Beantwoord

Wat gebeurt er met KPN 1Password wachtwoordmanager als ik overstap naar een andere provider?

  • 5 February 2024
  • 8 reacties
  • 179 keer bekeken

hallo , wat gebeurd er met 1password via kpn als ik van provider veranderd. is 1password dan nog wel  te gebruiken is mijn vraag.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 6 February 2024, 13:13

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goede vraag!

Sowieso vind ik het eigenlijk veiliger om deze gegevens niet in de cloud op te slaan. Er nog los van wat er gebeurt als je weggaat bij KPN.

(Tip: ik gebruik al jaren KeePass: geen cloud nodig en geen abonnementsstructuur)

 

heb ik jaren gehad tot volle tevredenheid  op mijn phone en die van mijn vrouw  en kopie op dropbox . maar veranderingen aan brengen kost heel veel tijd. van daar over stap naar andere wachtwoordmanager vanwege synchronisatie. 

Reputatie 7
Badge +8

Kan je dit opslaan als kdbx file of iets dergelijks?

ja dat kan als kdbx 2 database en csv bestand op pc phone en anders dropbox  of iets soortgelijks

Reputatie 7
Badge +8

Een kdbx bestand kan je in veel andere programma's gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

Dit vind ik ook wel een goede vraag @bouke lindeman en omdat ik niet direct een antwoord had ben ik even op onderzoek uitgegaan.

Als je abonnement bij KPN stopt, eindigt ook je 1Password abonnement.

 

 

 

 

Nu betreft het niet een product van onszelf, maar werken we samen met een partner, je hebt dus een abonnement bij een andere partij via ons. 1Password heeft een eigen servicekanaal (in het Engels) waar je terecht kunt met vragen. Wellicht is het mogelijk om hulp te krijgen bij het opslaan of exporteren, of misschien kan het zelfs wel zo dat je na een beëindiging via KPN, je account kan heractiveren via 1Password zelf 🤔 Kan dus geen kwaad om daar even aan te kloppen met aanvullende vragen!

mooi. maar dan loont het ook niet voor mensen die regelmatig overstappen van provider. ik hou het nu voorlopig bij bitwarden en dat bevalt mij ook wel .ik had eerst proefversie bij 1password .maar niet iedereen heeft een criditkaart om te betalen

Reputatie 7
Badge +20

Als je regelmatig overstapt is het misschien wel een beetje onhandig, dat ben ik met je eens! Als je een andere optie hebt die je ook bevalt, snap ik het helemaal als je daar liever gebruik van blijft maken 😊

Reageer