Beantwoord

beltegoed van €10,20 in een keer verdwenen, ik heb niemand gebeld

  • 19 April 2021
  • 31 reacties
  • 2198 keer bekeken

Reputatie 1

waar is mijn beltegoed van € 10,20 gebleven, ik heb niemand gebeld

er stond al maanden lang €10,20 op mijn prepaid rekening en ineens 

is het € 0,00 hoe kan dit gebeuren


*Admin: verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 20 April 2021, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 1

wat is jullie antwoord op mijn tekst

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ford focus , staat mobiele data (nog) aan op jouw mobiele telefoon? Dan is het tegoed waarschijnlijk opgegaan aan datagebruik. Een smartphone gebruikt op de achtergrond data voor updates e.d. Als je dat niet wil, moet je in de instellingen “Mobiele data”  uitzetten.

6 maanden niet gebruikt misschien, dan kun je ook niet meer bellen en heb je nog 3 maanden om op te waarderen voordat je je nummer ook kwijt bent.
P.S. steeds je topic bumpen is niet toegestaan en verwacht zeker geen sneller antwoord, voor zekerheid en snel antwoord bel 0800-0402.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @ford focus, welkom op ons forum. Leuk dat je ons gevonden hebt. :blush:

Allereerst wil ik je, net als Doornekamp33, wijzen op onze huisregels. Meerdere keren hetzelfde bericht posten is onnodig, storend voor andere forumgebruikers en bovendien niet toegestaan. Ik heb jouw dubbele berichten daarom verwijderd.

Dat gezegd hebbende, geven zowel Doornekamp33 als RBxx goede mogelijke verklaringen voor het verdwijnen van jouw beltegoed. Als je wilt, kan ik even met je meekijken. Wil je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Reputatie 1

 Goedemorgen, Mijn beltegoed van € 10,20 was ineens verdwenen, terwijl dit bedrag

al een maand of 5 op de prepaid rekening stond.

KPN geeft niet aan waaraan dit bedrag moet worden betaald, is het een telefoon gesprek

geweest, of iets anders wat betaald moet worden, ik heb zover ik weet niet met iemand 

gebeld.  

en dan is het vreemd dat je beltegoed ineens op is.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ford focus  Je hebt deze vraag een paar dagen geleden ook al gesteld in dit topic.
Daar heeft KPN moderator @Denise_  aangeboden om er naar te kijken. Ze heeft je gevraagd om jouw forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer.
Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Heb je dat al gedaan?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag , waaraan heb ik € 10,20 moeten betalen over mijn prepaid 

beltegoed , KPN deelt hierover niets mee, graag nu een keer antwoord, ik ben  al 2 dagen  hierover bezig.

Reputatie 1

wanneer krijg ik antwoord

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ford focus ,

KPN moderator @Denise_ heeft hierboven twee dagen geleden al gereageerd. Als jij de gevraagde informatie nu in jouw forumprofiel geplaatst hebt, zal zij reageren zodra zij weer dienst heeft.

Advies: reageer in dit topic en maak niet iedere keer een nieuw topic aan. Dan behoud jij (en KPN) het overzicht.

Reputatie 7
Badge +17

@ford focus Ik geef je graag antwoord op jouw vraag, maar zonder gegevens kan en mag ik je niet verder helpen. Ik zie dat je een aantal gegevens in jouw profiel hebt ingevuld, echter mis ik nog het 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer. Zou je deze nog willen invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’? Geef even een seintje wanneer je dit hebt gedaan, dan kan ik voor je aan de slag.

Reputatie 1

waar staan de  persoonlijke opmerkingen om mijn 06 nummer en simkaart nr

in te vullen. Weet niet waar ik dat moet opzoeken.

MVG John Beeuwkes

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ford focus 
Ga naar jouw forumprofiel ←(klik) en zet de gegevens in het veld Persoonlijke opmerkingen.
Druk daarna op de knop Sla wijzigingen op.

Reputatie 1

Hallo @ford focus, welkom op ons forum. Leuk dat je ons gevonden hebt. :blush:

Allereerst wil ik je, net als Doornekamp33, wijzen op onze huisregels. Meerdere keren hetzelfde bericht posten is onnodig, storend voor andere forumgebruikers en bovendien niet toegestaan. Ik heb jouw dubbele berichten daarom verwijderd.

