Onze webshop wordt geblokkeerd door KPN Veilig

  • 27 October 2023
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Onze webshop wordt geblokkeerd door jullie diensten KPN Extra Veilig en KPN Veilig Virusscanner.

We hebben diverse klanten die gelukkig ons bellen en dit vertellen. Maar hoeveel vertellen het niet en gaan door naar onze concurrent?

 

Ik weet dat jullie technisch de dienst hebben uitbesteed aan F-Secure.

 

Kom niet met het antwoord om F-Secure te contacten want:

 

1.het is jullie dienst

2.op dit forum kun zien en lezen dat er vele ondernemers gedupeerd worden en van het kastje (F-Secure) naar het muurtje (KPN) worden gestuurd.

 

Ik stel KPN bij deze aansprakelijk voor geleden schade en wens dat onze webshop onmiddellijk wordt gedeblokkeerd in jullie twee diensten.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels


5 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Wat vervelend MB1967, zeker als dat je bedrijfsvoering raakt. Het betreft wel een dienst van F-Secure en ik heb als medewerker van het forum niet direct invloed op de werking van dit programma. Welke melding krijgen de bezoekers dan exact? Heb je dit ook al gemeld bij de partij waar je de webshop hebt gehost? Wellicht is iets op domeinniveau wat de blokkade veroorzaakt?

Beste Remco,

Het is een dienst van KPN welke de software inkoopt van F-Secure. Jullie bieden deze diensten aan onder KPN-label en het is ook jullie verantwoordelijkheid.

Zoals je kunt lezen op dit forum zijn er tientallen ondernemers die niet alleen hinder ondervinden maar zelfs financiële schade leiden. Wij ook.

Maar het wordt nog erger.

Gisteren telefonisch contact gehad met KPN die vertelde dat er geen ticket kon worden aangemaakt omdat wij geen diensten afnemen bij KPN.

Zijn jullie nu helemaal….

Het is schandalig! Graag verneem ik een passende oplossing, een telefoonnummer (geen algemeen nummer) of een direct mailadres.

Ik ga deze kwestie in ieder geval melden bij de ACM.

Reputatie 7
Badge +13

Je kan ook altijd zelf een zogenaamde “false positive” doorgeven op: https://www.f-secure.com/en/support/submit-a-sample . Als je dat onderbouwt met screenshots en de melding in kwestie, dan kan F-Secure daar ook even naar kijken. 

Beste Remco,

Wat is er niet duidelijk. Het is jullie dienst! Dat de “grondstoffen”(de technologie) worden ingekocht  van F-Secure is de keuze van KPN.

Jullie zijn eindverantwoordelijk😤!

En je denkt dat ik aan onze klanten, die de moeite wel nemen om dit probleem te melden, ga vragen om screenshots te maken van hun browser? 

Echt hé….

Gaan jullie het nou oplossen of niet? Of moet ik met tien medeondernemers naar KASSA?

 

 

Hier hetzelfde probleem. KPN is verschrikkelijk in het oplossen van deze problemen. Als ondernemer raad ik het dan ook (omwille hiervan) absoluut NIET aan om KPN te nemen. KPN veilig is dan weer van F Secure en KPN Extra veilig van Fortinet als ik het goed heb. Mijn website is bij beide diensten bekend als veilig en toch houd KPN het tegen. Overal werkt het verder. 

 

Heb je inmiddels een oplossing? Bij mij zijn ook alle opties al doorlopen. Contact gehad met F Secure (die gek worden van de KPN klanten die hun bellen en aangeven dat KPN een portal heeft waarmee ze contact etc onderhouden met F secure) en fortinet die ook aangeeft dat de website veilig is. Ik weet het ook niet meer.

 

Reageer