Beantwoord

beltegoed van €10,20 in een keer verdwenen, ik heb niemand gebeld

  • 19 April 2021
  • 31 reacties
  • 2198 keer bekeken

Reputatie 1

waar is mijn beltegoed van € 10,20 gebleven, ik heb niemand gebeld

er stond al maanden lang €10,20 op mijn prepaid rekening en ineens 

is het € 0,00 hoe kan dit gebeuren


*Admin: verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 20 April 2021, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 1

Goedemorgen Misja 20, Nauw ik heb de handleiding bekeken die je plaatste, en  die handelingen 

had ik zelf ook al gedaan, maar als je dan bij ,Dataverbruik van deze maand klikt, dan staat er alleen

Geen apps op het netwerk, en als je dan Dag--Week --Maand indrukt staat er alleen maar Geen apps

op het netwerk, dus je ziet wel wat je verbruikt hebt, maar niet waaraan je de data hebt verbruikt.

Ik zal de nieuwe prepaid app van KPN downloaden daar kan je misschien wel zien waar je data aan 

wordt verbruikt. 

Er staat wel steeds dat er  lijstjes zijn waar je data verbruik op staat, maar ik heb nog nooit lijstjes 

gezien.

MVG John Beeuwkes

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ford focus 

Jammer dat je de details niet kan vinden in jouw Huawei waaruit blijkt welke app de data heeft gebruikt. De instellingen in jouw telefoon zijn de enige plaats waar dat bijgehouden wordt. KPN mag die informatie niet registreren, de privacyregels (AVG) verbieden dat. Ook de KPN Prepaid app zal je niet meer kunnen vertellen, dan wat @Denise_ al eerder aangaf.

Bedankt voor het invullen van je profiel, hiermee kon ik op onderzoek uit. Vermoedelijk heeft de mobiele data aangestaan op jouw telefoon, want er is op 18 april 69 MB aan data verbruikt. Hiervoor heb je € 10,20 betaald, waarna jouw beltegoed op was. In verband met jouw privacy, kan ik niet zien door welke applicaties deze data is verbruikt. Dit kun je zelf wel inzien via jouw toestel. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat je er met de handleiding niet uitkomt, @ford focus. Je hebt wel aangegeven dat je het verbruik van de maand april wil? Het verbruik heeft op 18 april plaats gevonden, dus in mei zal je dit verbruik niet zien. 

Zoals RBxx ook al aangeeft, gaat de Prepaid app niet helpen bij het inzien van jouw verbruik. Ja, je kunt wel zien dat er verbruik plaats vindt, maar je kunt niet zien welke apps hier gebruik van hebben gemaakt. Dit mogen wij niet registreren.

ford focus schreef:

bijvoorbeeld Voda phone, die heeft mijn vrouw, die heeft die problemen 

niet, Betaald €9,50 voor een abonnement  per maand 150 belminuten en 3GB ze heeft  niet het probleem

dat er ineens  geen € 9,50 meer op haar rekening staat.

Een abonnement is anders dan een prepaid simkaart. Bij prepaid moet je jouw simkaart opwaarderen om hier gebruik van te maken. Dit kan je doen op momenten dat het jou uitkomt. Voor gebruik van jouw simkaart betaal je per verbruik uit jouw beltegoed. Bij een abonnement betaal je iedere maand abonnementskosten en krijg je hiervoor in ruil belminuten, sms’jes en data. Verbruik gaat dan uit een bundel. Dit is een beetje appels met peren vergelijken in deze kwestie. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een abonnement bij KPN af te sluiten. Het verbruik zou dan net als bij jouw vrouw uit een bundel gaan. Je betaalt dan niet langer per belminuut, MB of sms’je.

Reputatie 1

Goedenavond Denise,  Bedankt over  de reactie op  het abonnement dat mijn vrouw heeft.

Een abonnement is volgens mij beter, dan een prepaid .

KPN heeft nu al voor de tweede keer zomaar in een keer geld afgeschreven  van mijn prepaid.

De eerste keer had ik te lang geen gebruik gemaakt van de prepaid , en dan halen ze in 1 keer 

€ 20 van de rekening, want dan heb je te lang geen gebruik gemaakt van KPN prepaid.

Vind ik een hele vreemde zaak, ik bepaal toch wanneer ik iets gebruik en niet KPN.

Waarom vermeld KPN niet waar je aan betaald als je een firma of instantie bezoekt op het  

internet.

Mijn telefoon geeft ook niets aan, er staat alleen maar, geen apps op het netwerk.

