SMS Phishing is zeer vervelend. Deel het met elkaar

  • 5 November 2021
  • 9 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Vervelende sms’jes? Wie vindt dat niet vervelend, in deze topic kun je dit delen met ons! Niks is vervelend om zo’n sms’je te krijgen met de mededeling dat er een pakketje 📦 voor jou klaar ligt. Klik nooit op zo’n link, want ze gaan met privégegevens er vandoor. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Pas op! Voor deze 06 nummer:

Klik of tik niet op deze link als je die krijgt per sms. 

Hallo,

weetje wat ik niet snap, iedereen weet ons te vertellen dat die telefoonnummers gevaarlijk zijn en dat we die niet moeten bellen of openen.

Als ze zo gevaarlijk zijn waarom worden die dan niet geblokkeerd?

Leg mij dat maar eens uit, 

Gr. Ruud 

Reputatie 7
Badge +22

Dit kan KPN helaas niet blokkeren, vaste telefoonnummers kan KPN ook niet blokkeren. Maar met onze mobieltjes kunnen we die nummers wel blokkeren, dat is wat ik dan graag duidelijk wil maken. En als er meldingen komen van ongewenste sms’jes en het zijn er genoeg, misschien dat KPN er dan wel iets mee kan. Maar criminelen zijn ook niet dom helaas, die pakken gewoon weer een nieuwe 06 nummer. En dat zijn meestal allemaal prepaid, en deze zijn niet te traceren. 

De laatste maand wordt ik bijna dagelijks ge-smst met deze phishing links. Natuurlijk blokkeer ik ze allemaal, maar het is super irritant! Hier een paar voorstellen met de bijbehorende nummers  misschien kunnen jullie daar meer mee?

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Corine M, dan kun je aan de gang blijven. Want ze gebruiken iedere keer een ander 06-nummer, deze zijn ook niet te achterhalen omdat ze prepaid gebruiken. Gewoon blijven zorgen dat je je 06-nummer niet overal laat registreren dan zal het wel meevallen. Ik heb het gelukkig zelden dat ze mij eruit vissen. 

Reputatie 7
Badge +7

Pas op met achterlaten van je nummer op de socials, marktplaats, etc. dat is de grootste tip in dit geval!

Reputatie 7
Badge +22

Pas op met achterlaten van je nummer op de socials, marktplaats, etc. dat is de grootste tip in dit geval!

Dat klopt helemaal, goede aanvulling @driemaster. 😉👍🏼

Beste @Corine M, dan kun je aan de gang blijven. Want ze gebruiken iedere keer een ander 06-nummer, deze zijn ook niet te achterhalen omdat ze prepaid gebruiken. Gewoon blijven zorgen dat je je 06-nummer niet overal laat registreren dan zal het wel meevallen. Ik heb het gelukkig zelden dat ze mij eruit vissen. 

Ik laat zelden mijn nummer achter, gebruik daar vaak mijn vaste nummer voor. Jawel, wij hebben nog een oldschool landlijn...

Reputatie 7
Badge +7

Nog een tip! Neem een prepaidje en gebruik dit nummer als je iets besteld ofzo