Beantwoord

SMS-bericht over 5GB extra: phishing of niet?

  • 3 December 2021
  • 6 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik krijg zojuist een SMS namens kpn (?) Ik zou 5 gb tegoed krijgen ivm feestdagen. Kom er verder nergens iets over tegen op de site van kpn. Als ik het vraag aan de chatbot van de ks krijg ik een achterlijk antwoord. Is dit fishing of krijg ik echt 5 gb extra??

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 December 2021, 22:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Theo004 ,

Als het goed is, heb je de 5 GB inmiddels ontvangen. Je hoeft er verder niets voor te doen. 

Ook nergens op klikken ofzo. Dat is niet nodig. 

 

Ik heb nog niets ontvangen hoor. Maar bedankt  voor je berichtje 

Reputatie 7

Ik heb nog niets ontvangen hoor. Maar bedankt  voor je berichtje 

Kijk eens in MijnKPN, dan zie je die 5GB bij jouw lopende databundel opgeteld.

Gebruik wel de nieuwste versie van de MijnKPN app (6.3.0).

Dank je. Ik had de vorige versie van de app nog. Na update heb ik inderdaad op beide abonnementen 5000 gb extra. Toch blijf ik die (ongetwijfeld goedbedoelde) communicatie met sms'jes in deze tijd nogal tricky vinden. Ik open de meegestuurde linkjes in ieder geval nooit.

Reputatie 7
Badge +28

Klopt, je ziet soms haast het verschil niet tussen een echt sms-je en een nepper. Goed om niet zomaar op links te klikken of iets te openen. Wat betreft KPN-berichten : Je kunt altijd kijken naar de status van jouw abonnement in jouw app of in Mijn KPN. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Theo004, heel goed dat je even aan de bel trekt als je het niet vertrouwt!

Mensen worden gelukkig steeds voorzichtiger maar dat heeft als keerzijde dat het weinig uitmaakt of we nou sms'jes sturen of mailen, we krijgen steeds vaker de vraag of iets wel klopt :wink:

Gelukkig kan je via de MijnKPN app heel makkelijk controleren of je écht extra data hebt ontvangen :slight_smile: Veel plezier met je december cadeau!