Vraag

Sms Phising op naam

  • 5 August 2020
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Vandaag onderstaande sms ontvangen met mijn naam er in. In mijn kennissen kring zijn er meer. 
 

ABN AMRO:Beste Putten D vd ,
Er staan 5 incasso opdrachten klaar op 05/08. Herkent u dit niet? Storneer de opdrachten via: https://lihi1…....

 

afzend nummer:+31 6 51 47 39 72


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Davy4all, welkom! Wat rot dit.. Goed dat je er niet ingetuind bent! Ik zou 'm in ieder geval even melden bij de ABN. Meer kan je niet doen, denk ik!

Wat is het nummer bij sms *31*5

en het nummer 66#

Hallo @Davy4all , kijk even op de website van de ABN hoe je dit misbruik kunt melden, de SMS nog niet weggooien, die wil ABN graag hebben, maar niet op de link klikken binnen de SMS.

 

Reputatie 7

Vandaag onderstaande sms ontvangen met mijn naam er in. In mijn kennissen kring zijn er meer. 

Heb jij jouw telefoonnummer in sociale media gekoppeld aan jouw naam?

Zou het kunnen dat iemand uit jouw kennissenkring zijn/haar telefoon kwijt is (gestolen) of dat zijn/haar whatsapp gehackt is?

Dat is eigenlijk wel aannemelijk omdat anderen uit jouw kennissenkring ook dergelijke smsjes hebben ontvangen.

Reputatie 7
Badge +30

Wat is het nummer bij sms *31*5

en het nummer 66#

@V W wat bedoel je precies?

 

@JanD en @wjb jullie reageren op TS, maar die vraag is al even geleden gesteld:sweat_smile:

Hallo @Marcia_ , dat is het gevolg van het inbreken van medeforumleden zoals @V W in een bestaand topic van een ander, dan krijg je die verwarring van @wjb  en mijzelf.

Als ik jou was zou ik dan voor @V W een eigen aanmaken en de vraag daar plaatsen.