Dat gezegd hebbende, geven zowel Doornekamp33 als RBxx goede mogelijke verklaringen voor het verdwijnen van jouw beltegoed. Als je wilt, kan ik even met je meekijken. Wil je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van je profiel, hiermee kon ik op onderzoek uit. Vermoedelijk heeft de mobiele data aangestaan op jouw telefoon, want er is op 18 april 69 MB aan data verbruikt. Hiervoor heb je € 10,20 betaald, waarna jouw beltegoed op was. In verband met jouw privacy, kan ik niet zien door welke applicaties deze data is verbruikt. Dit kun je zelf wel inzien via jouw toestel. Voor instructies wil ik je verwijzen naar de volgende pagina’s: iPhone & Android. Hopelijk kom je er zo uit.

Reputatie 1

Goede middag Denise , ik heb van alles geprobeerd bij mobiele datum deze  ingeschakeld

dan weer uitgeschakeld, maar je ziet geen lijsten verschijnen met de verbruikte MB`S

zodat je kan zien waar de MB`S aan op zijn gegaan.

Er staat ga naar Instellingen dan klik je mobiele gegevens aan en dan staat er klik

mobiele datum aan en dan kan je naar de lijsten scrollen, nauw je ziet geen lijsten en  er 

is niets te scrollen.

Wat ik wel vreemd vind dat de Wifi verbinding bij ons dag en nacht aanstaat, dan  verbruikt 

Wifi toch alle MB`S die je verstuurd.     MVG John Beeuwkes

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ford focus 

Het datagebruik op jouw Huawei vind je via Instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik
Tot slot kies je dan Gebruik mobiele gegevens (lopende periode, meestal de huidige maand).

Dan verschijnt er een lijst met apps en daarbij de verbruikte data.

Je geeft aan dat je ‘altijd’ WiFi gebruikt. Zet dan de mobiele data uit, dan voorkom je de kosten. Alleen heb je dan buitenshuis geen internettoegang.

Reputatie 1

Goedemiddag RBXX , Ik ben naar Instellingen gegaan , maar Verbindingen zie je niet staan, dus gegevens

verbruik zie je dus ook niet staan en Gebruik mobiele gegevens zie je ook nergens staan.

Je ziet alleen Draadloos en Netwerken staan, wat niets toevoegt als je deze indrukt.

Blijft heel moeilijk om je MB`S verbruik te kunnen zien.

 Bij Mobielnetwerk staat dataverbruik er staat 2,07 MB overschreden de databerekening van uw provider kan 

afwijken van wat hier wordt vertoond. En er staat geen apps op het netwerk.

Je ziet bij Dataverbruik wel een grafiek staan met een verbruik van 69,07 mb, maar als je deze aanklikt zie je niets 

verschijnen van waar je naar toe hebt gezonden. Vreemd Wifi gebruik ik altijd en toch gaat er geld naar KPN Prepaid.

MVG John Beeuwkes

Reputatie 7
Badge +21

Voor mij op afstand wordt het dan lastig. Ik kan niet met je meekijken.
Ik heb de standaard Android methode beschreven, maar weet niet of/hoe Huawei het ‘anders’ doet.

Heb je geen handig familielid die je kan helpen?

Wat betreft het WiFi gebruik, jouw telefoon zal bij slechte (of geen) wifi automatisch overschakelen naar mobiele data. Tenzij je dat dus uitschakelt.

Reputatie 7

Heb je ondertussen de mobiele data al uit gezet zodat dit niet nog een keer kan gebeuren?

Zie deze handleiding.

@ford focus Mobiele data zet je bij een Huawei uit bij

Instellingen → mobiel netwerk → vinkje bij mobiele data uitzetten (naar links schuiven) dan word bij wegval WiFi geen mobiel tegoed opgesnoept.

Trouwens dure data bij pre-paid, ik betaal voor 14Gb p/m  9 euro p/m.

Reputatie 6
Badge +6

@ford focus Mobiele data zet je bij een Huawei uit bij

Instellingen → mobiel netwerk → vinkje bij mobiele data uitzetten (naar links schuiven) dan word bij wegval WiFi geen mobiel tegoed opgesnoept.

Trouwens dure data bij pre-paid, ik betaal voor 14Gb p/m  9 euro p/m.


Maar dat is voor de topicstarter natuurlijk al 9 euro te veel, gezien zijn reactie dat zijn beltegoed maanden lang 10,20e  was ;) en alleen opgegaan is door ongewild verbruik.

