Beantwoord

Oplichting via telfort nummer, kan deze persoon worden achterhaald?

  • 27 November 2023
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Beste meneer, mevrouw,

Wij hebben via een Telfort nummer een Tikkie ontvangen en betaald (vrijdag 24 november) nadat wij via een Facebook advertentie 4 stoelen voor de tuin hadden gekocht te 330 EUR. Na de betaling zouden wij een Track en Trace ontvangen (zaterdag 25 november) en sindsdien niks meer gehoord. Wij gaan hiervan aangifte doen bij de politie, want na het controleren van het 06-nummer (Bedrijfsnummer) op de website van de politie kwamen wij erachter “Er zijn meldingen over deze verkoper!”. Ik houd het 06-nummer voor nu nog privé i.v.m. de privacy, maar ik kom graag in contact hoe we deze persoon vinden kunnen / het beste kunnen oplossen. Het 06-nummer wordt ook herkend op 2 Facebook groepen (Verkoop Leeuwarden en omgeving + verkoop en koop 043). Daar heb ik de moderators ook gevraagd om hierin te kijken (nu nog in afwachting van hun reactie). 

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Julian Thans

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 28 November 2023, 16:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

KPN zal zelf geen namen van telefoonnummers doorgeven vanwege de privacywet. Mijn advies: Doe aangifte....

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Julian Thans, mooi balen zeg van die stoelen. Ik snap dat je heel graag actie wil ondernemen. Dat zal wel via de politie moeten. KPN zal in dit soort situaties gegevens kunnen verstrekken als de politie daar om vraagt. 

Het advies luidt dan ook om aangifte te doen. 

Reputatie 7
Badge +7

Helaas kan je via jouw bank ook niets achterhalen: ook dit heeft met privacy wetgeving te maken. 

Reageer