Voorlopig staat er weer € 10 op de prepaid en dan gaan we kijken hoelang dat er weer 

opstaat. Ja want bellen doe ik altijd met de gewone telefoon ,en die van mijn vrouw.

 

Met  MVG John Beeuwkes

Reputatie 6
Badge +6

Bij Prepaid word nooit zomaar een bedrag van je rekening geschreven, als je er gewoon weg te lang niet gebruik van maakt word je nummer en simkaart gewoon weg afgesloten.

 

KPN mag wettelijk gezien niet zomaar bijhouden wie of wat je hebt bezocht via het internet, dat is wettelijk zo geregeld en het zelfde bij alle providers ongeacht of je Prepaid of een Abonnement hebt.

Jou beltegoed gaat steeds ongezien op omdat er op de achtergrond data word verbruikt door apps en voor updates, dus zolang je dat niet aanpakt blijft het probleem hetzelfde.

Je kan in je toestel per app instellen welke verbinding mag maken via het mobiele netwerk van KPN of alleen via wifi, dat alleen al zou een hoop data verbruik besparen.

Een andere optie is om 'mobiele gegevens’ op je smartphone uit te schakelen, je kan dan niet meer internetten via het mobiele netwerk van kpn, maar wel bv via wifi.

In principe kan KPN zelfs mobiel internet voor je uitschakelen als je dat wilt,dan kan je daar geen kosten meer voor maken.

Een abonnement zou je probleem ook niet zo maar oplossen, afhankelijk waar je die neemt kan je zelfs dure buitenbundel kosten maken.

misschien dat je aan dit artikel nog wat hebt: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Kortom als je nu 10 euro hebt opgewaardeerd en je hebt mobiele gegevens aanstaan, kan ik je verzekeren dat het binnen no time weer op zal zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Bij Prepaid word nooit zomaar een bedrag van je rekening geschreven, als je er gewoon weg te lang niet gebruik van maakt word je nummer en simkaart gewoon weg afgesloten.

 

KPN mag wettelijk gezien niet zomaar bijhouden wie of wat je hebt bezocht via het internet, dat is wettelijk zo geregeld en het zelfde bij alle providers ongeacht of je Prepaid of een Abonnement hebt.

Jou beltegoed gaat steeds ongezien op omdat er op de achtergrond data word verbruikt door apps en voor updates, dus zolang je dat niet aanpakt blijft het probleem hetzelfde.

Je kan in je toestel per app instellen welke verbinding mag maken via het mobiele netwerk van KPN of alleen via wifi, dat alleen al zou een hoop data verbruik besparen.

Een andere optie is om 'mobiele gegevens’ op je smartphone uit te schakelen, je kan dan niet meer internetten via het mobiele netwerk van kpn, maar wel bv via wifi.

In principe kan KPN zelfs mobiel internet voor je uitschakelen als je dat wilt,dan kan je daar geen kosten meer voor maken.

Een abonnement zou je probleem ook niet zo maar oplossen, afhankelijk waar je die neemt kan je zelfs dure buitenbundel kosten maken.

misschien dat je aan dit artikel nog wat hebt: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Kortom als je nu 10 euro hebt opgewaardeerd en je hebt mobiele gegevens aanstaan, kan ik je verzekeren dat het binnen no time weer op zal zijn.

Ik sluit me helemaal aan bij dit bericht van @Misja20.  Wij mogen niet bijhouden welke apps jij gebruikt of welke website jij bezoekt. Dat zou ten kosten gaan van jouw privacy en dat is in strijd met de wet. Jouw toestel kan dit zelf wel bijhouden. Als je het verbruik hier niet ziet, kan het zijn dat je dit niet ingesteld hebt. Daar kan ik je verder niet bij helpen. Ik kan je in ieder geval wel het advies geven om jouw mobiele data uit te zetten. Laat je deze aan, dan kan jouw toestel hier gebruik van maken, wat weer van jouw beltegoed afgeschreven wordt.

We schrijven in ieder geval niet zomaar geld van jouw rekening af. Er wordt alleen beltegoed afgeschreven van jouw saldo wanneer hier gebruik van gemaakt wordt. Jouw beltegoed wordt volledig bevroren wanneer je jouw simkaart zes maanden niet hebt gebruikt. Daarna heb je nog drie maanden om op te waarderen. Als je geen beltegoed toevoegt, dan komt het telefoonnummer te vervallen. Dit staat ook opgenomen in de algemene voorwaarden van prepaid.