Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig virusdatabase updaten lukt niet


KPN Veilig waarschuwt dat ik de virusdatabase moet updaten. Als ik op de ‘ update-knop’ druk gebeurt er niets en kom ik in een loupe. Wat is er aan de hand?

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi Allen, 

Ik heb terugkoppeling ontvangen. Afgelopen week is er een nieuwe versie uitgekomen. Versie 19.1. Die moet het automatisch update probleem oplossen. Heb je deze nog niet, verwijder dan KPN Veilig en installeer deze opnieuw. Dan moet het vanaf dan weer automatisch gaan. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 14 juni 2022

Hoi @cecilia14, welkom. 

Dat is niet goed. Het updaten lukt dus niet. Wat krijg je dan precies te zien? Heb je daar een screenshot van?

Verder ben ik ook wel benieuwd of je andere browsers hebt geprobeerd? Lukt het dan wel?

Zo niet, welke browsers? En welk besturingssysteem heb je op de computer?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 juni 2022

Als ik dan op ‘updaten’ klik krijg ik:

En dan gebeurt er niets

 

Ik heb een MACOS Montery versie 12.4

Mijn browser is Safari Ik heb geen andere browser geprobeerd, weet ook niet hoe dat zou moeten….

 

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 15 juni 2022

Bedankt hiervoor. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens kijken waar ik dat kan melden. 


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 juli 2022

Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik ervaar namelijk dezelfde problemen, zelfde OS en versie.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 4 juli 2022

Ik heb hier zo geen idee van, maar ik wil graag melding voor je maken @Woeiman. Hoor ik graag weer van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 juli 2022

Gisteren de KPN veilgapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer!


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 juli 2022
Bart_Z schreef:

Ik heb hier zo geen idee van, maar ik wil graag melding voor je maken @Woeiman. Hoor ik graag weer van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 

Ik heb mijn profiel zo goed mogelijk aangevuld. Maar de abonnementsnummers vind ik nergens terug...


  • 0 reacties
  • 4 juli 2022

Hallo @Woeiman , je klantnummer vindt je terug op je thuisfactuur.

 


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 juli 2022
JanD schreef:

Hallo @Woeiman , je klantnummer vindt je terug op je thuisfactuur.

 

Staat er nu ook in. Wel vreemd dat die niet in Mijn KPN staat.

 

Maar @Bart_Z, hopelijk kunnen jullie dit nu oplossen.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 5 juli 2022

@Woeiman, je hebt dezelfde instellingen als cecilia14? Zij geeft aan na het verwijderen en en opnieuw installeren dat het weer werkt. Wil je dat ook proberen?


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 juli 2022

Verwijderen is helemaal geen echte oplossing, maar een work around. De applicatie zou gewoon moeten bij kunnen werken.

Geef mij dan maar de XS4All versie terug, die werkt tenminste naar behoren.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 11 juli 2022

Ik ben het met je eens. Maar de workaround heeft wel gewerkt. 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 maart 2023

Is het probleem al opgelost? Want ik heb er ook last van. Heb os met firefox

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 31 maart 2023

Heb je veilig al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft eerder bij anderen voor de oplossing gezorgd. 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 april 2023
Bart_Z schreef:

Heb je veilig al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft eerder bij anderen voor de oplossing gezorgd. 

Het is niet de bedoeling dat ik het steeds verwijderd en weer opnieuw moet installeren. Het programma moet gewoon werken.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 3 april 2023

Nee dat begrijp ik. Ik vraag ook niet om het steeds te verwijderen, maar slechts 1 keer. Hoe gaat het dan?


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 april 2023
Bart_Z schreef:

Nee dat begrijp ik. Ik vraag ook niet om het steeds te verwijderen, maar slechts 1 keer. Hoe gaat het dan?

Dit heb ik al eens een keer eerder gedaan. Dus ik moet nu weer verwijderen en opnieuw installeren. Wat is dit nu voor manier van bijwerken.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 4 april 2023

Dat was mij niet duidelijk, vandaar de vraag. Kun je jouw profiel van gegevens voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken of ik verdere melding voor je kan maken. 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 april 2023
Bart_Z schreef:

Dat was mij niet duidelijk, vandaar de vraag. Kun je jouw profiel van gegevens voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken of ik verdere melding voor je kan maken. 

Heb het zo juist ingevuld.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 5 april 2023

Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst, zij gaan het verder onderzoeken en zullen nog contact met je opnemen. Hoor graag van je als er contact is geweest. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 april 2023

Hier hetzelfde terugkerende probleem. App al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar nu wil  ie idd niet updaten. Althans, ik krijg een terugmelding dat de update check is gedaan en dat de app up to date is, maar het app icoontje blijft een waarschuwing geven en de versie lijkt idd veel te oud.

Ook hier MacOs, laatste update. App loopt niet via een browser, dus dat lijkt me niet relevant


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 8 april 2023

@HansBar kun je ook jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, kijk ik met je mee of hier melding van kan maken. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 9 april 2023

@HansBar voor jou ook melding gemaakt. Hoor graag als er contact is geweest. 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 april 2023

Zelfde verhaal hier: MacOS Ventura 13.3. Blijf in loop zitten van bijwerken.

En nee, ik ga mn profiel niet aanvullen. Geloof dat dat geen vereiste is voor een werkende software update.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 12 april 2023

Nee klopt. Maar als je die wel toe zou willen voegen aan jouw profiel, dan kan ik daar melding van maken. Hoe meer hoe duidelijker het is om er nog meer mee  aan de slag te gaan.