Beantwoord

Verdachte sms ontvangen met betaallink en inlogcode

  • 3 December 2021
  • 6 reacties
  • 80 keer bekeken

Geacht forum,

Ik ontving een SMS die ik niet vertrouw.

Is mijn gevoel juist? 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 December 2021, 08:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Eagle-man ,

Dit lijkt nep, nergens op klikken. 

edit : ( Rectificatie geplaatst!, bericht is te vertrouwen.) 


Eerst goed uitzoeken ! 

Als je naar de website van KPN wilt gaan, doe dat rechtstreeks via jouw internetbalk (adresregel). www.kpn.com En log dan in op MijnKPN met jouw KPN-ID.

Check voor de zekerheid wel even in Mijn KPN bij de facturen of je dit bedrag terugziet. En of het inmiddels betaald is. 
 

EDIT : Het lijkt bij nader inzien wel op een correct bericht. Maar je kunt met dit soort berichten niet voorzichtig genoeg zijn. 

Noordzee, hartelijk dank. :wink:

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Eagle-man ,

RECTIFICATIE

De website kpncom/betaalnu blijkt wel te bestaan. 
De kans is dus aannemelijk dat het toch een correct bericht is van KPN. 

Check even iin jouw administratie (MijnKPN en jouw internetbankieren) of de factuur inderdaad bestaat en nog niet betaald is. 
 

Excuses voor de verwarring, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort berichten. 

Reputatie 7
Badge +24

Het is wel gewoon kpn.com. En bij een SMS is het volgens mij zo dat het niet stiekem op de achtergrond een anders adres kan zijn. Wat bij een email of webpagina wel zo kan zijn. Bijvoorbeeld:

kpn.com

Desalniettemin is het een goede gewoonte er niet op te klikken en gewoon zelf naar MijnKPN te gaan om daar te controleren of je alle openstaande facturen betaald hebt.

Reputatie 7
Badge +24

En kijk eens:

Ja, ik ga hem niet voor je betalen...

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Eagle-man ,

In het kader van nazorg: 

Heb je inmiddels jouw administratie gecheckt? 
Als het bedrag toch nog niet betaald is, dan wel gewoon binnen vijf dagen betalen om problemen te voorkomen!