Beantwoord

Vaak gebeld door buitenlandse nummers

  • 28 February 2022
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Badge

Hoi allemaal. 

Langs deze weg wil ik jullie graag informeren over een oplichterij.

Kreeg een paar dagen geleden onderweg een telefoontje, onbekend 06 nummer. Dus ik nam op met mijn Bluetooth headset. Ik wist meteen wat het was toen ik een bandje hoorde met…

Hallo, this is the national police. Meteen de verbinding verbroken.

https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/engels-telefoontje-namens-dutch-supreme-court/

Wees gewaarschuwd, oplichting raakt je hard (financieel en emotioneel) in zelfvertrouwen en vertrouwen, sowieso als je altijd voorzichtig, alert en waakzaam bent. 

deze versie loopt echt de spuigaten uit. sinds 2 maanden nu ongeveer twee keer per week deze belletjes (ik neem nooit op maar luister de voicemail af, altijd zelfde engelstalig zinnetje)  Het afgelopen UUR 6x  dezelfde ingesproken dreigboodschap van 6 verschillende nummer, van 06 tot landen over heel europa.

Niet leuk meer,  elk nummer blokkeer ik meteen, maar zo vaak gebeld worden door onbekende nummers wordt frustrerend.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 3 March 2022, 08:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @yamaha33, ik snap heel goed dat het storend is als je zo vaak ongewenste telefoontjes ontvangt. 

Goed dat je ze blokkeert. Het is verstandig om er heel voorzichtig mee te zijn. Meestal zakt het vanzelf af. Als je er echt veel last van houdt, kan je overwegen om een nieuw telefoonnummer aan te vragen. Ik kan me alleen voorstellen dat je niet snel voor die optie kiest, maar weet dat het kan.