Beantwoord

Mogelijke Phishing SMS nieuwe simkaart

  • 14 May 2021
  • 4 reacties
  • 771 keer bekeken

Ik heb een sms van KPN gekregen met het verzoek om een nieuwe simkaart aan te vragen. Aangezien ik doof ben  en niet telefonisch kan reageren zou ik graag een bevestiging per e-mail willen krijgen, zodat ik het zwart op wit heb. Dit i.v.m. de vele nepberichten die via e-mail en telefoon de ronde doen.

Het oude e-mailadres van KPN staat nog in mijn account, maar dat is vervallen.

Met vriendelijke groeten,

P.A. van Vaalen

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 14 May 2021, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @19PietKPN38,

Is dit geen phishing? Tegenwoordig doen criminelen alles om aan geld te komen. Je kunt met de KPN niet e-mailen, wel kun je met ze chatten:

Ga naar Chat

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Zie ook dit topic:

https://forum.kpn.com/prepaid-16/nieuwe-simkaart-wegens-veiligheidsupdate-540544

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Phishing of niet, waarschijnlijk niet. Maar….

als je je kaart gewoon bij kpn zelf besteld is er sowieso geen probleem.

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm

Oude(re) simkaarten ondersteunen geen 4G. Staat er 3G op je telefoon buiten de deur, dan is het zeker zaak die sim te vervangen. Anders heb je straks nauwelijks nog internet buiten de deur, want 3G gaat eruit vóór eind van dit jaar. En via GSM / 2G is het maar 120 Kb/s.

Reputatie 7
Badge +17

@19PietKPN38 ik heb in de systemen kunnen zien dat je inderdaad nog een oudere Telfort simkaart hebt. Om volledig gebruik te kunnen blijven maken van de diensten moet deze een keer omgeruild worden. Je kan de simkaart omruilen via onze website of door bijvoorbeeld langs te gaan in een van onze KPN winkels