Het is misschien dan ook wel een tip, om 4G door KPN zelf te laten uitschakelen, dan maak je sowieso geen kosten meer voor mobiel internet, wil je het toch een keer gebruiken, laat je het gewoon weer inschakelen door kpn.

 

Reputatie 7

Het is misschien dan ook wel een tip, om 4G door KPN zelf te laten uitschakelen, dan maak je sowieso geen kosten meer voor mobiel internet, wil je het toch een keer gebruiken, laat je het gewoon weer inschakelen door kpn.

Ik neem aan dat je niet "4G" bedoelt maar "mobiele data" immers ook via 3G zal gewoon data verbruikt kunnen worden.

En waarom zou je KPN dat laten doen (als ze het al kunnen) terwijl je ook zelf in de instellingen mobiele data eenvoudig uit kunt zetten?

Reputatie 6
Badge +6

Het is misschien dan ook wel een tip, om 4G door KPN zelf te laten uitschakelen, dan maak je sowieso geen kosten meer voor mobiel internet, wil je het toch een keer gebruiken, laat je het gewoon weer inschakelen door kpn.

Ik neem aan dat je niet "4G" bedoelt maar "mobiele data" immers ook via 3G zal gewoon data verbruikt kunnen worden.

En waarim zou je KPN dat laten doen (als ze het al kunnen) terwijl je ook zelf in de instellingen mobiele data eenvoudig uit kunt zetten?

Ik bedoel daar inderdaad mobiele data mee.

En waarom zou je dat doen? omdat als je het via je smartphone doet, vaak niet voldoende is en het regelmatig voorkomt dat er steeds kleine beetjes data verbruikt word, dus je beltegoed word dan alsnog langzaam op verbruikt, wat natuurlijk zonde is.

Dat is niet op elke smartphone zo,dus eerst kan het inderdaad gewoon via de smartphone uitgeschakeld worden, en als dat niet genoeg is kan ie altijd nog naar de andere optie kijken ;)

 

En ja, KPN kan dat, want dat is al verschillende malen door een forum moderator gedaan.

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom de KPN Prepaid app zelf geen switch heeft, dat heeft de Simyo Prepaid app bv wel, met 1 klik kan je zelf mobiel internet aan en uitschakelen.

Reputatie 1

Goedemiddag, Denise,RBxx ,Doornekamp, Misja 20,    bedankt voor jullie interesse in mijn probleem

met het plotseling verdwenen bedrag van € 10,20 op mijn prepaid KPN rekening.

Het lastige is dat mijn Huawei P Smart telefoon niet weergeeft waaraan het is opgegaan.

De telefoon geeft aan als je op Optimalisatie  klikt en dan dataverbruik indrukt het volgende weer

Geen apps op het netwerk en als je dan dag--week--maand indrukt zie je precies het zelfde staan.

Dus mijn Huawei Smart telefoon laat geen Mobiele Dataverbruikscijfers zien, die KPN Prepaid er af

heeft gehaald.

Vreemd dat KPN Prepaid niet zelf de verbruikscijfers laat zien die ze zelf verbruiken op hun site.

Nu was het een bedrag van € 10,20 niet zo heel veel, maar stel dat je er een bedrag  op heb staan 

van bijvoorbeeld € 50 en het is in eens plotseling verdwenen dan denk je ook gauw een andere

telefoon provider zoeken bijvoorbeeld Voda phone, die heeft mijn vrouw, die heeft die problemen 

niet, Betaald €9,50 voor een abonnement  per maand 150 belminuten en 3GB ze heeft  niet het probleem

dat er ineens  geen € 9,50 meer op haar rekening staat.

Ze kan op haar telefoon precies zien wat ze op het internet kwijt is aan mobiele data.

MVG John Beeuwkes

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Maar dat heeft dan toch niks te maken met de provider? Als jou toestel het niet toelaat om in te zien waaraan je data verbruikt is,dan gaat dat ook niet lukken bij een andere provider.

Dat is dan een toestel probleem.

Maar jou toestel moet dat trouwens wel gewoon kunnen, dus ik denk dat je niet goed kijkt.

 

Probeer deze handleiding is: https://handleidingen.vodafone.nl/huawei/p-smart-2019-android-9-0/connectiviteit/bekijk-dataverbruik/

Overigens kan je met de KPN Prepaid app zelf wel inzien welke kosten je hebt gemaakt voor mobiel internet: https://www.kpn.com/prepaid/app.htm (maar niet specifiek welke apps)