Beantwoord

Verdacht sms-bericht over overschrijving via Fortumo ontvangen

  • 18 October 2021
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Hallo ik kreeg net begin de middag een smsje binnen van http://s.fortumo.com binnen met de tekst dat er 19,99 euro afgeschreven is van wat niet van mij was, dus ik naar mijn bankrekening kijken niets is nog afgeschreven maar op mijn kpn account staat het wel dat die bedrag in mijn abbonoment word afgeschreven. Dus hoe kan dat? En is het nog mogelijk om die geld niet te laten afrekenen? Heb wel op die site gekeken en een klacht ingediend dus wacht nog op een reactie

 Hopen op een snelle reactie

Mvg

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 19 October 2021, 11:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Benfica12 in ieder geval niet op een link binnen een SMS'je klikken.

Van jouw geval is al eerder melding gemaakt binnen dit forum door i.emand.

En bij een automatische afschrijving meteen storneren.

 

Hallo @JanD zal ik doen want ik kreeg hem zomaar met die bedrag erop in die sms 

oh dan heb ik het nog niet gezien 

 

en jaa zal het terug sturen maar ik zag dat mijn bedrag uit mijn mobiele abbonoment word afgeschreven dus daar zit ik nu op dit moment mee

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Benfica12! Dat is schrikken kan ik me voorstellen, als je zo'n sms ontvangt. Goed dat je voor de zekerheid aan de bel trekt.

Ik sluit me helemaal aan bij het advies van JanD. Daarnaast is het verstandig om jouw app store te controleren, of daar geen aankopen zijn gedaan. Afhankelijk van wat voor telefoon je hebt is dat de Google Play store, of Apple Store. Mocht je wel (onbekende) aankopen tegen komen in je app store of later op je factuur, dan heb ik alvast wat extra informatie voor je:

  • Appstore aankopen via de factuur kun je indien nodig laten blokkeren bij mijn telefonische collega's op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service
  • Om de diensten op te zeggen en voor een vergoeding moet ik je doorverwijzen naar de app store waar deze aankopen gedaan zijn dus bij Apple of Google afhankelijk of je een iPhone of Android telefoon hebt.