Vraag

SMS van KEKS Pay

  • 17 April 2023
  • 42 reacties
  • 2640 keer bekeken

Krijg sinds enige dagen elke paar uur een SMS van KEKS Pay (Kroatische betaaldienst). Het blokkeren van deze verzender werkt niet. Toch wil ik van deze betaalterreur af. Staat niet in de lijst met betaalsystemen op de speciale SMS betaaldiensten.

Dit staat er in het scherm:

<#> KEKS Pay pristupni kod je (nummer) (datum) (tijd) mk78/5KIEZM

Nummer, datum en tijd wijzigen steeds. Vertaald staat er “de toegangscode is...”

Ik neem aan dat de verzender steeds een ander telefoonnummer gebruikt en dat daarom het blokkeren niet lukt. De naam is echter wel steeds KEKS Pay.

Gaat klantenservice mij helpen, want er is geen mogelijkheid hierover te contacten helaas.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

@Kpn Ik heb precies het zelfde probleem waarbij ik zojuist contact heb gehad met een medewerker.
alleen de kpn medewerker kon niet helpen deze sms terreur te stoppen.

Kan iemand van KPN inzien waar dit vandaan komt en de services blokkeren?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

KEKS is een soort WieBetaaltWat-dienst. Ik gok dat er flink misbruik van wordt gemaakt door random mensen zo’n bericht te sturen, waaronder jij dus.

Als de klantenservice niet kan helpen, is het wellicht mogelijk om de instellingen in je telefoon zodanig aan te passen dat SMSjes uit Kroatië geblokkeerd worden. Dat werkt natuurlijk alleen als je zelf nooit in dat land komt of daar geen vrienden/kennissen hebt.

Het probleem is dat er geen telefoon nummer achter de service zit. Alleen een naam van de services.

Overigens wel in android de setting gevonden :

Block & filter
When calls or message are blocked > Do not notify

Wellicht dat dat al de melding stil houd ondanks dat de “sender” geblokkeerd is.

Reputatie 7
Badge +9

Je kan daar volgens mij ook expliciet aangeven welke nummers/afzenders geblokkeerd moeten worden. Android kan best veel op dat gebied. En sommige fabrikanten kunnen ook nog blokkeren met caller-ID.

Op mijn oneplus8 (andriod 13) lijkt dit inderdaad te werken, alleen nu even afwachten of ik geen notificatie meer krijg. Want deze kreeg ik nog wel ondanks dat Caller-ID gespecificeerd was voor blokkade.

Reputatie 7
Badge +9

Caller-ID is ook niet 100% waterdicht: de nummers moeten wel toegevoegd zijn aan de database. Die is vrij actueel, maar niet 100% actueel. Succes!

Ik heb net (op een iPhone) Instellingen > Berichten > Onbekend en spam de functie om alleen SMS door te laten bij contacten uit je contactenlijst en de Call Blocker aan gezet voor SMS berichten. Hoop dat dit wat “vangt”

Er is inderdaad een overvloed aan false telefoonnummers gebruikt

Hier hetzelfde probleem. Sinds gisteren 21:00 al meer dan 30 smsjes gehad. Blokkeren werkt niet, blijven doorkomen. 

Als er op land geblokkeerd kan worden zou dat zeer prettig zijn. 

Heb de tip “Berichten > Onbekend en spam” al wel toegepast. 

Hier hetzelfde probleem. 
Had het ook al vertaald vanuit het Kroatisch. 
Dacht dat het om een 3-traps-verificatie zou gaan. Dat iemand dus mijn inloggegevens zou hebben. Dit is stukken minder erg. 
Ik heb een uur geleden en kpn medewerker aan de lijn gehad die helaas niks voor me kan betekenen. Nummer blokkeren werkt niet, meldingen op ‘stil’ zetten wel. Sms komt nog wel binnen, maar mijn mobiel geeft dan geen melding. 

Bij mij komen de sms'jes ook om de haverklap. Jammer dat de KPN niks kan doen. Ook gebeld met de KPN en de tip; blokkeren en wegdoen wat helaas niet helpt. Wat ik al sinds gisteren doe. Geluid uitgezet en proberen niet teveel te ergeren eraan.

Zelfs het alleen toelaten van contacten uit de Contactenlijst werkt niet, komt er gewoon doorheen…. Dat hier niets voor is geeft maar aan hoe kwetsbaar ons “moderne” communicatiesysteem is.

Zelfde probleem hier. Heel erg irritant. Niks aan te doen volgens KPN

Wat grappig is dat de @klantenservice  aangaf nog geen melding te hebben ontvangen hierover.

Echter dit probleem lijkt iets groter dan eerder werd aangenomen.

 

Wellicht toch iets om in te duiken voor KPN engineering.

Voor alle andere de instelling :

Block & filter
When calls or message are blocked > Do not notify

Zorgt er bij mij wel voor dat ik geen meldingen meer krijg.  Een rustige nachtrust is er weer :d

Zelf nog niet eens gevonden hoe ik een mens bij de klantenservice te spreken krijg. Heb geen telefoonnummer of mailadres van @klantenservice . Iemand die wel? Dan kan ik ze even op de hoogte brengen van de problemen.

08000402

 

Op een iPhone in de focusmodus meldingen van berichten (helaas dus alle sms) uitgeschakeld. Dat is voor nu de enige optie. Nog een structurele oplossing gevonden. 

Melding gemaakt op:

https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast/melden-overlast.htm

Bij 08000402 houden ze vol van niets te weten…..

Ook hier hetzelfde probleem. Hoop dat KPN snel meekijkt naar een eventuele oplossing. 

Hier ook al sinds gisteravond tig sms’jes gehad. Wordt er gek van. Ook tegen mij zeiden ze aan de telefoon nog geen meldingen te hebben gehad. Bijzonder na het lezen van dit. 

Reputatie 7
Badge +8

Wat grappig is dat de @klantenservice  aangaf nog geen melding te hebben ontvangen hierover.

Echter dit probleem lijkt iets groter dan eerder werd aangenomen.

 

Wellicht toch iets om in te duiken voor KPN engineering.

Voor alle andere de instelling :

Block & filter
When calls or message are blocked > Do not notify

Zorgt er bij mij wel voor dat ik geen meldingen meer krijg.  Een rustige nachtrust is er weer :d

Deze tag naar klantenservice heeft geen nut want is geen account van een KPN medewerker.

Topic wordt vanzelf opgepakt zonder dat je iemand hoeft te taggen.

 

Dat de klantenservice nog niks weet kan komen omdat het iets recents is en dan moeten er eerste meerdere klanten het probleem melden voordat er meer weet over is.

Vaak gebruiken zulke diensten veel verschillende nummers dus dan blokkeer je het ene en dan gebruiken zei weer een volgende in de hoop dat er iemand wel intrapt.

 

Nogmaals topic wordt vanzelf opgepakt op volgorde binnen komst door een medewerker.

 

Sorry @Roos79 hiervoor, ik dacht dat dit wel linked was.

Ik zal dit niet meer doen :D

Hier ook sinds dit weekend al meer dan 30 sms berichten gehad.   Heb de notificaties van het bericht op stil gezet gister en vandaag 22 berichten ontvangen maar geen meldingen gelukkig.   Hopenlijk valt hier snel wat tegen te doen.

Reputatie 7
Badge +8

Hebben jullie de afgelopen dagen toevallig een app geïnstalleerd?

Of ergens aan mee gedaan kwa win actie of iets?

 

@Roos79 ik persoonlijk niet. Maar de nummers zullen vast uit een data lek daar gekomen zijn.