Beantwoord

spam mail verdwijnen zelf uit de online spambox.

  • 11 November 2020
  • 5 reacties
  • 314 keer bekeken

Hoi,

Ik krijg iedere dag wel een paar spam mail. Soms veel per dag.

Hiervoor ligt ik iedere dag in op de webmail. En verplaats daar de spam mails naar de spam box.

Echter valt het mij op dat er iedere dag minder spam mail in die box zitten. Voorbeeld 4wk geleden 194, dag erna 189 (en dan heb ik er ook nog nieuwe heen verplaatst) dag erop 185, 183, 176. Enzovoorts. En buiten dat ze verdwijnen. Valt mij ook op dat er vaak mails gewoon doorkomen terwijl ze ook al in de spambox zitten, of zelfs er een filter voor is aangemaakt. Met kenmerken als verzender, onderwerp e.d.

Hoe kan dit?

Groet,

GerVenlo

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 17 November 2020, 14:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @GerVenlo Welkom hier op het KPN Forum! Leuk dat je je vraag hier stelt. Ik vermoed dat @Dennis ABD je hier vast meer over kan vertellen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kan maar twee verklaringen bedenken. Een eigen device wat zich met de mail bemoeit. Zeker telefoons ziijn hier bijzonder agressief in.

 

Als tweede zouden derden toegang kunnen hebben tot je account. Verander voor de zekerheid het wachtwoord van je mail. Een stappenplan is te vinden op kpn.com/wachtwoordwijzigen.

Hoi Dennis ABD,

 

Dank voor jou reactie.

Dit gebeurt niet in de spam of ongewenste mail op de laptop of smartphone. Maar echt in de online kon webmail. Het vreemde is dat dit speelt sinds de uitrol van de nieuwe webmail.

Kan het ook zo zijn, tenminste zo lees ik het in de tekst over de nog betere spam bescherming van KPN webmail. Dat als ik een mail in de spambox gooi, dat dan op de een of andere manier er onderzoek gedaan word naar deze spam (zelflerend) dat de server, de KPN webmail software, de KPN spam omgeving. Dit anders ziet en dus niet als spam wil erkennen. En dus uit die spambox verdwijnt? 

 

Het wachtwoord heb ik recent al gewijzigd, dat gaf geen verschil.

De smartphone draaide ik de mail via gmail, heb nu circa een week geleden gmail verwijderd en de office mail er op gezet. Moet zeggen krijg ineens wel minder spam binnen. Maar online loopt de spambox wel nog langzaam leeg. Verder draait er op alle systemen hier in huis (ook de smartphones) Bullguard antivirus software.

 

Groet,

GerVenlo

Reputatie 7
Badge +7

Wij verwijderen hoe dan ook geen mail en verplaatsen ook geen mail nadat het binnen gekomen is. Mail die naar de spam gesleept word, of uit de spam gehaald, word gerapporteerd aan onze anti spam vendor, maar dit doet verder niets met het bericht zelf.

 

Telefoons, en andere mail clients, worden doorgaans ingesteld met een techniek genaamd IMAP. Deze maakt veranderingen rechtstreeks op de server, waardoor veranderingen ook in de webmail te zien zijn. Dit is immers ook slechts een interface die rechtstreeks in de mailbox op de server kijkt.

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik dacht ergens (op het forum) gelezen te hebben dat de spam map automatisch geschoond wordt. Alles ouder dan 30 dagen wordt gewist. Kan dit het verklaren?

Reageer