Ik heb KPN veilig voor 12 apparaten. Op Mijn windows 10 computers is het verwarrend dat erbij ‘instellingen’, alles lichtgrijs is. Aan de linkerkant staat een optie beheerdersrechten. Zodra ik daar op klik staat dat de automatische scans wel op groen geldt ook voor de andere opties. Ik zie dat KPN veilig geen rapporten maakt van automatische scans. Ben ik nu wel goed beveiligd ik betaal er tevens voor. Op mijn Android tablet zie ik bij ‘Instellingen’, alles wel op groen staat i.p.v. grijs. Hoe zit dit. Ik heb 1,5 week geleden mijn KPN veilig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Graag hulp hierbij.

icon

Beste antwoord door Hanna_ 25 February 2022, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Ferry01, welkom. 

Wat apart, zou jij eens een screenshot kunnen plaatsen van wat je ziet? (eventuele privé gegevens graag onleesbaar maken) 

Maak je misschien gebruik van een andere anti-virus op jouw Windows computer? Twee anti-virus programma's op één computer gaan helaas niet samen, verwijder deze dan eerst. 

Op de webpagina KPN Veilig vind je antwoorden op veel gestelde vragen en verdere probleem oplossingen.  Zo ook het volgende antwoord: 

 

Hoe weet ik of KPN Veilig op mijn apparaat werkt?

Als je KPN Veilig hebt gedownload en de installatiestappen hebt voltooid, is je apparaat beveiligd. Als je KPN Veilig opent op je apparaat, zie je de status van de verschillende functionaliteiten. Groene meldingen zijn oké, oranje meldingen geven aan dat een functie is uitgeschakeld. Dit hoeft geen probleem te zijn als je er bewust voor hebt gekozen om deze functie (nog) niet te gebruiken.

Op de KPN Veilig beheerpagina zie je soms een uitroepteken bij een apparaat dat je kort geleden hebt toegevoegd. Als je op het apparaat klikt, krijg je de melding "Dit apparaat wordt nog niet beschermd" Dit betekent in sommige gevallen dat je apparaat dat je zojuist hebt toegevoegd, wel degelijk beschermd is, maar dat de KPN Veilig beheerpagina nog niet volledig bijgewerkt is. Dit kun je oplossen door op [vernieuw] te klikken. Krijg je nog steeds de melding dat het apparaat nog niet wordt beschermd? Voltooi dan de installatiestappen van KPN Veilig op het apparaat om goed beveiligd te zijn.

De eerste shot is in de modus instellingen.

De tweede shot is uit de instelling.

Ik gebruik op mijn computer Advance systeem care pro.

ik heb het zonder advance geprobeerd maar ik zie geen verandering in mijn KPN veilig?

 

Bij de eerste heb je beheerdersrechten, bij de tweede ben je niet ingelogt als beheerder, als Windows 10 geen melding geeft dat je niet beveiligd bent is het gewoon actief.

Ok , bedankt voor het antwoord.