Beantwoord

Virusscan versus time-out beeldscherm en slaapstand

  • 6 December 2022
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Vandaag is de wekelijkse  scan van KPN Veilig bleek te lopen op maandag maar dan was pc uit, nu aangepast naar dinsdag ,  loopt deze door als pc in time-out gaat beeldscherm en/of slaapstand terecht komt.   m v g 

icon

Beste antwoord door GeSp 6 December 2022, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Start 10.00 nu klaar 15.05 !!, ondertussen time-out beeld scherm en slaapstand uitgeschakeld, weet ook wel als je de langzame instellingen aan vinkt dat het lang kan duren, maar lijkt er erg op dat scan stopt als beeldscherm uitschakelt zelfde pc in slaapstand, zal volgende keer nog eens monitoren.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bertjewijn 

 

Als alleen het beeldscherm uit gaat zou de scan gewoon door moeten lopen.

Alleen als de PC ook in slaapstand gaat stopt het scannen.

Dank voor de info, lijkt inderdaad op dat slaapstand invloed heeft, moet/zal deze volgende keer eerder uitschakelen, wel apart is mij nooit opgevallen bij xs4all heeft altijd gewerkt dacht ik. Maar goed weet nu hoe het werkt.

Reputatie 7
Badge +18

Het zal bij XS4all niet anders zijn geweest, het is iets in Windows zelf, die kijkt alleen naar muis en toetsenbord of er activiteit is.

Heb dat zelf ook wel eens gehad, dan ben je iets groots aan het downloaden of grote mailboxen opnieuw aan het synchroniseren en dan valt dat ding in slaap, ik zet slaapstand meestal maar helemaal uit.

Dank voor de info.